kaasuttimen hilu

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ladistisavosta

kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja ladistisavosta »

Mikä mahtaa olla license solex kaasuttimessa, rungon ja kannen välissä sijaitseva, kumpaankin kurkkuun haarautuva pilli? Ihmettelen vaan, kuuluuko sen työntää myös kakkoskurkkuun bensaa, vaikkei läppä ole vielä edes auki. Autona siis 1300s. Luulisi menevän paljon bensaa hukkaan jos työntää turhaan läpän päälle bensaa.
Avatar
degen
Viestit: 1287
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja degen »

Se on kiihdytyspumpun purkaussuutin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
ladistisavosta

Re: kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja ladistisavosta »

Okei, kiitos vastauksesta. Ajattelin varahilulla kokeilla, miten paljon vaikuttaa jos sen tukkii/kääntää mutkalle niin, ettei kakkoskurkkuun pääse bensaa. Luulisi vaikuttavan kulutukseen, jos se turhan työntää bensaa kakkoskurkkuunkin kun hieman kaasua painaa. Vai olisiko järkevämpää säätää kiihdytyspumppua niin, että se alkaa toimimaan, kun kaasua on painettu sen verran että toinenkin kurkku on aukeamassa?
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

Re: kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

No voithan aina kokeilla mitä vaikutusta tuolla kiihdytyspumpun purkaussuuttimen 2-kurkun haaran tukkimisella on. Todennäköisesti saat aikaan vaan sen, että kiihdyttäessä kakkoskurkun auetessa alkaa vaan booaamaan ja kiihtyminen lakkaa. Polttoaineenkulutus voi jopa lisääntyä. Kyllä se polttoaineen kulutuksen säästö tulee hakea muualta, esim. ajotavasta.

Älä nyt suutu - kuulut sarjaan "korjaajia", jotka kuvittelevat hallitsevansa tekniikan ja keksivänsä sekä kehittävänsä pajavasarasta avaruusraketin viistämällä vasaran toiseenkin päähän terävän pään, johon porataan reikä. Sitten näitä "korjaajien" tekemiä patentteja yritetään täällä näkemättä ratkoa ja moni esim. kaasutinmalli saa turhanpäiten kakan laitteen maineen kun niitä on yritetty sepittää "paremmiksi" kuin ne tehtaan jäljiltä ovat. Onkohan kenellekään "korjaajalle" luiskahtanut mieleen epäsuhta oman ja tehtaan suunnittelijan kokemuksesta tai asiantuntemuksesta taikka vaikka koulutuksesta, puhumattakaan taustaorganisaatiosta. Ei tee "Essonbaarin korkeakoulu" vielä kenestäkään Lada tehtaan insinöörin vertaista asiantuntijaa.

Anteeksi avautumiseni - turhauttaa vaan jälkeenpäin kun aletaan sitten perata ongelmaa joka on syntynyt väärin "korjaamalla".
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
ladistisavosta

Re: kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja ladistisavosta »

Sinun mielestäsi sillä on siis syvempikin merktys, kun se työntää bensaa kiinni olevan läpän päälle? Ja eiköhän sitä ja itse kukin tehdä autolleen, Ladalleen, ja pajavasaralleen mitä haluaa.
virtain
Viestit: 1114
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja virtain »

No eihän siinä sitten ole muuta vaihtoehtoa, kuin ottaa se pois käytöstä......Kerro sitten, että miten kulutus tippui.....Ja kuinka toiminta parani muutenkin :wink:
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: kaasuttimen hilu

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

ladistisavosta kirjoitti:Sinun mielestäsi sillä on siis syvempikin merktys, kun se työntää bensaa kiinni olevan läpän päälle? Ja eiköhän sitä ja itse kukin tehdä autolleen, Ladalleen, ja pajavasaralleen mitä haluaa.
Juuri näin, muutenkin kyseisiin kommentteihin kannattaa suhtautua varauksella, tosin ei se kaasuläppä niin kiinni ole etteikö se bensa sieltä hyötykäyttöön tulis, muistaakseni joissain Solexin korjaussarjoissa olis kiihdytyspumpun suutinta ollut vain yhdellä putkella?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin