asteekissa co% kierroksilla
asteekissa co% kierroksilla
mikähän voisi vielä asteekkia vaivata kun kierroksilla tuntuu työntävän liikaa soppaa? ei auttanut ns leima bensa. vai olisiko sytyn puolella? ajotus 5 asteeseen säädetty. hiljan vaihettu tulpat ja johot ilman putsari ja kohot kaasariin ja tiivisteet ja kaikki letkut yms.
tyhjäkäynnillä
co% 0.09
co2 14.40
hc 54
o2 0.16
kierroksilla
co% 0.62
co2 13.90
hc 75
o2 0.64
lamda 1.000
tyhjäkäynnillä
co% 0.09
co2 14.40
hc 54
o2 0.16
kierroksilla
co% 0.62
co2 13.90
hc 75
o2 0.64
lamda 1.000
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: asteekissa co% kierroksilla
Muistankos nyt oikein, olikos se niin, että mitä suurempi tuo CO2 lukema on niin sitä täydellisempi palaminen on kyseessä. Muistelisin jostakin lukeneeni, että 18 - 19 olisi jo aivan huippu arvoja.
Sytty voisi olla n. 7asteen hujakoilla, tulppiin oikea kärkiväli, venttiilivälys vaikuttaa...
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... O_syyt.htm tuolla tietoa miksi voi olla co arvo korkealla kierroksilla
Toimiiko magneettiventtiilit, lähinnä nyt pääannostelupiirin venttiili ja onko kiinni kunnolla ja oikea suutin. Kaasarin bensapinnan korkeus, uusi koho ei välttämättä ole oikein säädetty yms.
Tuollaisia tuli mieleen.
Sytty voisi olla n. 7asteen hujakoilla, tulppiin oikea kärkiväli, venttiilivälys vaikuttaa...
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... O_syyt.htm tuolla tietoa miksi voi olla co arvo korkealla kierroksilla
Toimiiko magneettiventtiilit, lähinnä nyt pääannostelupiirin venttiili ja onko kiinni kunnolla ja oikea suutin. Kaasarin bensapinnan korkeus, uusi koho ei välttämättä ole oikein säädetty yms.
Tuollaisia tuli mieleen.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: asteekissa co% kierroksilla
Stoikiometrinen seos 14,7:1, eli teoriassa se paras mahdollinen, käytäntö on usein jotain muuta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: asteekissa co% kierroksilla
Totta on. Stoikiometrinen seon on kaikessa palamisessa ym. räjähtämisessä "se ainoa oikea". Joillakin kaasuilla esim. palamista tai räjähdystä ei edes esiinny muulloin kuin lähellä ko. seosta. Kaasutin on aina vähän sinnepäin ja vain yhdellä ainoalla kaasunasennolla ja vedätyksellä se täydellinen seos saavutetaan hetkellisesti. Siihen vaikuttaa huomattavasti ilmanpaine, -kosteus, korkeus merenpinnasta yms seikat. Käytännössä ruiskukin on vain sinnepäin, toisilla kartoilla tarkempi toisilla vähemmänsellainen.
No, tässä tapauksessa, nyt kuitenkin olisi ilmeisen tarkoitus selvittää, mikä ko. tapauksessa on vialla kun kierroksilla CO arvo on korkealla. Autetaan yhdessä Vladislavia saamaan Lada takaisin liikenteeseen.
Löytyikö noista aiemmista neuvoista mitään ratkaisevaa asiaa joka vaikuttaisi tuohon CO arvoon. Hankala tietenkin kun ei ole itellä pakokaasuanalysaattoria niin täysin arvoitusta mikä asia mihinkin vaikuttaa. Mitenkä Lambda-arvot. Pystytkö millään mittaamaan "keskiarvo" jännitettä mitä lambda antaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Normi yleismittari on aika huono tuossajopissa. Oskilloskoopilla pystyisi mittaamaan nuo arvot.
Kyselitkö muuten samasta asiasta jo jossakin aiemmassa viestissä?
No, tässä tapauksessa, nyt kuitenkin olisi ilmeisen tarkoitus selvittää, mikä ko. tapauksessa on vialla kun kierroksilla CO arvo on korkealla. Autetaan yhdessä Vladislavia saamaan Lada takaisin liikenteeseen.
Löytyikö noista aiemmista neuvoista mitään ratkaisevaa asiaa joka vaikuttaisi tuohon CO arvoon. Hankala tietenkin kun ei ole itellä pakokaasuanalysaattoria niin täysin arvoitusta mikä asia mihinkin vaikuttaa. Mitenkä Lambda-arvot. Pystytkö millään mittaamaan "keskiarvo" jännitettä mitä lambda antaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Normi yleismittari on aika huono tuossajopissa. Oskilloskoopilla pystyisi mittaamaan nuo arvot.
Kyselitkö muuten samasta asiasta jo jossakin aiemmassa viestissä?
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: asteekissa co% kierroksilla
https://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopi ... 27&t=45429
Tuossa?
Edittiä: Tuossa pisti silmään tuo kaasarin tulvimisasia. Neulaventtiili? Ettei vain vuoda? Miten bensanpaine? Ettei olisi liika suuri? Onko bensapumpun rungon ja lohkon välissä riittävästi tiivisteitä? Onko aiemmin mennyt päästöistä läpi?
Tuossa?
Edittiä: Tuossa pisti silmään tuo kaasarin tulvimisasia. Neulaventtiili? Ettei vain vuoda? Miten bensanpaine? Ettei olisi liika suuri? Onko bensapumpun rungon ja lohkon välissä riittävästi tiivisteitä? Onko aiemmin mennyt päästöistä läpi?
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: asteekissa co% kierroksilla
lamdan signaali pomppii 0.02 - 0.5v väliä joutokäynnillä ja kierroksilla maks 0.68v tätä on deegenin kanssa ihmetelty myös
Re: asteekissa co% kierroksilla
Minkälaisella mittarilla lambdan signaalia on mitattu? Joku halpis (tai vähän kalliimpikaan) digimittari ei ehdi mukaan näyttämään jännitevaihteluita.
Olisiko siitä vain katti antautunut, jos kerran vuotoa ei putkessa ole ja lambda arvo on noinkin hyvä. Muissakaan arvoissa ei juuri sanomista ole, vain CO kierroksilla koholla ja katin yksi tehtävähän on hapettaa CO:sta CO2:sta.
Onko autolla minkälainen historia? Kaasutin-, sytytys-, tmv ongelmia menneisyydessä, jotka olisivat voineet koitua katin kohtaloksi? Toki saattaa niillä tunnit tulla muutenkin täyteen. Niin ja onko siellä alkuperäisen näköinen pyöreä katti alla, vai sellainen halpis lyhyt ja lättänä?
Olisiko siitä vain katti antautunut, jos kerran vuotoa ei putkessa ole ja lambda arvo on noinkin hyvä. Muissakaan arvoissa ei juuri sanomista ole, vain CO kierroksilla koholla ja katin yksi tehtävähän on hapettaa CO:sta CO2:sta.
Onko autolla minkälainen historia? Kaasutin-, sytytys-, tmv ongelmia menneisyydessä, jotka olisivat voineet koitua katin kohtaloksi? Toki saattaa niillä tunnit tulla muutenkin täyteen. Niin ja onko siellä alkuperäisen näköinen pyöreä katti alla, vai sellainen halpis lyhyt ja lättänä?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: asteekissa co% kierroksilla
Hassuksi asian tekee se, että olen mitannut noita jännitteitä aina samalla mittariyksilöllä ja vain tässä ladassa on esiintynyt tuota isojen jännitteiden pois jääntiä. Muissa autoissa on aina löytynyt 0,9 V asti.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: asteekissa co% kierroksilla
katti uusi. useempia lamdoja kokeiltu ja uusittu. asteekki velho degenin säätämät kohot joten en lähe niitä enää roplaileen.
Re: asteekissa co% kierroksilla
Sittenhän se käy rikkaalla, jos ohjain ei pystykään kaikista yrityksistä huolimatta laihentamaan seosta. Voi olisiko ohjain rikki? Mutta hämää tuo lambda 1.000 arvo, mutta sekin voi mennä pieleen (tai tässä tapauksessa oikein) jostain pienestäkin pakoputken vuodosta sopivassa paikassa.degen kirjoitti:Hassuksi asian tekee se, että olen mitannut noita jännitteitä aina samalla mittariyksilöllä ja vain tässä ladassa on esiintynyt tuota isojen jännitteiden pois jääntiä. Muissa autoissa on aina löytynyt 0,9 V asti.
Axtecissahan on se pilli siinä pakosarjan jälkeen pakoputkessa, siitä kun saisi mitattua testerillä pakokaasuarvot, niin saisi tarkempaa tietoa mitä siellä moottorissa tapahtuu ja toimiiko katti.
Oliko se katti uusi alkuperäisen kaltainen, vai joku biltsun hinnat alkaen malli?
Näihin teksnisten kysymysten aloitukseen olisi hyvä saada aina kaikki tieto mitä autolle on tehty, helpottaa kummasti vian laadun miettimistä, kun ei tarvitisisi arvailla onko katti vaihdettu tjsp.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: asteekissa co% kierroksilla
joo katalysaattori on uusi bilteeman malli 2"
asteekki kaasarihan on uusi tai reilun vuoden vanha.
degeni sääti ko kamppeen ja vaihtoi kohot. kaasarin tiivisteet vaihdettu. sytytys tulpat ja johdot vaihdettu niinkuin yllä mainitaan. vai mikä ko tieto uupu
asteekki kaasarihan on uusi tai reilun vuoden vanha.
degeni sääti ko kamppeen ja vaihtoi kohot. kaasarin tiivisteet vaihdettu. sytytys tulpat ja johdot vaihdettu niinkuin yllä mainitaan. vai mikä ko tieto uupu

Viimeksi muokannut Vladislav, 13.8.2018 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: asteekissa co% kierroksilla
degenin kanssa koitettiin myös toista afr laatikkoa mutta ei tuontu ns puuttuvia suuria jännitteitä.
Re: asteekissa co% kierroksilla
mikä ihme tuon seosken lyö rikkaalle kierroksilla. meen vielä tänään piruuttain kattoon millanen vaikutus on uudella lamdalla ja kun nyt varmasti sytytys on kohdallaan. säädin piruuttain sen nyt vielä sinne n.7 astetta. kyllä sen kuulee et ainetta saa kierroksilöa kun ryntäyttää nii putkessa paukkuu tosin tän ilmion voi myös tehä tuo yhdenpikku vaimentimen putkisto.
Re: asteekissa co% kierroksilla
itekkin mietin bensan paine hommaa mutta voiko se olla liian suuri ettei kerkee paluulinjasta pihalle?
Näilläeväillämennään kirjoitti:https://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopi ... 27&t=45429
Tuossa?
Edittiä: Tuossa pisti silmään tuo kaasarin tulvimisasia. Neulaventtiili? Ettei vain vuoda? Miten bensanpaine? Ettei olisi liika suuri? Onko bensapumpun rungon ja lohkon välissä riittävästi tiivisteitä? Onko aiemmin mennyt päästöistä läpi?
Re: asteekissa co% kierroksilla
Oliko tuo katti vaihdettu tämän ongelman vuoksi, vai jostain muusta syystä samaan aikaan?
Nuo biltsun ja muiden halvat tarvikekatit eivät ole kummoisia, alkaen jo siitä että niissä on yleensä yksi noin 10cm pitkä kenno sisällä, kun alkuperäisessä on kaksi vastaavaa kennoa peräkkäin.
Toki siellä voi olla muutakin ongelmaa, ja varmaankin onkin, mutta hyvä katti antaa toisaalta anteeksi muitakin pieniä ongelmia. Halpiksella kaikki pitää olla tiptop kohdallaan, niin sitten siitäkin saanee hyväksyttävät arvot.
Niin ja onhan tuo HC-arvokin koholla, siihen nähden mitä uudella katilla ehkä pitäisi, hyväksyttävä kuitenkin.
Esimerkki elävästä elämästä: edellinen oli laittanut Euro-3 Ladaan, missä on katalysaattorin valvonta, tuollaisen katin. Moottorinohjain löi hanskat tiskiin sen kanssa melko nopeasti (pari kymmentä kilometriä), vaikka olikin uusi katti. Axtec-Samaran katti puolestaan tuottaa hyvät arvot ja pitää moottorinohjaimen tyytyväisenä.
Nuo biltsun ja muiden halvat tarvikekatit eivät ole kummoisia, alkaen jo siitä että niissä on yleensä yksi noin 10cm pitkä kenno sisällä, kun alkuperäisessä on kaksi vastaavaa kennoa peräkkäin.
Toki siellä voi olla muutakin ongelmaa, ja varmaankin onkin, mutta hyvä katti antaa toisaalta anteeksi muitakin pieniä ongelmia. Halpiksella kaikki pitää olla tiptop kohdallaan, niin sitten siitäkin saanee hyväksyttävät arvot.
Niin ja onhan tuo HC-arvokin koholla, siihen nähden mitä uudella katilla ehkä pitäisi, hyväksyttävä kuitenkin.
Esimerkki elävästä elämästä: edellinen oli laittanut Euro-3 Ladaan, missä on katalysaattorin valvonta, tuollaisen katin. Moottorinohjain löi hanskat tiskiin sen kanssa melko nopeasti (pari kymmentä kilometriä), vaikka olikin uusi katti. Axtec-Samaran katti puolestaan tuottaa hyvät arvot ja pitää moottorinohjaimen tyytyväisenä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06