Virranjakajan keskipakois säätö ja sen väljyys.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Virranjakajan keskipakois säätö ja sen väljyys.

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Elikkä tyhjäkäynnillä seilaava syttyennakko on kiusannut jonkin aikaa, ja nyt se sitten antoi itsensä ilmi varmistain epäilyn.

Keskipakosäätö on väljä, purkautui perhana jakajan sisään.... Onko kukaan mitenkään patentoinut tätä tässä uusiotuotanto jakajassa jäykemmäksi?
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

Re: Virranjakajan keskipakois säätö ja sen väljyys.

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

Vähän jo aikaa viestistä mutta...

Miksi sitä keskipakosäätöä pitäisi jotenkin "patentoida" jäykemmäksi? Mitä tarkoitat? Jos sitä jäykentää niin eikö sitten sytytysennakko mene väärin kierroksilla, ei tule esim. riittävää ennakkoa, tehot jää alakanttiin, kone kuumenee, ennakonsäätökellon alipainekalvo löystyy/repeää ennen aikojaan yms.

Tuo seilaava sytytysennakko tullee todennäköisesti väljästä jakajan laakerista tai mahdollisesti ilmavuodosta alipainesäätäjässä tai sen letkussa. Onko kaasutin oikeissa säädöissä ettei humppaa jotenkin ja se sitten heijastuu sytytysennakkoon. Arvailuja arvailuja.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Virranjakajan keskipakois säätö ja sen väljyys.

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Ongelmasta selvis vaihtamalla jakajan akselin. Sen päässä olevat painot olivat tosissaan kuluneet väljäks (vai valmistus vika) joka aiheutti niiden soutamisen ja helisemisen siellä.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Vastaa Viestiin