startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
https://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopi ... 15#p401967 Tuosta viestistä löytyy kuva että millainen siellä pitäisi olla.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Jep, koskahan oli viimeksi katsastettu ja missä päästöt oli mitattu? Näitä axtec:eja on paljon purettu pois ja laitettu joku muu muka "parempi" kaasutin ja sitten päästölappu ammattikoululta tms. muusta paikasta jossa otetaan toimivasta savut. Enää ei kaikki katsastusmiehet tiedä miltä pellin ala pitää näyttää ja menee läpi ellei katalysaattoriakin ole otettu pois ja kovin paljon letkun/putkenpäitä jätetty tyhjänä näkyviin. Voi tulla tuskien taival ellei alkuperäistä tekniikkaa ole...jalmarsson kirjoitti:terve ja hei
ostin ensimmäisen ladan (2105, 1500s)
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
degen kirjoitti:Minkälainen kaasutin autossa on? Se kertoo paljon. Laita vaikka kuva tai kaasuttimen kyljessä olevasta peltilätkästä numerosarja.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Voi voi. Tuo on Ozon eli vanhempien isopäästöisten takavetoladojen kaasari. Myös alkuperäinen venttiilikoppa lienee vaihdettu, koska tuossa kopassa on kaasuvivuston kiinnike, ellei tuota kiinnikettä ole hitsattu alkuperäiseen. Tuo kaasutin selittää noiden letkujen puuttumisen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
okei eli on varmaa mahoton homma saada päästöt kuriin ens leimalle ton kaasarin kanssa?degen kirjoitti:Voi voi. Tuo on Ozon eli vanhempien isopäästöisten takavetoladojen kaasari. Myös alkuperäinen venttiilikoppa lienee vaihdettu, koska tuossa kopassa on kaasuvivuston kiinnike, ellei tuota kiinnikettä ole hitsattu alkuperäiseen. Tuo kaasutin selittää noiden letkujen puuttumisen.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Ei täysin mahdoton, mutta silti polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän puuttuminenkin aiheuttaa hylkäyksen. Tarkista nyt että onko edes katalysaattori tallella?? Se että otteessa ei erikseen lue vähäpäästöinen, ei tee autosta päästövapaata...
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Joo, tuossa pressa jo kertoikin, että katalysaattori ja sen olemassaolo kyllä kannattaa tarkastaa ja vieläpä siten, että koko katalysaattori pitää irrottaa pakoputkistosta ja tarkastaa, että sisukset on paikoillaan eikä niitä ole mahdollisesti jollakin rautakangella pirstottu huuthelvettiin sieltä pöntöstä. Jos katalysaattori on tyhjä niin sitten sellainen pitää hankkia uusi. Ebaysta esim. saa kelvollisen, suht edullisesti... esim Englannista, mutta pidähän kiirettä ettei brexit vesitä hanketta...
Seuraava operaatio on hankkia joko takavedon oma axtec kaasari tai vaihtoehtoisesti Samaran axtec kaasari. Mutta ennen hankintaa, vilkaiseppa vielä apparin penkin alle, onko siellä sellainen n. 20x15cm alumiinipeltilaatikko, joka on koko axtec järjestelmän ydin. Voi olla ja todennäköisesti onkin lattiamaton alle piilotettuna. Jos sellainen peltilaatikko puuttuu niin sitten onkin jo taas katastus vähän kauempana toteutua.
Sittenhän pitää tietenkin tarkistella, että Lambda-anturi on paikallaan ja antaa oikeanlaisia lukemia.
Tuo kaasutin ropleema onkin senkaltainen, että normikaasari ei vain pelaakaan, koska nimenomaan tuollaisessa axtec-kaasarissa nuo sähkösolenoidi venttiilit suorittavat tuon katalysaattorin tarvitseman "laihalle - rikkaalle" vaihtelun. Muutoin ei katalysaattori toimi oikein.
Ja sitten vielä ne axtecin vaatimat alipaine ym. paineletkut ja niiden tarvitsemat "lämpöventtiilit"...
No älähän nyt lannistu - saahan tuosta lopuksi vaikka puuladon tai ralliauton...
Kyllä se siitä katastuskuntoon saadaan, mutta työtä voi olla ainakin riittävästi.
Seuraava operaatio on hankkia joko takavedon oma axtec kaasari tai vaihtoehtoisesti Samaran axtec kaasari. Mutta ennen hankintaa, vilkaiseppa vielä apparin penkin alle, onko siellä sellainen n. 20x15cm alumiinipeltilaatikko, joka on koko axtec järjestelmän ydin. Voi olla ja todennäköisesti onkin lattiamaton alle piilotettuna. Jos sellainen peltilaatikko puuttuu niin sitten onkin jo taas katastus vähän kauempana toteutua.
Sittenhän pitää tietenkin tarkistella, että Lambda-anturi on paikallaan ja antaa oikeanlaisia lukemia.
Tuo kaasutin ropleema onkin senkaltainen, että normikaasari ei vain pelaakaan, koska nimenomaan tuollaisessa axtec-kaasarissa nuo sähkösolenoidi venttiilit suorittavat tuon katalysaattorin tarvitseman "laihalle - rikkaalle" vaihtelun. Muutoin ei katalysaattori toimi oikein.
Ja sitten vielä ne axtecin vaatimat alipaine ym. paineletkut ja niiden tarvitsemat "lämpöventtiilit"...
No älähän nyt lannistu - saahan tuosta lopuksi vaikka puuladon tai ralliauton...
Kyllä se siitä katastuskuntoon saadaan, mutta työtä voi olla ainakin riittävästi.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
No juu näyttää olevan melkonen homma edessä kun leima menee umpeen, onhan tuossa viellä 9kk ajoaikaa. katotaan sitten lähempänä miten käy kun katsastus edessäNäilläeväillämennään kirjoitti:Joo, tuossa pressa jo kertoikin, että katalysaattori ja sen olemassaolo kyllä kannattaa tarkastaa ja vieläpä siten, että koko katalysaattori pitää irrottaa pakoputkistosta ja tarkastaa, että sisukset on paikoillaan eikä niitä ole mahdollisesti jollakin rautakangella pirstottu huuthelvettiin sieltä pöntöstä. Jos katalysaattori on tyhjä niin sitten sellainen pitää hankkia uusi. Ebaysta esim. saa kelvollisen, suht edullisesti... esim Englannista, mutta pidähän kiirettä ettei brexit vesitä hanketta...
Seuraava operaatio on hankkia joko takavedon oma axtec kaasari tai vaihtoehtoisesti Samaran axtec kaasari. Mutta ennen hankintaa, vilkaiseppa vielä apparin penkin alle, onko siellä sellainen n. 20x15cm alumiinipeltilaatikko, joka on koko axtec järjestelmän ydin. Voi olla ja todennäköisesti onkin lattiamaton alle piilotettuna. Jos sellainen peltilaatikko puuttuu niin sitten onkin jo taas katastus vähän kauempana toteutua.
Sittenhän pitää tietenkin tarkistella, että Lambda-anturi on paikallaan ja antaa oikeanlaisia lukemia.
Tuo kaasutin ropleema onkin senkaltainen, että normikaasari ei vain pelaakaan, koska nimenomaan tuollaisessa axtec-kaasarissa nuo sähkösolenoidi venttiilit suorittavat tuon katalysaattorin tarvitseman "laihalle - rikkaalle" vaihtelun. Muutoin ei katalysaattori toimi oikein.
Ja sitten vielä ne axtecin vaatimat alipaine ym. paineletkut ja niiden tarvitsemat "lämpöventtiilit"...
No älähän nyt lannistu - saahan tuosta lopuksi vaikka puuladon tai ralliauton...
Kyllä se siitä katastuskuntoon saadaan, mutta työtä voi olla ainakin riittävästi.
Yllättävän hyvin auto on kyllä muuten toiminut sen aikaa kun oon sen nyt omistanut.
Re: startin vaihto luultavasti edessä, apua kaivataan
Eipäs vielä heitetä kirvstä kaivoon, jos latikka onkin ostettu tullin tai valtion huutokaupasta niin päästöpykälistä saa jotain helpoitusta. Asiaahan oli jossain osiossa tällä foorumilla käsitelty.