Autontunnistusta
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Autontunnistusta
Otsikko palautettu.
Viimeksi muokannut paavon, 15.6.2015 14:28. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Syy: Otsikko palautettu
Syy: Otsikko palautettu
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autokuvativa
Äkkiä katsottuna näyttäisi ettei ole moottoria ollenkaan, vaan kaksi samanlaista kantta vastakkain.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autokuvativa
Olisiko kyseessä jokin Fordin v4? Nuo imutötteröt ei liene alkuperäiset?
Re: Autokuvativa
Saabin V8???
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?
Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Autokuvativa
Wanha!
Jotenkin hämärästi muistelin, että tuollaisen samannäköisen moottorin kuvan olen joskus tänne myös laittanut.
Ja niinhän se olikin
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 8&start=15
>klikkaa "300 hv V8"
Mutta eihän wanha enää muista.
Jotenkin hämärästi muistelin, että tuollaisen samannäköisen moottorin kuvan olen joskus tänne myös laittanut.
Ja niinhän se olikin
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 8&start=15
>klikkaa "300 hv V8"
Mutta eihän wanha enää muista.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autokuvativa
Mikähän tässä on kyseessä:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autokuvativa
http://autowiki.fi/index.php/Moskvitsh_Elite
Olisiko tuollainen. Tunnistaa tuosta isosta öljykorkista, voi suoraan ämpäristä kaataa öljyt koneeseen.
Tuo Mossen venttiilikoppa käy suoraan myös BMW:n 1.6 litran koneen päälle
Olisiko tuollainen. Tunnistaa tuosta isosta öljykorkista, voi suoraan ämpäristä kaataa öljyt koneeseen.
Tuo Mossen venttiilikoppa käy suoraan myös BMW:n 1.6 litran koneen päälle
Re: Autokuvativa
Vastauksessa oli moottori oikein mutta ei ollut Elite, vaan Niva - VAZ 2121M koeversio Mossen koneella v.1975.
http://denisovets.narod.ru/vaz/vazpages ... moska.html
Tuosta etuoven kaaren designista ei voi erehtyä, kyseessä on Vauhtipahvi.
http://denisovets.narod.ru/vaz/vazpages ... moska.html
Tuosta etuoven kaaren designista ei voi erehtyä, kyseessä on Vauhtipahvi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autokuvativa
Voi että ne kaikki kokeilut joita Ladoilla tehtiin. Varsinaista eläinkokeilua
Oli pitkää ja pätkää Ladaa, isoilla ja pienillä koneilla, turboilla ja ties mimmoisilla hilavitkuttimilla!!
Oli pitkää ja pätkää Ladaa, isoilla ja pienillä koneilla, turboilla ja ties mimmoisilla hilavitkuttimilla!!
Re: Autokuvativa
Tuossa oli kuitenkin kyse keskusjohtoisen sosialistisen autoteollisuuden käytännön järjestelyistä.
Artikkelin mukaan tehtaan valmistautuessa ottamaan Niva tuotantoon, paljastui VAZ-2106 moottorituotannon kapasiteetin olevan riittämätön ja sen kasvattaminen ei ollut ministeriön mukaan rahapulan takia mahdollista. Niinpä vaadittiin Mossen koneen sovittamista tuotantoon tulossa olevaan uuteen maasturiin.
Artikkelissa on myös yksityiskohtaisesti selitetty mitä rakennemuutoksia se vaati, miten se vaikutti haitallisesti auton toimintaan ja lopputuloksena oli Mossen koneen hylkääminen.
Yhtään tehtaan turbomallia en itse ainakaan kuullut olleen tehty koemielessäkään. Ainoastaan Brundzan pajan 2105 T16 ja Samara EVA protoversiot.
Artikkelin mukaan tehtaan valmistautuessa ottamaan Niva tuotantoon, paljastui VAZ-2106 moottorituotannon kapasiteetin olevan riittämätön ja sen kasvattaminen ei ollut ministeriön mukaan rahapulan takia mahdollista. Niinpä vaadittiin Mossen koneen sovittamista tuotantoon tulossa olevaan uuteen maasturiin.
Artikkelissa on myös yksityiskohtaisesti selitetty mitä rakennemuutoksia se vaati, miten se vaikutti haitallisesti auton toimintaan ja lopputuloksena oli Mossen koneen hylkääminen.
Yhtään tehtaan turbomallia en itse ainakaan kuullut olleen tehty koemielessäkään. Ainoastaan Brundzan pajan 2105 T16 ja Samara EVA protoversiot.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»