Madallus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Madallus

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kellään muistikuvaa paljonko takapotku tippuu kun otetaan kierros pois jousesta? Eli tarkotus laskea rallipeliä tuonne ratapäiville aika paljonkin mutta ei jaksais montaa kertaa atupäätäkään purkaa eli vinkkiö olis kiva saada...
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Multa on omasta otettu edestä joku yli 2,5 kierrosta ja takaa semmonen kaks kiekkaa ja on sit meinaa hyvän korkunen kyseistä madallusta ei kannata tehdä jos meinaa laittaa isommat kummit alle
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Jousto?

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Miten paljon on kumeihin matkaa edessä/takana eli paljonko on vielä sisäänjoustoa?

Renkaiksi laitan 15" slicksit, joissa taitaa olla leveyttä 180mm (oikea pinnan leveys).
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Aika hurjalta kuulostaa äkkiseltään jousten katkominen radalle tarkoitettuun autoon. Vielä kun paljon pudottaa rupeaa etupäässä olemaan tukivarsien kulmat aika mielenkiintoisia. Ajo-ominaisuuksien kannalta kannattaisi varmaan ottaa toisenlainen lähestymistapa asiaan.
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Ei niistä jousista kannata ottaa pois kuin korkeintaan yksikierros, niin menee mukavasti vaakasuoraan nuo alatukivarret. Enemmän jos ottaa menee tosiaan nuo kulmat aika huonoksi.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Radalle

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mikä sen tekee huonommaksi jos alatukivarsi kääntyy vaakasuorasta koriinpäin laskevaksi?

Mikä on se ajo-ominaisuuksien kannalta toinen lähestymistapa?

Etupään kulmat joutuu kuitenkin säätämään prikoilla kohdalleen.

Takapään linkit säädetään kutakuinkin kohdalleen ja mikäli radalla jos jaksaa niin säätää ne sitten paremmin.

Mitä oon ite pähkäillyt niin rallista kun muutetaan asfaltille alustaa, niin aika pitkälle riittää jousen jäykistäminen ja alkuperäisestä jousestahan tulee jäykempi kun sitä lyhennetään. Täytyyhän sinne lisätä ulosjouston rajoittimet ainakin taakse ettei jouset tipu välistä pois ja ehkä myös eteenkin että rajoittaa kallistumista.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jos et ole vielä tutustunut tohon topicciin nin lukasepa.... sivut 1, 2, 3 :lol:

http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... ia&start=0

Asfaltilla kai sellanen paras että etupää jäykäksi - turvakaaret - takapäähän löysät jouset mutta hyvät ulosjoustot eli pitkät ja pehmeät jouset ->

http://www.opel6070club.com/forum/viewtopic.php?t=6620

http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... highlight=

http://www.beardmorebros.co.uk/website%20pages/lada.htm

http://www.beardmorebros.co.uk/website% ... _page2.htm
124/2101 practical beauty
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Kieltämättä noi meikäläisen tukivarret on hieman extreme asennossa mut ei se normaali tiellä haittaa mut sitä en tiiä mihin kaheikkoon se radalla tärähtää, jos rengas kooksi tulee niin suuri niin en suosittele niin rajua muutosta
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Saakos tollasen katkotuilla jousilla olevan ladan viellä leimallekin kun on nykyään kaiken mailman iskaritestit.
suutari

Viesti Kirjoittaja suutari »

nykyään jousten katkominen sallittua edellyttäen että jouset pysyy paikallaan :cry: . Ulosjouston rajoittimet ei muistaakseni laillisia.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

katastus

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No eipä tuota siviililiikenteeseen katsasteta, vaan siihen suoritetaan kilpa-autokatsastus. Ja tarkoituksena on vaan tehdä jousipalikat joilla jotenkuten pystyisi harrastamaan asfaltillakin.

Ulosjouston rajoittimenahan on normaalisti iskari eli lyhyempiä iskareita kun käyttää niin saa ulosjouston rajoitettua.
Vehje

Viesti Kirjoittaja Vehje »

saako muuten mistään jäykempiä ja matalampia jousia ja sitte jotain sportti-iskareita takatuuppariin.... että tulis niinku vähä jäykempi ja matalempi alusta :?:
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

No ei siinä si mitään jos niitä kerran saa katkoa. Kaverillakin makaa takapää pohjaanlyöntikumien päällä. :lol:
Avatar
jta
Viestit: 4363
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

lada 1200s kirjoitti:Saakos tollasen katkotuilla jousilla olevan ladan viellä leimallekin kun on nykyään kaiken mailman iskaritestit.
Tuo jousien katkominen tieliikenne käyttöön on kiellettyä. Moni on sitä yrittäny ja jos on katastus mies sen huomannu niin auto hylkyyn ja jousien vaihtoon. Eli jousia ei saa mennä katkomaan...
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

http://hakkala.ath.cx/apartracing/galle ... mage70.htm

mersun jouset 4xlyhennetyt iskarit takana, lyhennetyt kaasut edessä. 205/40/17" kumit edes ja takan, 11cm etuaxelista maahan. muistaaxeni leikkasin 3 tai 4 kierrosta jousista. mesen jouset on jämptilleen saman pituiset ja levyset ku ladas vaan helvatisti paxummat. puslat edessä on tehty jääkiekoista. suttusta hommaa.. :) kone kuva on kans tolla sivulla.
Vastaa Viestiin