On tuossa Samara, vm 2003 siis Euro-3 mallinen.
Outoutena on auton outo käyntiääni, kuulostaa kuin pakoputki olisi jotenkin rikki. (Ei pitäisi olla).
Ääni kuuluu etenkin kylmällä moottorilla, lämmettyään käynti muuttuu miellyttävämmäksi.
Myös moottoria kuoromitettaessa ääni muuttuu huomattavasti, se on kuin sellaista säksätystä ja alkuaikoina pakoputken laittamisen jälkeen ääni kuulosti kuin jonkin ison vanhanaikaisen moottoripyörän ääneltä.
Ihan jännä ääni ja voisi toisaalta olla jopa kivakin, mutta nyt on alkanut kiusaamaan tuo moottorin vikavalo palaminen ja etenkin vilkkuminen vähän väliä. (Aattelin että onk siellä pian jotain vuotoa, joka sekoittaa noita pakokaasun antureita ja moottorinohjausta.)
Muuta vikaa koneesta ei nyt ole löytynyt, tota pakoputkistoa nyt täytyy tarkkailla.
Samara - Euro 3 - käyntiääni
Re: Samara - Euro 3 - käyntiääni
Minkäslainen joustoliitos siinä putkessä on? Eikös siinä ole se lyijymassa tiivisterengas ja kun se on rikki niin vuotaa ja tuo kuormitus kääntää moottori niin että vuoto suurenee, sama tietysti kylmänä ennekuin lämpö laajentaa.
Kannataisiko vikakoodeja katsoa, jos vikavalo palaa/vilkkuu??
Kannataisiko vikakoodeja katsoa, jos vikavalo palaa/vilkkuu??
- toppahattu
- Viestit: 53
- Liittynyt: 9.8.2020 20:14
- Paikkakunta: Puolanka
- Viesti:
Re: Samara - Euro 3 - käyntiääni
Perinteinen tapa testata, että vuotaako pakoputki, on laittaa (märkä) rätti pakoputken päähän ja katsoa, että mistä sihisee. Tietenkin rättiä pitää painaa pakoputken päätä vasten, joten apusilmät auttavat asiassa.
Se liikkuu sittenkin!
Tällä hetkellä liikennekäytössä olevat autot:
MB 207D vuosimallia 1983
Lada Samara 1,5i vuosimallia 2002
Tällä hetkellä liikennekäytössä olevat autot:
MB 207D vuosimallia 1983
Lada Samara 1,5i vuosimallia 2002