Pinnapultit pyörien kiinnitykseen?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
Hvl1971
Viestit: 15
Liittynyt: 22.2.2017 19:00

Pinnapultit pyörien kiinnitykseen?

Viesti Kirjoittaja Hvl1971 »

Yritin etsiskellä juttua etuvetoisen pyöränpulttien vaihtamisesta pinnapultteihin, ei vaan osunut silmiin. Muistaakseni jossain vaiheessa joku oli kyseisiä osia kaupittelemassakin mutta eipä löytynyt sitäkään...

Mikä on oikea koko ja pituus? Lyötävä vai ruuvattava?
Avatar
pressa
Viestit: 10168
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pinnapultit pyörien kiinnitykseen?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Muutama kysymys, Onko kierteet mennyt? halutaankio tehdä jakomuutos? vai miksi pinnapultit? Mikäli kierteet on ja halutaan vain helppouden vuoksi pinnapultit niin silloin oikea koko on 12x12,5 mikä on kannenpulteissa (eli vanhoista pitkäjenkaisista kannepulteista saa tehtyä). Jos taas jengat on mennyt ja ehkä se jakomuutos halutaan niin silloin perus pinnapultit esim: https://m.motonet.fi/fi/tuote/402016?ajoneuvo=1354 käy. poralla reikä oikeaan kokoon (tai vingulla oikeaan kohtaan jos jakoa muutetaan se milli ulospäin eli jako muuttuu 100mm) ja mutterillä vetämällä asennus, reikä pitää olla tiukka kun asentaa, pinnapultteja ei saa hitsata!!
Minä olen joskus sarjoja myynyt, mutta nyt ei ole yhtäkään...
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Pinnapultit pyörien kiinnitykseen?

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

jos ostat pultit jostain kaupasta ni älä osta niitä kirkaita kiinan pultteja jos haluat että pyörät pysyy paikallaan.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Hvl1971
Viestit: 15
Liittynyt: 22.2.2017 19:00

Re: Pinnapultit pyörien kiinnitykseen?

Viesti Kirjoittaja Hvl1971 »

pressa kirjoitti:Muutama kysymys, Onko kierteet mennyt? halutaankio tehdä jakomuutos? vai miksi pinnapultit? Mikäli kierteet on ja halutaan vain helppouden vuoksi pinnapultit niin silloin oikea koko on 12x12,5 mikä on kannenpulteissa (eli vanhoista pitkäjenkaisista kannepulteista saa tehtyä). Jos taas jengat on mennyt ja ehkä se jakomuutos halutaan niin silloin perus pinnapultit esim: https://m.motonet.fi/fi/tuote/402016?ajoneuvo=1354 käy. poralla reikä oikeaan kokoon (tai vingulla oikeaan kohtaan jos jakoa muutetaan se milli ulospäin eli jako muuttuu 100mm) ja mutterillä vetämällä asennus, reikä pitää olla tiukka kun asentaa, pinnapultteja ei saa hitsata!!
Minä olen joskus sarjoja myynyt, mutta nyt ei ole yhtäkään...
Kiitos tiedosta! Ei ole kierteet menneet, alla on 15" pyörät ja tila on liian ahdas. Pinnapultit muutenkin helpottaa pyörien vaihtoa ja varsinkin kun väliin pitää laittaa levikepalat.

Eikä ne kiinan kirkkaat pultit kiinnosta, köyhän on tyhmää säästää tässä kohdassa...
Hvl1971
Viestit: 15
Liittynyt: 22.2.2017 19:00

Re: Pinnapultit pyörien kiinnitykseen?

Viesti Kirjoittaja Hvl1971 »

Pinnapultit ja mutterit saapui Osatuonti Racing Shop'ista Raisiosta, nopea toimitus Matkahuollon kautta ja hintakin kohdallaan. Kovuus 10.9 niinkuin pitääkin...
http://www.osatuontiracingshop.fi/produ ... -kiinnitys
Vastaa Viestiin