imusarjan/kannen kuva rappusesta

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Partner_r420
Viestit: 20
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

tuossa kun kaasutin oli irti ladan 1500 takavedosta niin päätin tunkea kameran sinne imusarjan reikään ja katsoa onko kanavat kohdillaan,no eihän ne ihan ollut :D
tuossa siis 2 ja 3 sylinterin ja imusarjan liitosrappunen, tulisikohan huomattavaa hyötyä jos nuo laittais kohdilleen fiilaten?
Liitteet
Snap_003.jpg
Snap_003.jpg (79.74 KiB) Katsottu 483 kertaa
Snap_002.jpg
Snap_002.jpg (71.42 KiB) Katsottu 483 kertaa
Avatar
pressa
Viestit: 9700
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kyllä rapun poistaminen kannattaa, virtaus on parempi eikä ole turhia pyörteitä. Mikä on huomattavan hyödyn määritelmä?
Partner_r420
Viestit: 20
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

No huomattava ois sillai että ei ainakaan teho ja toimivuus tippus 15% ainakaan🙂
No vitsit sikseen, jos se ei ainakaan huonommaksi mene niin kaikki muu on plussaa vaikka en tiedä huomaisiko tuota rappujen poistoa ihan perstuntumalta?
Otin nyt imusarjan irti, mittasin että 4 milliä ois raputusta, miten ootte tuota pyöristelleet? Uskaltaako kannesta aukon kohdalta ottaa tai myös imusarjasta ettei mee puhki?
Partner_r420
Viestit: 20
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

Tuossa kuva imusarjan laipasta, 5 milliäkin oli heittoa näkee tuossa alareunassa on erivärisestä rinkulasta.
Tuli mieleen että menisköhän tuo kohilleen jos viilais ainoastaan imusarjan läpi menevää yhtä pinnapultinreikää ylös tai alas kumpaa se nyt tarviitseekkaan niin kohdistas koko paketin tuolla lailla kohdilleen,koska noi on symmetrisesti persiillään 😆
Liitteet
IMG_20211025_182001.jpg
Avatar
pressa
Viestit: 9700
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Onhan noissa pinnapulteissa väljää eli kasaus vaiheessa tarkempi kohdistus. Kuitenkin varmasti 99 prosenttia on sen kummemmin kohdistamatta kasattu...
Partner_r420
Viestit: 20
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

Joo voi olla että maanantaina lyöty nippuun, toivotaan että saan kohilleen tuon jos pultit antaa myöten tuon liikkeen, jos ei niin voi vähän fiilaa pultinreikiä että ei tarvitsisi kantta/sarjaa ruveta sorvailemaan.
Katsotaan kuin käy... Ja neuvoja ja kokemuksia kertokaa näiltä tiimoilta.
Avatar
jta
Viestit: 4309
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja jta »

En tiedä todellisuudesta mutta ainakin perstuntumalla nappiksessa 1200 koneessa yläkierrosvedot parani kun kohdisti imu- ja pakosarjan kanteen. Kohdistuksen tein tiivisteen mukaan pirraamalla sekä kannen että sarjat.

Imusarjassa ja kannessa on kyllä paksuutta sen verran paljon että kestää melko paljonkin ottaa pois. Eikä siitä tarvi pelkässä kohdistuksessa kun viistota nuo reunat ettei ole teräviä pykäliä. Auttaa sekin jo paljon.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://osl.mbnet.fi/index.html

2107 -94, 1200L -88, 2105 -88, Honda CBR 600F -88

Ikkunakyltti/la-kutsu: Miliisi 7fm
Partner_r420
Viestit: 20
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

No niin, kiitos kommenteista itse kullekin.
Tein silleen että kokeilin laskea koko pakettia alaspäin koska tuohan oli 4-5mm liian ylhäällä jokapuolelta.
Piti vingulla ottaa reikiä ylös sekä tasaisia liitoskohta hiota jotka ottivat pakosarjan kiinni, nyt se sitten laskeutui selvästi.
Ensikerralla täytyy laskea ensin nestettä vex jotta ei käy kuten äskönkävi, eli muutamat pystyt lorisi täyteen glygoolia aukinaisen imuvenankautta pyttyyn.
kaikki ei mennytkään lattialle, hehheh.
Tyhjensin pytyt sellaisella kolmileukaisella lonkero ottimella jossa päässä rättiä toistuvasti tulpan reijän kautta, toki enimmät lappoamalla bensiini letkulla, makiaa tavaraa muuten😉
Mennään perse edellä ensin puuhun...
Niin imusarjan sisähalkaisijat olivat 29mm ja kannen reiät 30-31mm noin.
Avatar
jta
Viestit: 4309
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja jta »

Nätistihän se neste olisi tullut sylinteristä ulos kun kerran tulpat otit pois niin konetta ensin käsin pyörittämällä ja loput startilla. Se vähäinen mitä sinne olisi tuon jälkeen jäänyt niin katoaa siinä vaiheessa kun koneen lyö käyntiin.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://osl.mbnet.fi/index.html

2107 -94, 1200L -88, 2105 -88, Honda CBR 600F -88

Ikkunakyltti/la-kutsu: Miliisi 7fm
Partner_r420
Viestit: 20
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

Totta töriset jta, tänä aamuna kun starttailin ilman tulppia jotta saan bensaa ulos linjastosta huomasin että tämähän on glygoolipainepesuri😂.
Kakkosen pytty valunut yön aikana täyteen siitä prkl imusarjan välistä imureikään koska luotin vanhaan tiivisteeseen, olipa taas mukava homma.
Nyt saa sitten purkaa kaikki pako sarjaa myöten helvettihin ja uhraamaan 2.99e motonet in tiivisteeseen.
Ei kannata siis mennä rassaamaan jos se toimii.
Ja jos rassaa älä käytä vanhoja tiivisteitä näyttivät ne miten hyviltä tahansa.
Avatar
jta
Viestit: 4309
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: imusarjan/kannen kuva rappusesta

Viesti Kirjoittaja jta »

Partner_r420 kirjoitti: 26.10.2021 12:33 Ei kannata siis mennä rassaamaan jos se toimii.
Ja jos rassaa älä käytä vanhoja tiivisteitä näyttivät ne miten hyviltä tahansa.
Tässä on suuria viisauden sanoja. :D Ainakaan näin kriittisissä paikoissa ei tosiaan kannata vanhoilla tiivisteillä kasata. Jos ei vuoda nestettä niin vähintäänkin imuvuotoja tulee. Ja näissä kun nuo tiivisteet ei ole niin kalliita että niitä sen takia kannattaisi jättää vaihtamatta.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://osl.mbnet.fi/index.html

2107 -94, 1200L -88, 2105 -88, Honda CBR 600F -88

Ikkunakyltti/la-kutsu: Miliisi 7fm
Vastaa Viestiin