kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Tiedän kyllä tarkastamatta että omassa pyydyksessä on tehty imusarja itse ihan mustasta, vain ja ainoastaan oman mallin mukaan. Eikä hetkauta vaikka joku haukkuisi sitä, koska varmasti haukkumisen aiheitakin siitä löytyy. Enkä ihmettelisi yhtään vaikka kaikilla osa-alueilla paranisi jos vaihtaisi esim tähän sarjaan josta täälä nyt on keskusteltu, laittoi sen kiinni kantta muokkaamatta tai tekemällä asiallisesti eli jok ikinen kiinnitys pultti kiinni ja tiivistpinnan laajennus ja höylääminen. Luovuta jo nyt sinäkin mielipiteestäsi bolt-on sarjan suhteen.
moni muukin mahtaa tehdä niitä sarjoja itse, joillakin se johtuu rahasta, joillakin muista syistä. ja toki imusarjalla on suuri vaikutus moottoriin, niin kestävyyteen kuin toimivuuteen, mutta ihan varmasti saa asiaa osaamaton myös tuolla sinun kaupittelemalla sarjalla sen ladan moottorin hajalle, siihen ei sarja vaikuta mitenkään.
moni muukin mahtaa tehdä niitä sarjoja itse, joillakin se johtuu rahasta, joillakin muista syistä. ja toki imusarjalla on suuri vaikutus moottoriin, niin kestävyyteen kuin toimivuuteen, mutta ihan varmasti saa asiaa osaamaton myös tuolla sinun kaupittelemalla sarjalla sen ladan moottorin hajalle, siihen ei sarja vaikuta mitenkään.
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Mitäs toi mega vaatis jos laittais sen tolla 1700i omalla ruiskulla toimimaan. Esim. Antureita, triggeri pyörä tms?
Sais edes jonkinnäköstä käytöstä koneseen.
Sais edes jonkinnäköstä käytöstä koneseen.
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722
VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722
VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Kannattaako käyttää omaa ruiskua? Ei varmaan mitään hyötyä alkuperäiseen boksiin verrattuna mut kylmärikastuksia yms saat hieroa pitkään ja joudut varmaan ainakin kampiakselin triggeripyörän vaihtaa tiheempään että saa tarkkuutta käytettyä hyväksi.. Riittääkö oma suutinkaan kovin pitkälle..? Eli varmaan kannattaa 4-pisteruiksua käyttää..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Minkäs vuosimallin nivoissa tuota uudempaa kantta ja 4-piste ruiskun imusarjaa on käytetty? Mikä tuossa larssin autossa on.
Entäs onko noissa vanhemmissa nivoissa ollut 4-pisteruiskua?
Mulla on vm-96 autosta otettu 1700i kone,niin onkos siinä sitten erilainen kansi kuin tuo uudempi kansi mikä on larssilla? Imusarjahan on erilainen kun mun on 1-pisteruiskulla mutta onko kansi.
Entäs onko noissa vanhemmissa nivoissa ollut 4-pisteruiskua?
Mulla on vm-96 autosta otettu 1700i kone,niin onkos siinä sitten erilainen kansi kuin tuo uudempi kansi mikä on larssilla? Imusarjahan on erilainen kun mun on 1-pisteruiskulla mutta onko kansi.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Tuo uusi kansi ja 4-pisteimusarja tuli ensin chevy nivaan, siitä peräisin myös imusarjan varaosanumero. Samalla tuli tuo uusi kansi. En osaa vuosimallia sanoa mutta suomeentuoduissa noita oli vasta 2007 alkaen nivoissa. Takapotkussakin 2103 koneissa taitaa olla tänäpäivänä nivan korkeempi puristeinen kansi kun on niiden imusarjaakin. En ole kattonu varaosaluettelosta onko ruiskutakapotkuun omaa kantta.
Suomeentuodut vanhemmat nivat on samalla kannella kuin 1700i sedan ja combi eli ihan eri kansi kuin nykyisin.
Suomeentuodut vanhemmat nivat on samalla kannella kuin 1700i sedan ja combi eli ihan eri kansi kuin nykyisin.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Aika turhaa varmaan alkaa kyseleen mistään romuttamoilta jos olis vaikka purussa tuollainen niva kun on noin uusia mistä löytyy tuo kansi ja imusarja.
Onko näin että kaikista helpoin keino saada 4-pisteruisku 1700 1-pisterusikun tilalle on hommata tuollainen uudemman mallinen nivan kansi ja 4-pisterusikun imusarja?
Onko näin että kaikista helpoin keino saada 4-pisteruisku 1700 1-pisterusikun tilalle on hommata tuollainen uudemman mallinen nivan kansi ja 4-pisterusikun imusarja?
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Mistäs tuollaisia takavedon lohkoon sopivia 4pisteruiskulle tehtyjä kansia saisi? vai pitääkö jossain kansikoneistamossa kenties käydä tuollasesta vanhanmallin kannesta tekemässä?
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Jaahas... Taitaapi omaan tulla sitten mieluummin prätkän ruisku ja väliin sovite. Taitaa olla helpoin 4-piste jos kansi on kiven alla.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
jaa onko sitä ruvettava työkseen täytehitsaamaan kansia ja myymään niitä satasen kappale?? kun olis joku tuttu jolla olis jyrsinkone niin äkkiäkös sitä tiiviste pintaa alkas syntymään, samalla kun vesikanavia vähän vahvistas niin hyvä tulis
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Harmi kun on nuo Larssin kuvat jo kadonneet. Tänään kävin mallailemassa tuota 4-pisteruiskun imusarjaa tavalliseen kanteen niin joo onhan se teoriassa bolt-on eli käy vanhoille pulteille ja istuu pakosarjan kanssa nätisti mutta tosiaan nuo kaksi yläpuolella olevaa kiinnikettä puuttuu vanhasta kannesta. Noiden kohdalla juuri on syvät kolot mitkä pitää ensin täyttää ja tehdä reiät pinnapulteille ja tiivistepintojakin joutuu todennäköisesti leventään jos haluaa tehdä hyvän. Luonnollisesti on paras jos hommaa oikean kannenkin.
Pari kuvatusta
Pientä hahmottelua noin pikaisesti mitä voi joutua täyttään (pun) ja mitä joutuu jyrsiin (vihr). Tuota keskikohtaa ei välttämättä taida tarvia alkaa täytehitsaan mutta laittelin senkin kuitenkin tuohon hahmotelmaan. Näkee paremmin kunhan tiiviste saapuu ManseMotorsilta.
Pari kuvatusta
Pientä hahmottelua noin pikaisesti mitä voi joutua täyttään (pun) ja mitä joutuu jyrsiin (vihr). Tuota keskikohtaa ei välttämättä taida tarvia alkaa täytehitsaan mutta laittelin senkin kuitenkin tuohon hahmotelmaan. Näkee paremmin kunhan tiiviste saapuu ManseMotorsilta.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Tuli hommattua ja saatua oikeat 4-pisteosat eli ruutta sekä siihen kuuluva kansi hydraulisilla nostajilla. Ei tarvitse alkaa säätämään tuon asian kanssa enää. Sen verran vanhaa mallia ettei vielä sentään nokka-akselinm anturia ollut, mutta äkkiäkös sen tekee...
Näin ollen tuo 1700i 1-pistekansi jää joutavaksi, nokka pukkeineen meni tosin jo... siitä aihio jollekin?
Näin ollen tuo 1700i 1-pistekansi jää joutavaksi, nokka pukkeineen meni tosin jo... siitä aihio jollekin?
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: kaasarin tilalle 4-pisteruisku?
Ei edelleenkään tarvitse niitä 2 pulttia! Useimpi kone rakennettu niin ja ovat vuosia olleet ajossa ilman ongelmia imusarjan osalta, ja kansia kyllä saa niin halvalla ettei paljon kannata lähteen täytehitsaus hölmöilyyn.jta kirjoitti: Tänään kävin mallailemassa tuota 4-pisteruiskun imusarjaa tavalliseen kanteen niin joo onhan se teoriassa bolt-on eli käy vanhoille pulteille ja istuu pakosarjan kanssa nätisti mutta tosiaan nuo kaksi yläpuolella olevaa kiinnikettä puuttuu vanhasta kannesta. Noiden kohdalla juuri on syvät kolot mitkä pitää ensin täyttää ja tehdä reiät pinnapulteille ja tiivistepintojakin joutuu todennäköisesti leventään jos haluaa tehdä hyvän. Luonnollisesti on paras jos hommaa oikean kannen
Pientä hahmottelua noin pikaisesti mitä voi joutua täyttään (pun) ja mitä joutuu jyrsiin (vihr). Tuota keskikohtaa ei välttämättä taida tarvia alkaa täytehitsaan mutta laittelin senkin kuitenkin tuohon hahmotelmaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.