Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Onko kukaan laittanut putkitukivarsia eteen ladaansa, ralliin tai jopa noita driftingiin tarkoitettuja, millaisia kokemuksia?
Tossa vaikka nuo driftingiin tarkoitetut: http://aijaa.com/Kh8UKc
..edellisessä kuvassa ralliin tarkoitetut, jotka menee normimitta kääntövarsilla.
Jääradallehan voisi kivat olla jos driftingit laittaisin, tulee ainakin kääntyvyyttä.
Tossa vaikka nuo driftingiin tarkoitetut: http://aijaa.com/Kh8UKc
..edellisessä kuvassa ralliin tarkoitetut, jotka menee normimitta kääntövarsilla.
Jääradallehan voisi kivat olla jos driftingit laittaisin, tulee ainakin kääntyvyyttä.
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Parilla eri katsastuskonttorilla kävin nämä http://aijaa.com/PXQef7 tukivarret kainalossa kysymässä katulaillisuutta suomen liikenteessä, ei ongelmaa, saa laittaa.
Ainut että oli nuo mukana vaan nuo lähes perusmitoilla olevat varret, drifting versioiden katsastuskelpoisuutta en muistanut kysyä..
..kun tuli semmoinen ajatus, noilla driftingiin tarkoitetulla tukivarsilla sais fiksummin rakennettua ohjauksen hammastangolle ja toki kääntyvyyttä lisää, sekä muutama muukin etu noista olisi..
Ainut että oli nuo mukana vaan nuo lähes perusmitoilla olevat varret, drifting versioiden katsastuskelpoisuutta en muistanut kysyä..
..kun tuli semmoinen ajatus, noilla driftingiin tarkoitetulla tukivarsilla sais fiksummin rakennettua ohjauksen hammastangolle ja toki kääntyvyyttä lisää, sekä muutama muukin etu noista olisi..
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Tuan drifting tukivarsisarjan olen asentanut ja siitä sen verran että jarru osat joutuu vaihtamaan päikseen puolelta toiselle että jarrusatulan saa etupuolelle koska ei mahdu raidepää kiinni tuan lyhyemmän kääntövarren kanssa. Eli jarru kilpi, jarrusatula ja rauta mihin tulee satula kiinni. Jarru letkut joutuu vaihtamaan koska jää lyhyeksi, mutta nivan malli on sopivan pitkä. Käytössä en ole vielä kokeillut enkä katsastusta
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
ei pitäs olla ongelmaa tukivarsilla katastuksessa jos valmistajalta on todistus.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Jos ketä kiinnostaa..ja aina joku viisastuu..
Otin joutessani kuvan jossa vakiomitoilla oleva putkitukivarsi, sekä vihreä drifting versio päällekkäin, näkee hyvin kuinka saatu kääntyvyyttä lisää:
http://aijaa.com/O8g9xM
..unohtui vakio peltiprässitukivarsi verrokeista pois.
Otin joutessani kuvan jossa vakiomitoilla oleva putkitukivarsi, sekä vihreä drifting versio päällekkäin, näkee hyvin kuinka saatu kääntyvyyttä lisää:
http://aijaa.com/O8g9xM
..unohtui vakio peltiprässitukivarsi verrokeista pois.
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Onko joku noita mustia "stinger sport" putkitukivarsia sovittanut takavetoseen kiinni?
Ylävarsi tuntuu olevan liian takana ja alavarsi liian edessä pallonivelille sekä kallistuksen vakaajan tankokin tulee tukivarren päälle...
https://1drv.ms/i/s!AlQJaNMC5zg0jvkOey2nRnWX-dKu-w
Ylävarsi tuntuu olevan liian takana ja alavarsi liian edessä pallonivelille sekä kallistuksen vakaajan tankokin tulee tukivarren päälle...
https://1drv.ms/i/s!AlQJaNMC5zg0jvkOey2nRnWX-dKu-w
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Sehän noissa "driftinki ja sportti" tukivarsissa on tarkotuskin että negatiivistä camberia tulee paljon. En itse näe mitään järkeä käyttää muuta kuin normaaleja tukivarsia, niillä pääsee melkein vaikka kuuhun
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Korjaamon ukot eivät meinaa mitenkään uskoa että nuo on tuollain suunniteltu.
Caster kulma tuossa se suurempi ongelma on, yläpallonivel ei taitu paikallensa ja kallistuksenvakaaja tulee liian lähelle...
Prikkoja varmaan siis vaatii etummaisen kiinnikkeen alle että saa alapalloniveltä taaksepäin?
Vai onko mitään toivoa noilla pallonivelillä onnistua? http://www.mansemotors.fi/pallonivelsar ... -ja-nivaan
Caster kulma tuossa se suurempi ongelma on, yläpallonivel ei taitu paikallensa ja kallistuksenvakaaja tulee liian lähelle...
Prikkoja varmaan siis vaatii etummaisen kiinnikkeen alle että saa alapalloniveltä taaksepäin?
Vai onko mitään toivoa noilla pallonivelillä onnistua? http://www.mansemotors.fi/pallonivelsar ... -ja-nivaan
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Joo, alla ovat mutta vielä pitää purkaa auki kerran.
Vaativat -30mm tai -50mm jouset ja avarrusta palloniveliin.
(Olisi ollut mahtava tietää tuo etukäteen.)
Paljonko lyhyemmillä jousilla vakio iskarit vielä toimivat kunnolla?
Vaativat -30mm tai -50mm jouset ja avarrusta palloniveliin.
(Olisi ollut mahtava tietää tuo etukäteen.)
Paljonko lyhyemmillä jousilla vakio iskarit vielä toimivat kunnolla?
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
-30mm jouset menee edessä ainakin vakiotolpilla, takana pitää niillekin jo olla lyhyemmät. Itsellä on kombissa 240 Vollen tolpat.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Noin, nyt on 2014 leimattu noilla sport tukivarsilla.
Katsastusmiestä ei kiinnostanut sertifikaatit, vaan lähinnä fiilisteli että mistä moiset ootkaan löytänyt...
Ajettavuus noilla on kuin toisesta autosta.
Tuplavakain teki hyvästä tuntumasta vieläkin paremman.
Niin, ja kallistuksenvakain kiinnittyi lopulta tukivarsiin 110-koiranluilla.
Edessä kierroksen katkastut vakiojouset, takana vakio mitoilla.
Uudet kaasuiskarit joka nurkassa, täryytys-testin mukaan sekä etu ja takapää oli 1% sisällä...
Ohjausvarret ja pallonivelet vaihtui samalla. Pallonivelet avarrettiin menosuuntaan nähden mansemotorsin ohjeilla.
Juuri lanattu hiekkatie minkä kuvittelisi olevan liukas kuin mikä ei tuottanut mitään ongelmaa päästellä pitkää hallittua luisua...
Ja oikenee kuin itsellään.
Nopeusmittaria katsoessa välillä meinasi säikähtää.
Nyt tarvitaan lisää tehoa.
Siis tarvinnee mennä irroittelemaan 1700i kombista konetta...
Katsastusmiestä ei kiinnostanut sertifikaatit, vaan lähinnä fiilisteli että mistä moiset ootkaan löytänyt...
Ajettavuus noilla on kuin toisesta autosta.
Tuplavakain teki hyvästä tuntumasta vieläkin paremman.
Niin, ja kallistuksenvakain kiinnittyi lopulta tukivarsiin 110-koiranluilla.
Edessä kierroksen katkastut vakiojouset, takana vakio mitoilla.
Uudet kaasuiskarit joka nurkassa, täryytys-testin mukaan sekä etu ja takapää oli 1% sisällä...
Ohjausvarret ja pallonivelet vaihtui samalla. Pallonivelet avarrettiin menosuuntaan nähden mansemotorsin ohjeilla.
Juuri lanattu hiekkatie minkä kuvittelisi olevan liukas kuin mikä ei tuottanut mitään ongelmaa päästellä pitkää hallittua luisua...
Ja oikenee kuin itsellään.
Nopeusmittaria katsoessa välillä meinasi säikähtää.
Nyt tarvitaan lisää tehoa.
Siis tarvinnee mennä irroittelemaan 1700i kombista konetta...
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
No tuohan on hienoa kuulla!
Mullakin just nappisilmä nosturilla ja jos samalla pistelis nuo putkitukivarret siihenkin kun noita mulla varastossa on..
..etenkin kun joku mainosti tuossa edellä että vakio tukivarsilla pääsee kuuhun, kun itse yritän vain ojien välissä kestää
Mullakin just nappisilmä nosturilla ja jos samalla pistelis nuo putkitukivarret siihenkin kun noita mulla varastossa on..
..etenkin kun joku mainosti tuossa edellä että vakio tukivarsilla pääsee kuuhun, kun itse yritän vain ojien välissä kestää
Re: Ralli..drifting putkitukivarsista kokemuksia ?
Noista tukivarsista tuli mieleen..
Kysyin Venäjällä käydessäni eräältä rallikuskilta noita laajempi liikkeisiä palloniveliä, ensiksi tarjosi että laita yläpallot myös alas, ne vakiona jo riittävät liikevaroiltaan. (Vai oliko alapallot ylös, kurkkaa suojakumin alle?)
Löysi sit hyllystä valmiin sportti sarjan, jossa koko setti, eikä maksanut paljoa.
Selvisi myös että noita putkimallisia ainakin kolmea, noi omanlaisensa drifting versiot, sit sport ja ralli, rallimalli oleellisesti vahvemmaksi tehty.
Kysyin Venäjällä käydessäni eräältä rallikuskilta noita laajempi liikkeisiä palloniveliä, ensiksi tarjosi että laita yläpallot myös alas, ne vakiona jo riittävät liikevaroiltaan. (Vai oliko alapallot ylös, kurkkaa suojakumin alle?)
Löysi sit hyllystä valmiin sportti sarjan, jossa koko setti, eikä maksanut paljoa.
Selvisi myös että noita putkimallisia ainakin kolmea, noi omanlaisensa drifting versiot, sit sport ja ralli, rallimalli oleellisesti vahvemmaksi tehty.