Formula 1

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kuva
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kisa tuli ja meni, tulokset:

Kuva
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Lattarauta kirjoitti:Kisa tuli ja meni, tulokset:

Kuva
Kyllä näytti pisteet olevan edelleen tiukassa Renulle, suuresta tehtaan tuesta huolimatta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

toktornivako kirjoitti: Kyllä näytti pisteet olevan edelleen tiukassa Renulle, suuresta tehtaan tuesta huolimatta.
Sitä se teettää kun kaikki resurssit menevät ladan pinnalla pitämiseen. :(
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin ja ei ole varaa palkata osaavia kuljettajia.
Juu niin, vika kyllä lienee jossain muualla kuin Renun moottorissa, sillä kyllähän niillä näytetään "asiakas tallin" toimesta ihan kärkipään sioituksista taisteltavan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

toktornivako kirjoitti:Niin ja ei ole varaa palkata osaavia kuljettajia.
Ehkä Rellunkin pitää tehdä valintoja, joko maksaa jollekin Alonson tapaiselle kuljettajalle kymmeniä miljoonia,
tai sitten käyttää säästyneitä rahoja auton kehittämiseen.
toktornivako kirjoitti:Juu niin, vika kyllä lienee jossain muualla kuin Renun moottorissa, sillä kyllähän niillä näytetään "asiakas tallin" toimesta ihan kärkipään sioituksista taisteltavan.
Kyllä, mutta Renault on tällä erää vasta ensimäistä kautta tehdastallia. Ei sitä vuodessa yleensä ihmeitä tehdä.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

toktornivako kirjoitti:Niin ja ei ole varaa palkata osaavia kuljettajia.
Lattarauta kirjoitti: Ehkä Rellunkin pitää tehdä valintoja, joko maksaa jollekin Alonson tapaiselle kuljettajalle kymmeniä miljoonia,
tai sitten käyttää säästyneitä rahoja auton kehittämiseen..
Mutta osaava kuljettaja on ainoa asia joka voi auttaa se auton kehityksessä!
toktornivako kirjoitti:Juu niin, vika kyllä lienee jossain muualla kuin Renun moottorissa, sillä kyllähän niillä näytetään "asiakas tallin" toimesta ihan kärkipään sioituksista taisteltavan.
Lattarauta kirjoitti:
Kyllä, mutta Renault on tällä erää vasta ensimäistä kautta tehdastallia. Ei sitä vuodessa yleensä ihmeitä tehdä.
Tuo ei kyllä pidä miltään osin paikkaansa! Siitä on hyvä esimerkki Haas, eikä se nimen vaihdos tee tallista uutta, vaan suurin osa henkilökunnasta on samaa vanhaa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

toktornivako kirjoitti:Mutta osaava kuljettaja on ainoa asia joka voi auttaa se auton kehityksessä!
Väärin. "Tehdas" suunnittelee ja rakentaa auton, sitten sitä säädetään kuljettajan ja saadun datan mukaan.
Kaikki kuljettat tekevät tiivistä yhteistyötä insinöörien kanssa.
toktornivako kirjoitti:Tuo ei kyllä pidä miltään osin paikkaansa! Siitä on hyvä esimerkki Haas, eikä se nimen vaihdos tee tallista uutta,
vaan suurin osa henkilökunnasta on samaa vanhaa.
Haasin viime sijoitus 14. ja 19. Haas taisi tehdä aika läheistä yhteistyötä auton suunnittelussa ja yhteisten komponenttien
käytön suhteen Ferrarin kanssa? Tästä on varmasti ollut suuri hyöty.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Lattarauta kirjoitti: Väärin. "Tehdas" suunnittelee ja rakentaa auton, sitten sitä säädetään kuljettajan ja saadun datan mukaan.
Kaikki kuljettat tekevät tiivistä yhteistyötä insinöörien kanssa.

.
Juu, mutta on kuljettajia ja KULJETTAJIA! Ja vain harvat juuri ne KULJETTAJAT pystyvät kehittämään autoa, ja korjaamaan ne "insinöörien" tekeleet, vain se KULJETTAJA pystyy antamaan siitä autosta sellaista palautetta jolla ne viimmeiset sadas/tuhannseosat siitä ajasta saadaan pois, se että se talvella rakennettu auto "säädetään" jokaiselle radalle sopivaksi ei ole kehittämistä! Ja nämä ns, maksukuskit ei sitä osaa tehdä, Suuret mestarit kuten Senna, Lauda, Schumacher Alonso ja Vettelkin ovat hyvinkin tunnettuja auton kehitys taidoistaan, eli oikea kuljettaja oikeassa autossa on yleensä se varma mestariresepti, tästä on yx hyvä esimerkki täältä koto Suomestakin, itse olin jo karttinki ajot jättänyt ja olin vaan kaverilla SM sarjassa apumiehenä, luokka F250 sioitukset juuri täpärästi palkintopallin ulkopuolella, alko ketuttaan ja kaveri päätti että ensivuonna näytän ja osti kyseisen kauden SM mestarin auton, no seuraavana vuonna tais paras sioitus olla viides?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

toktornivako kirjoitti:Juu, mutta on kuljettajia ja KULJETTAJIA! Ja vain harvat juuri ne KULJETTAJAT pystyvät kehittämään autoa,
ja korjaamaan ne "insinöörien" tekeleet, vain se KULJETTAJA pystyy antamaan siitä autosta sellaista palautetta jolla ne viimmeiset
sadas/tuhannseosat siitä ajasta saadaan pois, se että se talvella rakennettu auto "säädetään" jokaiselle radalle sopivaksi ei ole kehittämistä!
Ja nämä ns, maksukuskit ei sitä osaa tehdä,
Eli insinöörit ne autot "tekee", ei kuljettajat. Jos auto on tehtaalta lähtiessä vaikka sen 2 sekuntia kärkiautoja hitaampi, ei siinä sadas/tuhannesosien
viilailu paljoa lämmitä. :) Mitkähän maksukuskit nyt ei osaa säätää autoa? Ei taida tällä hetkellä löytyä kovin montaa maksukuskia, jotka eivät
osaisi myös ajaa, tai ei olisi mitään saavutuksia muista sarjoista/luokista. En ole tosin tarkistanut, joten voin olla väärässäkin.
toktornivako kirjoitti:Suuret mestarit kuten Senna, Lauda, Schumacher Alonso ja Vettelkin ovat hyvinkin tunnettuja auton kehitys taidoistaan,
Prost... Kuljettajien taidot yhdessä auton nopeuden kanssa ratkaisevat, mestarit ovat yleensä ajaneet myös huipputalleissa.
toktornivako kirjoitti:eli oikea kuljettaja oikeassa autossa on yleensä se varma mestariresepti,
Riittävän nopea kuljettaja riittävän nopeassa ja luotettavassa autossa on.
toktornivako kirjoitti:tästä on yx hyvä esimerkki täältä koto Suomestakin,
itse olin jo karttinki ajot jättänyt ja olin vaan kaverilla SM sarjassa apumiehenä, luokka F250 sioitukset juuri täpärästi palkintopallin ulkopuolella,
alko ketuttaan ja kaveri päätti että ensivuonna näytän ja osti kyseisen kauden SM mestarin auton, no seuraavana vuonna tais paras sioitus olla viides?
Vuoden vanhalla autolla ykkösissä ei saavuteta edes viidettä sijaa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Meneekö Venäjän GP polttoaineen säästämiseksi: ”Siellä on mahdotonta ajaa maksimivauhdilla”

Ferrarin moottoripuolen johtaja Mattia Binotto uskoo, että Venäjän GP:stä tulee melkoista polttoaineen säästämistä.

– Se on todella isossa roolissa ja haastava juttu Sotshissa. 100 kilon maksimimäärä polttoainetta ei tahdo riittää siellä millään.
On säästettävä polttoainetta jokaisessa mahdollisessa kohdassa ja optimoitava vauhti, kulutus ja kisapituus todella tarkkaan, Binotto kertoo

- suomif1

Säästöliekillä mennään. 8)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Lattarauta kirjoitti:Meneekö Venäjän GP polttoaineen säästämiseksi: ”Siellä on mahdotonta ajaa maksimivauhdilla”

Ferrarin moottoripuolen johtaja Mattia Binotto uskoo, että Venäjän GP:stä tulee melkoista polttoaineen säästämistä.

– Se on todella isossa roolissa ja haastava juttu Sotshissa. 100 kilon maksimimäärä polttoainetta ei tahdo riittää siellä millään.
On säästettävä polttoainetta jokaisessa mahdollisessa kohdassa ja optimoitava vauhti, kulutus ja kisapituus todella tarkkaan, Binotto kertoo

- suomif1

Säästöliekillä mennään. 8)
Mutta "insinöörit" on rakentanut autot jo niin että kaikki kuljettajat voi aivan huoletta ajella kaasu pohjassa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Tottakai voi ajaa kaasu pohjassa, ohjelma sitten rajoittaa polttoaineensyöttöä ja siten tehoa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kuva
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Formula 1

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

3. harjoitukset ajettu. Mersut vie ja muut taistelee sijoista ym.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Vastaa Viestiin