1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
2107 1700i pukkaa vikakoodia 15 (Jäähdytysnesteen lämpötila, signaalijännite liian korkea) ja tuuletin pyörii tuotta. Vaihdoin uuden anturin, ei auta. Mittasin johdon, +5V tulee, kuten kuuluukin. Pari kertaa nollannut koodit akunkenkä irroittamalla, vika ilmestyy aina uudelleen. Mistä diagnoosia seuraavaksi? Tietty uusikin anturi voi olla risa. Onko muilla ollut vastaavaa? Korjaamokäsikirja toki epäilee liitosvikaa kaasuläpän asentotunnistimen ja lämpöanturin välillä tai viallista ECM:ää.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Vaihtuuko vikakoodi jos johdon irrottaa? Ja moottorin ja ohjainlaitteen maadoituskset tarkistaisin (ei ehkä auta mutta ei ainakaan haittaa tee). Ja siten se perinteinen lämpöanturin johtojen tarkistus ettei ole eriste murentunut.
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Vikakoodi 15 on ja pysyy, myös johto irti. Lämpöanturin johdot ovat silmillä tarkastettuna hyvät, ei murentumia. Hommaa hieman hidastaa se, kun verstaaseen ei pääse sisälle tekemään siellä olevan toisen projektin takia, joka ei ole liikkuvassa kunnossa. Ostin Venäjältä varuiksi vielä yhden uuden anturin ja homma ei muuttunut, joten anturit ainakin taitavat olla ehjiä. Kuulin myös vinkkauksia sulakerasian suuntaan, mutta mahtaako noiden signaalitiedot kiertää sitä kautta, en ole tutkinut vielä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Ota moottoruinohjailaitteelta liitin irti ja mittaa tuo lämpötilatunnistimen johto (c10 keltainen). Jos johto ok ettei ole katkosta tai vuoda maihin tai plussaan niin sitten liitin kiinni boksiin ja katkaiset tuon keltaisen johdon, nollaa koodit ja katso tuleeko sama vai vaihtuuko, ellei vaihdu niin laita johdon (poksin puoleinen pää) maihin ja katso vaihtuuko kooodi, elli missään tapauksessa muutu koodi niin silloin on ohjailnlaitevika. Toki siihen voi sitten kolvilla husia...
Niin ja nuo anturien johdot ei mielestäni kierrä sulakerasian kautta.
Niin ja nuo anturien johdot ei mielestäni kierrä sulakerasian kautta.
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Ehjällä boksilla koitettu, ei vaikutusta.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Nämä kanttiksien sulakerasiat on kyllä sellasia kötöstyksiä että en ihmettelis vaikka voisivat tuossakin syyllisiä olla. Teki kyllä niin ihmeellisiä vikoja itelläkin kun oli alkanu juotokset murtuileen piirilevyltä. Kannattaa nuo ainakin tarkistaa. Piirilevyt saa irti ilman että tarvii ottaa koko rasiaa pois kun irrottelee vain johtolittimet ja avaa yläpuolelta pari ruuvia. Varo hukkaamasta siellä alapuolella olevia vastakappaleita. https://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopi ... 60#p402989Yogi kirjoitti:Kuulin myös vinkkauksia sulakerasian suuntaan, mutta mahtaako noiden signaalitiedot kiertää sitä kautta, en ole tutkinut vielä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Noin vuosi edellisestä postauksesta ja päivitys kehiin - vasta tässä kevättalvella ehdin taas auton kimppuun. Mittailtiin kaikki olennaiset maat ja virrat ja kaikkialta tuli normaalit arvot. Vaihdettiin varotoimenpiteenä myös kaasuläpän asentotunnistin. Olin vaihtanut lämpötila-anturin jo 2 kertaa, viimeisin anturi oli saksalainen. Vika ei poistunut ja alkoi tuntua jo kovin mystiseltä. Varmuuden vuoksi kaivoin vielä varastosta aiemmin ostetun venäläisen tarvikkeen. Yllättäen sen kanssa vika poistuikin, mitä se ei ollut aiemmin tehnyt. Tässä välissä siis ainoastaan vaihdettiin "toimiva" kaasuläpän asentotunnistin toiseen. Lämpömittari oli kanssa lakannut toimimasta ja siihen vaihdoin purkukoneesta toisen anturin, jolla se heräsi henkiin. Hyvin pelaa ja päästötkin olivat normaalit.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Anna kun arvaan, kyseinen anturi oli master-sport?Yogi kirjoitti:Olin vaihtanut lämpötila-anturin jo 2 kertaa, viimeisin anturi oli saksalainen.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: 1700i, koodi 15 ja tuuletin pyörii kokoajan
Höfer oli merkki.jta kirjoitti:Anna kun arvaan, kyseinen anturi oli master-sport?Yogi kirjoitti:Olin vaihtanut lämpötila-anturin jo 2 kertaa, viimeisin anturi oli saksalainen.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62