1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2914
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja Yogi »

2107 1700i pukkaa vikakoodia 15 (Jäähdytysnesteen lämpötila, signaalijännite liian korkea) ja tuuletin pyörii tuotta. Vaihdoin uuden anturin, ei auta. Mittasin johdon, +5V tulee, kuten kuuluukin. Pari kertaa nollannut koodit akunkenkä irroittamalla, vika ilmestyy aina uudelleen. Mistä diagnoosia seuraavaksi? Tietty uusikin anturi voi olla risa. Onko muilla ollut vastaavaa? Korjaamokäsikirja toki epäilee liitosvikaa kaasuläpän asentotunnistimen ja lämpöanturin välillä tai viallista ECM:ää.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vaihtuuko vikakoodi jos johdon irrottaa? Ja moottorin ja ohjainlaitteen maadoituskset tarkistaisin (ei ehkä auta mutta ei ainakaan haittaa tee). Ja siten se perinteinen lämpöanturin johtojen tarkistus ettei ole eriste murentunut.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2914
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Vikakoodi 15 on ja pysyy, myös johto irti. Lämpöanturin johdot ovat silmillä tarkastettuna hyvät, ei murentumia. Hommaa hieman hidastaa se, kun verstaaseen ei pääse sisälle tekemään siellä olevan toisen projektin takia, joka ei ole liikkuvassa kunnossa. Ostin Venäjältä varuiksi vielä yhden uuden anturin ja homma ei muuttunut, joten anturit ainakin taitavat olla ehjiä. Kuulin myös vinkkauksia sulakerasian suuntaan, mutta mahtaako noiden signaalitiedot kiertää sitä kautta, en ole tutkinut vielä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ota moottoruinohjailaitteelta liitin irti ja mittaa tuo lämpötilatunnistimen johto (c10 keltainen). Jos johto ok ettei ole katkosta tai vuoda maihin tai plussaan niin sitten liitin kiinni boksiin ja katkaiset tuon keltaisen johdon, nollaa koodit ja katso tuleeko sama vai vaihtuuko, ellei vaihdu niin laita johdon (poksin puoleinen pää) maihin ja katso vaihtuuko kooodi, elli missään tapauksessa muutu koodi niin silloin on ohjailnlaitevika. Toki siihen voi sitten kolvilla husia...

Niin ja nuo anturien johdot ei mielestäni kierrä sulakerasian kautta.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2914
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Ehjällä boksilla koitettu, ei vaikutusta.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja jta »

Yogi kirjoitti:Kuulin myös vinkkauksia sulakerasian suuntaan, mutta mahtaako noiden signaalitiedot kiertää sitä kautta, en ole tutkinut vielä.
Nämä kanttiksien sulakerasiat on kyllä sellasia kötöstyksiä että en ihmettelis vaikka voisivat tuossakin syyllisiä olla. Teki kyllä niin ihmeellisiä vikoja itelläkin kun oli alkanu juotokset murtuileen piirilevyltä. Kannattaa nuo ainakin tarkistaa. Piirilevyt saa irti ilman että tarvii ottaa koko rasiaa pois kun irrottelee vain johtolittimet ja avaa yläpuolelta pari ruuvia. Varo hukkaamasta siellä alapuolella olevia vastakappaleita. https://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopi ... 60#p402989
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2914
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Noin vuosi edellisestä postauksesta ja päivitys kehiin - vasta tässä kevättalvella ehdin taas auton kimppuun. Mittailtiin kaikki olennaiset maat ja virrat ja kaikkialta tuli normaalit arvot. Vaihdettiin varotoimenpiteenä myös kaasuläpän asentotunnistin. Olin vaihtanut lämpötila-anturin jo 2 kertaa, viimeisin anturi oli saksalainen. Vika ei poistunut ja alkoi tuntua jo kovin mystiseltä. Varmuuden vuoksi kaivoin vielä varastosta aiemmin ostetun venäläisen tarvikkeen. Yllättäen sen kanssa vika poistuikin, mitä se ei ollut aiemmin tehnyt. Tässä välissä siis ainoastaan vaihdettiin "toimiva" kaasuläpän asentotunnistin toiseen. Lämpömittari oli kanssa lakannut toimimasta ja siihen vaihdoin purkukoneesta toisen anturin, jolla se heräsi henkiin. Hyvin pelaa ja päästötkin olivat normaalit.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja jta »

Yogi kirjoitti:Olin vaihtanut lämpötila-anturin jo 2 kertaa, viimeisin anturi oli saksalainen.
Anna kun arvaan, kyseinen anturi oli master-sport?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2914
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja Yogi »

jta kirjoitti:
Yogi kirjoitti:Olin vaihtanut lämpötila-anturin jo 2 kertaa, viimeisin anturi oli saksalainen.
Anna kun arvaan, kyseinen anturi oli master-sport?
Höfer oli merkki.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin