Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Jokari kirjoitti:
No jatkakaa tästä, minulla ei ole mitään annettavaa näin kehittävään keskusteluun.
Sori nyt vaan mutta eipä ole todellakaan ollut noissa teidän tähänastisissa roikelluksissa...

Teillä on kohtuu mustavalkoinen näkemys maastoajelusta, hankalia paikkoja josta ajetaan taidolla tai hapella ei vissiin muuta. Herää kysymys kun auto on kapealla uralla kunnon louhikossa pari rengasta ilmassa niin mennäkkö silloin hapella vai taidolla...? Olet kattonu vissiin liikaa isojen poikien offivideoita tuubista... Kuumä vihje, niillä on käytössä 100% lukot sekä edessä että takana...
Kannattaa Teidän vissiin jatkossakin keskittyä siihen tasaisella tiellä ajeluun...

Joustoista tai joustamattomuudesta sen verran että aina ei mitkään joustot vaan yksinkertaisesti riitä, silloin 100% lukko on ainoa vaihtoehto.

Nimimerkillä joskus jopa maastoon poikennut.

Kuva
Kuva
Avatar
punanenä
Viestit: 316
Liittynyt: 19.3.2008 20:05
Paikkakunta: toijala

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Kerrankun näin lapselliseksi menee niin laitan "tasamaa-ajelijan" kuveja kans :lol:
Kuva


Kuva

Kuva

Eihän tuota kokemustakaan ole kertynyt muutakuin lyttylästä,kulmakorvesta,ikaalisista,iittalasta,
savikoskelta,valkeakoskelta,finland-tropystä(apukuljettaja) ja hämeenhelmestä.

Aluksi hj 60:llä sitten nivalla ja nykyään tuolla mikä se nyt sitten onkin... Yleensä ilman mitään lukkoja samat radat läpi kuin lukolliset autotkin.

Hyvä että täältä silti löytyy oikeita asiantuntijoitakin
että saan kysyä jos en osaa tai tiedä 8)

Olisiko syytä lopettaa tämä pskanjauhanta tähän ja
keskittyä taas siihen NIVAN MODIFIOINTIIN!! ?
On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

TML-Trophy .09 Juuka, Finland-Trophy .09 Mikkeli, Askolan Talvieksytys .10 Askola, ParatiisiOffi .10 Oulainen ja näitä pienempiä juttuja on tullu kierrettyy Nivalla...

Mutta tosiaankin keskitytään asiaan eikä asian viereen...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

palaten tuohon nivan modifiointiin... tuli autokalustoon päivitys ja taasen elämää helpotaakseni tuli hankittua niva.
on aivan tolkuttoman rumilla konelan levikkeillä, mutta pois ei raaski ottaa ennen kuin on jotain korvaavaa tilalle. syytä lie vaikea arvata.
orkkis kaaret ainakin takaa levikeen alta hukkuneet täysin.
muuten tötterö suht siisti ja ruosteeton, on vielä suomi sisustalla eli plyysi penkit. kertoman mukaan ollut konelan esittely auto, on aurinko lippaa ja kattoluukkua, tiedä sitten.

kun tuolla nyt ei ihan umpimettä rymyämiseen mennä(siihen on omat välineensä) niin mielessä kävi tojota starletin levikeet, mutta taas jos joskus innostuu hiukan metsän puolelle niin saisi olla muuta kuin lasikuitua ja liekkö nuo liian pienetkin?
joten ehdotuksia kohtuu hintaisista levikeistä jota näyttävät edes jotenki fiksuilta, rajan takanakaan käynti ei ole ongelma.
ja ennen kuin kukaan kerkiää niin orkkis kaarien ehjäys ei ole ensimäinen vaihtoehto.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

punanenä kirjoitti:Kerrankun näin lapselliseksi menee niin laitan "tasamaa-ajelijan" kuveja kans :lol:
Kuva


Kuva

Kuva

Eihän tuota kokemustakaan ole kertynyt muutakuin lyttylästä,kulmakorvesta,ikaalisista,iittalasta,
savikoskelta,valkeakoskelta,finland-tropystä(apukuljettaja) ja hämeenhelmestä.

Aluksi hj 60:llä sitten nivalla ja nykyään tuolla mikä se nyt sitten onkin... Yleensä ilman mitään lukkoja samat radat läpi kuin lukolliset autotkin.

Hyvä että täältä silti löytyy oikeita asiantuntijoitakin
että saan kysyä jos en osaa tai tiedä 8)

Olisiko syytä lopettaa tämä pskanjauhanta tähän ja
keskittyä taas siihen NIVAN MODIFIOINTIIN!! ?
Kyllähän sitä ilman lukkoja pääsee. Ero vaan on siinä, että ilman lukkoja ei saa pitää yhtään mietintätaukoja, vaan pidettävä auto liikkeessä. No, itellä ainoa lukko on se keskipyörästön...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Team perseauki racing kirjoitti:pa
joten ehdotuksia kohtuu hintaisista levikeistä jota näyttävät edes jotenki fiksuilta, rajan takanakaan käynti ei ole ongelma.
ja ennen kuin kukaan kerkiää niin orkkis kaarien ehjäys ei ole ensimäinen vaihtoehto.

En hinnasta tiiä mutta tuohon mun Nivaan on laitettu tommoset Parlokin raskaankaluston kaaret, ihan fiksun näköset omasta mielestä: http://kotisivu.dnainternet.fi/karimaa/ ... a/niva.jpg
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ei pöhkömmän näköiset... nyt heppailin omaan pari paikkaa, melkein aloitan levikkeiden vaihdon takalokarin vaihdoilla, oli jo nyt levikkeen alle tehty ratsupaikka ratsupaikan päälle. mätä raja menee tasan levikeen kanssa.
sekä helmoja heppailtu jo aikaisemmin, suht siististi tosin.

eli ensi venäjän reissulta pikkuisen peltiosaa matkaan ja muutama ilta heppailua niin voi vetää värin päälle.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Minkäs laitteen panhardeja olette korotuksien jälkeen laittaneet? Mittasin Nivan oman niin oli 1058mm keskeltä pultteja. Pitäsköhän käydä jossain romiksella mittailemassa, tosin niiltä ehkä vaikea löytää taka-akselillisia autoja?! :lol:
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
niiva

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja niiva »

Tulipas tuossa jokunen päivä sitten hommattua niva. Autoon oli jo asennettu 1.5 diesel kone turbolla terästettynä. Muutaman päivän sillä kerkesin ajella lähinnä maantiellä kun se leves :D Etuperän kiinnitykset oli ratkennut irti ja vetari otti kiinni iskariin syöden puolet iskarista ennenkuin jumitti eturenkaan lukkoon :? Sain kuiteski ajettua sen muutaman kilsan vasen etunen lukossa tallille.

Nyt kun se on tuolla tallissa levällään niin olen samalla pieniä muutoksia tehnyt ja suunnitellut. Aluksi tein moottorinkorvakot paremmaksi kuin aikaisempi asentaja oli siinä oikonut. Nyt ois vuorossa etuperän kiinnitysten teko ja samalla pudotan etuperää alemmas.

Kattelin nuita saabin jousia keulalle, en löytänyt kuin kahdenlaisia. Vahvistettuja ja kuormajousia, varmaan tommoset vahvistetut käyn hommaan. Ja ehkä nivan alkuperäiset iskarit tai sitten jotkut muut. Taakse pitäis teettää korotus palat tai sitten hommata dopinssonin jouset.

Onko kukaan tehnyt käsijarrua kahdella kahvalla? korvais joissain tilanteissa lukonpuutetta. Onko tuollainen laillinen?
Avatar
punanenä
Viestit: 316
Liittynyt: 19.3.2008 20:05
Paikkakunta: toijala

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Offipalstalla joku teki tuplakäppärin niveaan mutta en muista oliko rekisterissä..

Panhardin monet tekee itse korotuksen jälkeen uniball nivelillä (laiton) .
Tai sitten voi siirtää korissa tai akselissa olevia korvia,melko työläs mutta laillinen ratkaisu
On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
niiva

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja niiva »

Täytyypä etsiä tallin nurkista toista käkkäriä, saattas joa löytyä kaks samanlaista 8) Etuperän kiinnitykset sain suunnilleen valmiiksi ja nyt se on niin alhaalla kuin vetarit antaa myöten. Huomenna täytys käydä hakemassa vetonivelien laakerit ja vetarin suojakumi, sais ainakin toisen puolen läjään. Stefat ja etuperän laippa vielä puuttuu, mutta on tilattu.

Laitoin myös saabin jouset eteen ja pajeron iskarit. Kääntyvyyttä rajoitin rikoilla.
Masa

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Masa »

Moro
Onko jollain kokemuksia uretaanipuslista nivassa? Onko niistä etua vai haittaa maastokäytössä/kestääkö ne? Vai kannattaako laittaa orginaalit kumipuslat? Ja onko joku sovittanut jonkun muun auton syylarin nivaan?
JaakkoM

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja JaakkoM »

huh huh

olipa lukeminen tämäkin palsta mutta jotain viisastuneena ja joitakin kysymyksiä heräsi :D

kuinkas tuo panhard tanko onko sille jotain määrettä kuinka pitkä sen pitäisi olla jos on nostettu ku niva tuli tuollaoisena kuin nyt on ja vois katella niinku suurin piirtein että onko ne sinne päinkään

ja jos on jonku vanha niin räpylä pystyyn


http://aijaa.com/0082210796849

Kuva
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Hyvältähän se näyttää, eipä tuo itellä vielä paljoa heitä sivulle ~30mm korotuksella. Jossain taidettiin sanoa et 50mm ja ylöspäin jos nostaa niin tarttis jotain tehrä.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
j.o.n.i.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja j.o.n.i. »

Saakos suomesta tällaisia, mistä?:
http://www.russian4x4.de/en/Spare-Parts ... white.html

Vai pitääkö tilata ulkomaailmasta?
Vastaa Viestiin