''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
Ladavaari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 68
Liittynyt: 6.11.2011 17:30
Paikkakunta: Hollola

''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja Ladavaari »

Onko kukaan vaihtanut 110/111/112:een etuistuimia niiden *piip* lypsyjakkaroitten tilalle ja jos,
niin minkä istuimia ehkäpäs on operaatiossa käytetty? Itse mittaillu noin silmämääräsesti Stilon
jakkaroita kooltaan kohen sopiviksi - eikä ne nyt varsin huonot ole matkustaakkaan.
Ladavaari
Avatar
pressa
Viestit: 10168
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja pressa »

ööö, mikähän nyt on vikana? Itse olen vasta 200tkm ajellut satakympeillä enkä vielä ole vikaa huomannut? Ja vaikeahko on löytää samaan kiinitykseen meneviä jakkaroita, kun nykyään kiinityskin on E normitettua. Enää ei saa itse tehdä penkin kiinnikkeitä eikä kiinityksiä.
Ladavaari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 68
Liittynyt: 6.11.2011 17:30
Paikkakunta: Hollola

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja Ladavaari »

Kysymyksessäni oli jo vastaus kysymykseesi. Tää nykyin on neljäs 11x-sarjan auto, ja edelleen olen sitä mieltä että ne etujakkarat ON surkeat, matalat (ja matalammalle menee kun siirtää taakse), siirtovara ei riitä ja sivutuki on olematon. Erona lypsypalliin on se, ettei pallissa ole selkänojaa. Siinä penkin vaihdossakin oli joku vuosimalliraja, muistaakseni vm.-03:n voi vielä vaihtaa. Senpuoleen - mitä insinööri ei huomaa, siitä se ei huomauta. 8) :shock:
Ladavaari
Avatar
pressa
Viestit: 10168
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Yksi helpotushan olisi nostaa nykyistä penkkiä ylemmäksi. Edessä voi laittaa kiinityksen alle noin 8mm korokkeen (vaikka filmivaneeri mustaksi maalattuna kestää varmasti) http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _26_01.jpg

Taka ksikojen alle voi sitten laittaa vaikka tuplana kun laittaa pidemmät ruuvit, eli silloin ei laske taakse siirrettäessä alemmaksi. Leikaa vai siistit suorakaiteet ja mustaksi niin eipä niitä kukaan sitä lattiaverhoilua vasten alkaa katsomaan. Pulti on syytä olla sitten 10,9 kovuuksista eikä mitää marketti 6,3 tai 8,8.
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _26_07.jpg
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _26_09.jpg

Vaikeahko noihin kiinikkeisiin on löytää toisesta autosta sopivaa penkkiä, toki runkoa hitsaamalla voisi muokata sopimaan. Eikös täällä foorumilla joku purkanut selkänojan ja laittanut reunoille lisää tavaraa ja taisi tehdä istuinosallekin saman? Itse ajan niin rauhallissti että olen vielä penkillä pysynyt, toki tällä läskillä painun siihen aika hyvin...
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Ladavaari kirjoitti:Erona lypsypalliin on se, ettei pallissa ole selkänojaa.
:lol:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Ladavaari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 68
Liittynyt: 6.11.2011 17:30
Paikkakunta: Hollola

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja Ladavaari »

Korottamiin on ihan toimen idea ja kyllä käynyt mielessäin vaan kun se siirtovaran riittämättömyys on yks yks iso 'kynnyskysymys', noi jalanreuhut ku ei oikeen tunnu olevan 'mukana' hyvin mitenkään, jos vähänkin pitemmän matkan haluu taivaltaa. (Painoa on sevverran mullakin ettei kiviä tartte taskuihin mättää, ku hirtee vetävät, omat kilot riittää takuulla niskanikamille 8) )
Ladavaari
Avatar
pressa
Viestit: 10168
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jos siirtovara taaksepäin ei riitä niin teet siirtosarjan siihen väliin, kuten tehtiin Putkiranna Jarin autoon kun sillä ei jalat tahtonut mahtua. tarvitset 30x3 mm lattaraurtaa ja 20x8mm kovia pultteja muttereineen. irrotat alkuperäiset kiskot lattiasta ja pulttaan lattaraudan siihen, sitten sopivasti taaksepäin uudet reiät mihin penkki kiinnittyy niillä kovilla pulteilla. Tuohon pidätin rautaan vain sitten muutama uusi kolo pikkurälläkällä.
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _26_09.jpg
Ladavaari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 68
Liittynyt: 6.11.2011 17:30
Paikkakunta: Hollola

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja Ladavaari »

Juurikin tuontapasta ajattelin, mutta kehikkoa johon kiinnittää sopivankokoset 'villit penkit', korkeuden säädöllä, siirtosarjakin kun kuitenkin 'romuttaa' alkuperäisten kiinnikkeiden idean. Jonkunsortin kehikon tapasenhan vaatinee jokatapauksessa, kun 11x:n jakkaran etukiinnitys on 'silmienväliltään' aika kapea.
Ladavaari
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: ''Etuistuimet'' etuistuimiksi.

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

minusta lähinnä ristiselkätuki on huono 110 sarjassa mutta olen modannut sen kohdalleen. niin 111 kuin 2009 Nivaan..tosin nivaan vaihdoin 110 sarjan toppaukset. noissa 110 penkeissä on toppauksissa eroa toiset tosi pehmeät ja toiset pehmeät.
Vastaa Viestiin