Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Kiinteistönhoitaja
Viestit: 22
Liittynyt: 23.12.2019 13:40

Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja Kiinteistönhoitaja »

Ki-Ho mies olen kuten käyttäjätunnuksenikin sen jo kertoo. Kiinteistöautomaatio ja sähkötekniikka kiinnostaa myös minua. Tietotaitoa jo siitäkin on. Olisiko täällä sen alan miehiä? Jos on niin voisitteko auttaa kun kyselen näistä kysymyksiä?
Kiinteistönhoitaja
Viestit: 22
Liittynyt: 23.12.2019 13:40

Re: Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja Kiinteistönhoitaja »

Työttömänä olen niin se opiskelu olisi etiäpäin elämässä ja töitä saisi paremmin jatkossa
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Itse opiskelulla ei ole mitään "pätevyyttä". Vaikka osaat ja olet oppinut, olet silti ilman tutkintoa ja rekrytoinnissa ei huomioida. huonoillakin papereilla koulun käynyt on parempi kuin työtä vuosia tehnyt "paperiton". Itse aikoinaan törmäsin tähän kun rautakaupan myyjän paikkaa hain, ammattikoulu on sähköpuolelta ja työkokemusta oli 11 vuotta huoltamolla jossa myös myynti kuului työhön. En päässyt edes jatko haastatteluun kun en ollut riittävän pätevä, kerroin kyllä että oletan osaavani kassakoneen jos 11 vuotta olen sitäkin käyttänyt.
Nykyään työhön pääsemiseen pitää olla monenlaista paperia ja tutkintoa koska rekrytointihenkilö varmistaa sillä oman paikkansa, jos on paperit niin hyvä, osaamista ilman papereita ei pysty perustelemaan jälkeenpäin jos jotain tulee.
Itse olen työskennellyt yli neljännesvuosisadan autojen parissa, enkä nyklyista työtä saisi jos hakea pitäisi. En tiedä saisinko mitään työtä kun ammatinimikettä johon valmistuin ei enää ole...
Kiinteistönhoitaja
Viestit: 22
Liittynyt: 23.12.2019 13:40

Re: Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja Kiinteistönhoitaja »

Tarkoitus olisikin käydä oppilaitoksessa opiskelemassa ja kun asun nykyään Eteläsuomes niin Oppilaitoksiakin on. Kirjoitin vähän liian puutteellisesti nyt aikaisemmissa viesteissäni, niin tuli väärinkäsitys. Oppilaitokseen pääsemistähän parantaa jos on jo pohjatietoa.
Kiinteistönhoitaja
Viestit: 22
Liittynyt: 23.12.2019 13:40

Re: Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja Kiinteistönhoitaja »

Semmoinen ensimmäinen kysymykseni olisi että miksi ohjelmoitavassa releessä lukee yläpuolel input ja alapuolel output? Voisiko joku tietoniekka selittää yksinkertaisesti?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Inputti on se joka ohjaa relettä ja outputti on se mikä suorittaa eli ohjaa. Rautalanka selitys: input virta-avain -> output starttimoottori joka pyörii kun avainta käännetään. ja ohjelmotavia releitä on paljon erilaisia eli yksittäisen releen ohjeita on vaikea antaa ellei tiedä releen tyyppiä.
Kiinteistönhoitaja
Viestit: 22
Liittynyt: 23.12.2019 13:40

Re: Sähkö-/Automaatioasentajia löytyykö?

Viesti Kirjoittaja Kiinteistönhoitaja »

Ok. Kiitoksia tiedoista.
Vastaa Viestiin