Samara Weber DGV

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Samara Weber DGV

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Onkos kukaan näihin 1,3:siin laitellu DGV:tä? Löytys yks kappale kyseisiä kapistuksia, joka ollut sovitettuna 240 volvoon solexin tilalle. Ja eikös tuo samaran kaasarikin ole solexin kopio? Joten sopis imusarjaan suoraan? Suuttimia mietittiin sen verran että apinoidaan takavetoisista sinnepäin sopivat ja tarkemmat kokeilemalla. Vai löytyisikö joltain suoraan sopivia arvoja?
Vaihto lähinnä sen takia että on tullut tuon DGV:n kanssa pelattua niin paljon, että sen tuntee kuin omat taskunsa. Säätäminenkin on todella helppoa, ja saattais voimaakin tulla hyvällä tuurilla :D
Peltisarjahan tästä löytyy avaramman putken kera :lol:
Nokkaakin vilkuiltu, mutta se ei nyt ole vielä ajankohtaista. Saa kyllä vinkkejä siihenkin antaa. Jotain kadulle sopivaa kuitenkin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
pressa
Viestit: 10168
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samara Weber DGV

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jos sinulla on alkuperäinen kaasutin rikki tai väärät suuttimet, niin huomaat eron vaihtaessasi ehjään säädettyyn weberiin Jos taas sinulla on usko niin tehoa, vääntöä ja kaikkea muutakin tulee todella paljon vaihaessasi ehjän tilalle. Itselläni kun oli täysin kunnossa oleva alkuperäiskaasutin, riittävillä suuttimilla ja mekaanisella kakkoskurkulla varustettuna niin eroa ei huomannutkaa. Toki minulla ei ollut sitä uskoa vaan pelkästään kello millä vertasin. Toki jo sitten varikolla minulle "weber uskovaiset" kertoivat että kello valehtelee, ja näitä "rammat kävelee vetten päällä weberillä" juttuja kuulin...
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Samara Weber DGV

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No tolle vakio kaasuttimelle en kyllä jatka ruveta mitään temppuja tekemään, joten vaihdetaan suoraan weber tilalle. Tehon ja väännön saanti ei kyllä pääasia ole, vaan lähinnä tuo helppous ja luotettavuus. Myös varastosta löytyy osia kyseiseen kaasariin, niin helpottaa sekin elämää kummasti.

Ja taidan kuulua niihin "weber uskovaisiin", kun takapotkuun weber laitetaan samantien, oli vakio ehjä tai ei. 8) Ja pitihän se siihen volvoonkin heti vääntää :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin