16v Palikkaa?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
apastori

16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja apastori »

saakohan venäjältä palikoita, esim. nokka-akselisarjoja kyseiseen koneeseen?

missäköhän hinnoissa liikutaan?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu otappa YV:nä yhteyttä!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja START »

pistetäään tänne nyt vaikka ylös hieman faktoja tosta 16v koneesta
alakerta lähes sama kun samarassa erona erilliset öljyruiskut männille runkolaakereilta, kiertokangessa ei ole öljyreikää männälle, uiva tappi ja neljällä venttiilin kololla oleva pattipää mäntä.
kansi virtaa vakiona reilu 160heppaa, testattu kansitecissä kai koikkalaisen toimesta.
tuollasia tuli näin äkkiä mieleen.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti: kansi virtaa vakiona reilu 160heppaa, testattu kansitecissä kai koikkalaisen toimesta.
tietoa lisää? millä nostolla,imusarjan kans, mikä oli testipaine?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja START »

en kysynyt, miten mittas. ilman imusarjaa kuitenkin.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

jake, sähän pääset kohta ite mittaileen omassa virtauspenkissä :D
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Minkälaiset sisukalut on noilla 1500cc 16v moottorin virittelijöillä kiinni? Tai onko tietoa että minkälaisia tehoja vakio kanget ja männät kestää? Tuollanen tulossa parannellulla kannella, turbolla ja tällähetkellä vakio sisuskaluilla nappikseen. Mega1 v2.2 ja hukkakipinän kanssa.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja START »

venäjältä takomännät, muutaman millin matalemmat. lohkosta on 0,5mm pois, kannentiiviste on ohuempi teräksinen, puristukset luokkaa 8,5
kiillotetut veivit ja suunnilleen puntissa keskenään. ja kans himpun siistitty virtaa noin 180heppaa. joku pikku masterpowerin hyrrä ja muut kamppeet on sen mukaan mitotettu että riittää vaikka laittas diskopotun
haaveena saada ens kesälle jo ihan ajokuntoon, piti olla jo tänä kesänä, mutta tuntuu olevan pitkissä kantimissa kaikki. tuolla se pihassa on taas seissyt kuukauden koskemattomana
joku 250heppaa pitäs olla realistinen, mutta +200 on tavote
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Oukei. Minkähintainen oli mäntäsarja ja oliko hyllytavaraa vai teetitkö? Entä kannentiiviste?
Kuka kannen teki ja onko sulla vakio nokat käytössä? Aiotko käytellä bensalla vai viinalla?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja START »

eiköhän sillä bensalla ajeta. toktornivako toi männät ja tiivisteen. männät on jotkut "perus" takomännät, aika isoilla venakoloilla ja ovat tasalakiset. tiivari taitaa olla jonkun uudemman mallin alkuperäinen. oliko kaks tai kolmi kerros terästiiviste.
kansitec Kai Koikkalainen sen kannen teki, siis ihan perus huolto ja sit pikkasen käytti vinkua siellä. sano et sen 20heppaa sai hyvin pienellä lisää virtaamaan, mut jos enemmän niin isommat venttiilit on ihan pakolliset. vakio nokat on joo toistaseks. tehään sit joskus kun hajoo ni paremmalla ajalla ja isommalla rahalla uus mosa missä muutakin ku vakio osia
Viimeksi muokannut START, 7.9.2012 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

itellä CTK:n matalammat takomännät, pitempi iskunen kampura vakio veiveillä. peltisarja jyrkemmät nokat ja 44mm läppärungot eli vaparina mennään. viinalla aattelin kokeilla miten pelaa ja riittää suuttimet (270cc). mega ohjaamaan. me saatiin vakio kannella 151hp virtaamaan, tosin onhan virtauspenkeissä eroja. kanavat on liika pienet niin saa nähä mitä irtoo muokkauksen jälkeen. nii ja nappikseen tämäki tulossa 8) :lol:
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja START »

onkos nappis miehet leimaamista vielä tuskaillut? onko ideoita?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

ei oo ainakaan mulla leimaaminen vielä ajankohtasta. pitäs mennä tyyliin käytetään dynossa, mennään konttorille muutoskatsastukseen omavalmiste moottorille, viedään konela todistus teho vertailu paperiksi ja penkitys laput todisteeksi tehoista.
START kirjoitti:eiköhän sillä bensalla ajeta. toktornivako toi männät ja tiivisteen. männät on jotkut "peru" takomännät, aika isoilla venakoloilla ja ovat tasalakiset. tiivari taitaa olla jonkun uudemman mallin alkuperäinen. oliko kaks tai kolmi kerros terästiiviste.
kansitec Kai Koikkalainen sen kannen teki, siis ihan perus huolto ja sit pikkasen käytti vinkua siellä. sano et sen 20heppaa sai hyvin pienellä lisää virtaamaan, mut jos enemmän niin isommat venttiilit on ihan pakolliset. vakio nokat on joo toistaseks. tehään sit joskus kun hajoo ni paremmalla ajalla ja isommalla rahalla uus mosa missä muutakin ku vakio osia
passaa tuo +20hp pienellä kanavien muokkauksella aika hyvin kun meilläpäinki saatiin se 170hp virtaamaan.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kävin kysymässä jo jokunen viikko sitten ja onnistuu kyllä. 1700i käy vertailumalliksi näiden alustavien puheiden mukaan. :)
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 16v Palikkaa?

Viesti Kirjoittaja START »

Mazak- kirjoitti:Kävin kysymässä jo jokunen viikko sitten ja onnistuu kyllä. 1700i käy vertailumalliksi näiden alustavien puheiden mukaan. :)
missä kysyit?
mullahan on sitten samaran alakerta, jos joku kysyy :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin