Jännitteensäätimen johdotuskysymys, help!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
rumra

Jännitteensäätimen johdotuskysymys, help!

Viesti Kirjoittaja rumra »

Moi osaisitteko neuvoa näissä laturiasioissa. Täällä on aikaisemmin ollut aiheesta useamminkin, mutta kun näitä erilaisia laturi ja jännitteensäädinmalleja on niin monenlaisia...
Eli: Ladani on 1200s(2105) -90. Alkoi ilmetä ylilatausta, josta päättelin jännitteensäätimen hajonneen. Laturin otin irti, se on puolalainen
"elmot" tarvikelaturi jossa jännitteensäädin laturin takaosassa,pieni boxi erillään hiilistä. Säätimestä lähtee 2 johtoa, toinen Hiilille, numeroituun kohtaan "67". Säätimen toinen johto tulee myös hiilisillalla olevaan apico liittimeen, ja lisäksi laturin sisältä tulee vielä johto hiilisillalle erilliseen apicoliittimeen. Muita johtoja laturille tuli konehuoneesta 2kpl, pyöreitä apicoliittimiä sinne numerolla"30" varustetun ruuvin alle. Lisäksi oli kolmas oranssi(herätejohto?) irrallaan, liekö joskus ollut kiinni mutta ei ole mitään haitannut. Noh, kun en aivan
samanlaista jännitteensäädintä(mallia elmot) löytänyt, aattelin että Mansemotorsin 2101 malliin tarkoitettu "121.3702-03" pieni boxi josta myöskin lähtee 2 johtoa kävisi. Johdot ovat myöskin numeroidut: on se "67" ja sitten on "15". Liitänkö nyt tämän uuden säätimen samalla lailla kuin vanhan, vai pitääkö säveltää uusia johdotuksia ja jos pitää niin miten?

-Ray Rummukainen
kuvat tässä:
vanha säädin: http://aijaa.com/AAS5a2
uusi säädin: http://aijaa.com/P0zci0