Ilmailua -topic
Re: Ilmailua -topic
Fouga- pari ja VL Viima ovat tulossa myös. Toivottavasti sää suosii vanhoja lentolaitteita...
Re: Ilmailua -topic
Seinäjoellakin lennellään. https://airshow2017.fi/ No onneksi tuollekin "korpikentälle" laskeutuu muutakin, kuin syksyn lehdet puista...
Re: Ilmailua -topic
Phil Lawtonin Viima näyttää lentävän siellä. Mahtaako olla sama, joka esiintyy Helsingissä perjantaina, Viimoja kun on kaksi nykyään ilma-alusrekisterissä. Lawton toi jokunen vuosi sitten Suomeen ilmavoimien sota-aikaiseen väritykseen maalatun Hurricanen, mutta tämän hän on jo myynyt ulkomaille. Nostan hattua miehen harrastuksille, jotka eivät tosiaankaan ole halvimmasta päästä...
Re: Ilmailua -topic
Mikähän tässä on kyseessä? Siis tuo telineissä riippuva "möykky".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
öö.. joku testikone?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Rakettikone?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Martin Aircraft X-24?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Pitäisi olla tämä: https://fi.wikipedia.org/wiki/McDonnell_XF-85_Goblin
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 1
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 2
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 3
Sattumalta törmäsin ja jäin kuuntelemaan.
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 2
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 3
Sattumalta törmäsin ja jäin kuuntelemaan.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Lattarauta kirjoitti:Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 1
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 2
Jyrki Laukkanen ja Kymin koneet osa 3
Sattumalta törmäsin ja jäin kuuntelemaan.
Minäkin eilen kuuuntelin noita uudelleen. Laukkanen on Suomen kokenein ex-sotilaslentäjä ja hyvä tarinan kertoja. Lentänyt lukemattomilla lentokoneilla kuten vaikka P-51D Mustang. "Miggi" mies kuitenkin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ilmailua -topic
Taitaa olla tuo Mig-21 kova luu hävittäjänä vielä tänäkin päivänä suorituskykynsä ja lento ominaisuuksiensa suhteen,vanhaan runkoon ei vaan sovi nykypäivän vaatimaa tekniikkaa
Aina on selvitty!!!
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Toisen maailmansodan aikainen lentokone syöksyi moottoritielle USA:ssa ja syttyi palamaan
Saksan sodanaikaisen Luftwaffen tunnuksilla maalattu lentokone putosi keskelle moottoritietä Agoura Hillsissa Kaliforniassa tiistaina iltapäivällä.
Lentäjä saatiin pelastettua palavasta koneesta vahingoittumattomana.
Läheisen Van Nuysin lentokentän lausunnon mukaan kone kuului sen antiikkikoneiden lentokerhoon. Kone oli malliltaan AT-6 Texan.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Moi,
Vanha kunnon neuvostoliittolainen Antonov An-2 on päätetty Venäjällä korvata 70 vuoden! jälkeen uusitulla versiolla. Tämä "ilmojen rumilu" on ollut erinomainen yleislentokone, joka pystyy nousemaan hyvin lyhyeltä pellolta tai vastaavalta ja kykenee kantamaan kohtuullisesti kuormaakin. Konetyyppi on ollut tärkeä työjuhta Siperian harvaan asutulla alueella missä etäisyydet ovat pitkiä ja aina ei ole kunnon teitä autoille.
Vanha An-2:
Uudessa versiossa on käytetty paljon hiilikuitua, ja sen lento-ominaisuudet lienevät vieläkin paremmat. Koneella on melkein mahdollista pysyä paikallansa, kun lennetään vastatuuleen.
Uuden mallinen:
Vielä lentokuvaa:
https://www.youtube.com/watch?v=jgOPpf3Impw&t=95s
Vanha kunnon neuvostoliittolainen Antonov An-2 on päätetty Venäjällä korvata 70 vuoden! jälkeen uusitulla versiolla. Tämä "ilmojen rumilu" on ollut erinomainen yleislentokone, joka pystyy nousemaan hyvin lyhyeltä pellolta tai vastaavalta ja kykenee kantamaan kohtuullisesti kuormaakin. Konetyyppi on ollut tärkeä työjuhta Siperian harvaan asutulla alueella missä etäisyydet ovat pitkiä ja aina ei ole kunnon teitä autoille.
Vanha An-2:
Uudessa versiossa on käytetty paljon hiilikuitua, ja sen lento-ominaisuudet lienevät vieläkin paremmat. Koneella on melkein mahdollista pysyä paikallansa, kun lennetään vastatuuleen.
Uuden mallinen:
Vielä lentokuvaa:
https://www.youtube.com/watch?v=jgOPpf3Impw&t=95s
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ilmailua -topic
^Ilmeisestikin tähtimoottorikin on heivattu, kun moottorikoppa on sulavalinjainen kuten An-3:ssa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Onko tuossa sitten joku turbaani moottori?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.