Eläkeiän nosto

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Jaccez
Viestit: 536
Liittynyt: 19.2.2007 15:57
Paikkakunta: Jämsä

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Jaccez »

Kuva
Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Hiukan eri sanoin mekin kauan sitten tuota Sorrenton muunnosta laulettiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

viimeisin kuva oli paras oivallus pitkään aikaa....

mutta mitä tulee omiin mielipiteisiin saati niiden ilmaisuihin, niin ikäni olen suora sanainen ja kierteleämtön ollu. eihän tästä ole kaikki tykänneet, mutta en ole laskenut omaksi ongelmaksi. näin tulee kaikesta huolimatta aina olemaan
minusta pitää elää korvat ja silmät auki sekä kuunnella toisenkin mielipide loppuun asti ja joskus jopa miettiä, jotta voisihan tuo olla noinkin.
ja taas jos on mieleipide mitää sille olla perustelukin, edes jonkilainen.

mutta mitä tulee eläkeikiin ym muihin tavan tallaajan etuisuuksiin ja niiden poistamiseen/vähentämiseen ym muuhun elämän hankaloittamisen, tahtoo olla aika jyrkät mielipiteet itsellä, kuitenkin yrittäen välttää ettei kiehahda yli.
eniten ei ota pattiin se että tämmöisiä ehdotellaan vaan että kansalle menee vielä läpi....
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

samarai kirjoitti:
Ukki kirjoitti: Kun sitten esittää kysymyksen eivät he vastaa.

Ja Sinäkö sen vastauksen annoit vallankaappaus esitykselläsi? Muiden kommentteja suurelta osalta pelkästään mustamaalasit, ettei ne kuulu aiheeseen. Mitenhän se minun profiilikuva-juttu liittyi tähän aiheeseen? Itse koin sen pelkästään surkeaksi yritykseksesi mennä sitä kautta henkilökohtaisuuksiin. Älähän nyt sentään kuvittele liikoja itsestäsi.


"Minkä niminen oli Jukolan Simeonin vaimo?"
Yrittääkö Ukki leikkiä "tyhmien kanssa" nokkelaa? 8)
" Minkä oli Jukolan veljesten kissan nimi?"
Juhanin kissan nimi oli Matti
"Kuka on runoillut: "Siinä rannalla me maattiin, vaatteet riisuttuna paattiin? Alla poltti kuuma hiekka (Synonyymi) Lemmenheinä niinkuin miekka."
Eino Leino, mutta ei noilla sanoilla. Tarkistappas!
Taas väärin tulkittu eihän se ollut esitys Vallankaappaukseksi, vaan yhdeksi keinoksi eläkeasian hoitamisessa. Ei ainuttakan asiallista esimerkkiä jostain muusta mallista tullut niiden suusta jotka lähtivät ns. Kommarikorttia käyttämään. Muutama tuli asiallinen esitys muilta, kuin teiltä kahdelta tai kolmelta. Eikä vieläkään teiltä keinoja asiantilanmuutoksen korjaamiseksi.
On se jotenkin outoa käyttää halveksimansa valtiomuodon probakandaa Profiilinaan Kumpi kertoo sinusta sinuna puheet vai teot. Oikeastaan sen teidän hyökkäyksen jälkeen ainoat korjausehdotukset tuli Lolalta hän oli ainut joka ymmärsi mistä ole kyse. Jukola kysymyksiin vastasit oikein. Eino Leino oli oikein. Olisit kirjoittanut oikeat sanat minä en viitsinyt kun on perhepalsta. Se on hyvä tuo Google.
Kun sanotaan, että itäinen naapurimme oli ennen Jeltsinin "Vallankumousta Tankit mukana) Kommunistinen. Missä kohtaa sen nimessä mainitaan Kommunismi?
Mikä on sen suitsen päässä olevan kiinikkeen nimi, jolla suitsi kiinnitetään kuolainrenkaaseen, toinen on Lipenteri se jousitapillinen mutta mikä on se pujotettava. Tämä on kaikille ja ilman Kommunismin puolustamista.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ukki kirjoitti: On se jotenkin outoa käyttää halveksimansa valtiomuodon probakandaa Profiilinaan Kumpi kertoo sinusta sinuna puheet vai teot.
Kun sanotaan, että itäinen naapurimme oli ennen Jeltsinin "Vallankumousta Tankit mukana) Kommunistinen. Missä kohtaa sen nimessä mainitaan Kommunismi?
Outoa puolestaan minulle, jos se antamani selitys ei kommunistille riittänyt tuosta profiilikuvasta. Pitääkö olla kommunisti, että sitä saa käyttää tai ajaa Ladalla?

Älähän nyt saivartele mistään nimestä. Eikö se riitä kuka siellä pitää valtaa? - eikö siinä nimessä ollut sana "kommunistinen".
Missä kohtaa Suomen nimessä mainitaan kapitalismi?

Onko täällä tullut mitään realistista korjausehdotusta? Kyllä tietysti jotain poliittista tuubaa voidaan heitellä mielin määrin, millä ei ole mitään merkitystä asian korjaamiseksi.

PS. Niin se runo meni näin:
Me rannalla maattiin, vaatteet oli heitetty paattiin. Allani oli polttava hiekka, ("synonyymi") seisoi kuin miekka. Sorsa järvellä sousi, (toinen "synonyymi") laski ja nousi. Olipa se aika keino.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eipä oo korvauksia Venäjältä kukaan saanut. http://www.kareliaklubi.com/KareliaKlub ... 10/024.pdf
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kun nyt haluatte jonkun kommunistin pään vadille, niin var så göd, mulla on ihan SKP:n jäsenkirja, kivittäkää mua 8)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto. Oli sen nimi Suomeksi. Kommunismia en kyllä havaitse. Olenko tulkinnut joitakin kirjaimia väärin?
Päivällä kertoivat TV:ssa, että kansantulon jakautuminen on entistä enemmän suosinut rikkaita ja hyväosaisia. Yllätys, yllätys huono-osailla on mennyt entistä huonommin. Tämä Suomi nimisessä Sekatalousjärjestelmän maassa, joka on pikkuhiljaa siitymässä Kapitalistiseen talousjärjestelmään. Eduskunnan enemmistön suostumuksella myydään kansallista omaisuuttamme pois valtion omistuksesta. Sitä en kuullut kuinka paljon meitä elää EU:n köyhyysrajan alapuolella. Näin jakautuu onni Tasavaltalaisten kesken. On siinä jotain hyvääkin, jossakin Zamboliassa on vielä köyhempiä. Viimeinen lause on Ironiaa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Nonnis kirjoitti:Kun nyt haluatte jonkun kommunistin pään vadille, niin var så göd, mulla on ihan SKP:n jäsenkirja, kivittäkää mua 8)
Minulla ei ole, sillä silloin 60-70 luvulla eivät ottaneet SDNL:n jäseneksi, kun esitin Valtio ja Vallankumous kirjasta sen saman lauseen, josta tämäkin kähinä sai alkunsa. Pyysivät poistumaan.
Mikä siinä realistisessa toteamuksessa ärsyttää? Minä vanhempana miehenä joudan kuljeksimaan päättömänäkin, sinulla on varmasti lapsia, jotka tarvitsevat isän.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
lola
Viestit: 344
Liittynyt: 13.8.2009 22:36
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja lola »

Jaa sorry en tajunnu että tää menee tällaiseksi tämä keskustelu! Olisi ollut paljon mukavampi kun olisi tullut näkemyksiä siitä, onko eläkettä tulevaisuudessa ja jos on kuinka se on rahoitettu? Ja voin sanoa, että olen ollut pitkäsillan paremmalla puolella töissä eräällä vasemmistolaisella puolueella joka edelleen "virhellisesti" kutsuu itseään työväenliikkeeksi. Jäsen en enää ole ollut 10-vuoteen johtuen tuosta virheellisyydestä ja tavasta toimia. No minuakin saa ja pitää kivittää jos se helpottaa. Vaan mukavampi olisi kuulla mitä mieltä asioista ollaan oikeasti ennen kun ammutaan kovilla :?

niminerkki: sosialisti
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Häh, ei mulla lapsia oo eikä musta etenkään isäksi ole jo ihan fyysisistä syistä riippuen :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ukki kirjoitti:Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto. Oli sen nimi Suomeksi. Kommunismia en kyllä havaitse. Olenko tulkinnut joitakin kirjaimia väärin?
Et tietenkään tulkinnut maan nimessä mitään väärin. Itse taas tarkoitin tuossa sitä, että keillä oli valta käyttivät termiä "kommunistinen" - eli ensin YKP ja myöhemmin NKP. Oli vähän epäselvä tuo oma kommenttinikin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja samarai »

lola kirjoitti:Jaa sorry en tajunnu että tää menee tällaiseksi tämä keskustelu! Olisi ollut paljon mukavampi kun olisi tullut näkemyksiä siitä, onko eläkettä tulevaisuudessa ja jos on kuinka se on rahoitettu? Ja voin sanoa, että olen ollut pitkäsillan paremmalla puolella töissä eräällä vasemmistolaisella puolueella joka edelleen "virhellisesti" kutsuu itseään työväenliikkeeksi. Jäsen en enää ole ollut 10-vuoteen johtuen tuosta virheellisyydestä ja tavasta toimia. No minuakin saa ja pitää kivittää jos se helpottaa. Vaan mukavampi olisi kuulla mitä mieltä asioista ollaan oikeasti ennen kun ammutaan kovilla :?

niminerkki: sosialisti
Kuka täällä pystyy tuohon vastaamaan, jeesustella paremminkin. Näitä pitää kysyä niiltä päättäjiltä joita valitsemme asioitamme junailemaan. Tuskin mitään varmaa niistäkään pystyy kertomaan, niin kuka täälläkään.

Näyttää senverran epävarmalta tuo oma eläkkeenikin, että ole nähnyt varmimmaksi vaihtoehdoksi säästää itse sinne pahanpäivän varalle, tinkimällä kaikesta turhasta rahanmenosta. Turhaahan se säästäminenkin voi olla, näin viisikymppisenä ei enää tiedä milloin putoo, mutta saapahan perikunta ainakin niillä siinä tapauksessa hautaan. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Nonnis kirjoitti:Häh, ei mulla lapsia oo eikä musta etenkään isäksi ole jo ihan fyysisistä syistä riippuen :lol:
Kiitoksia vain se on sitten sinun vuoro.
Illatsut Lola.
Niinkuin huomasit ja kaipailitkin asiallista keskutelua on se vaikeata. Juuri joku aika sitten kirjoitin kansantulon jakautumisen viimeisestä tilastosta ei ole kuulunut kovinkaan paljon kommentteja. Siinä tilastossa kun on tosiasiat numero muodossa olleet vahvistamassa puheitamme. Kansantulon tasaisemman jakautumisen aikaan saamiseksi on otettava niiltä jotka hyötyvät eniten kahden tuotannon tekijän osuuksista Raaka-aineiden ja pääoman. Osaksi voidaan myös tasausta tehdä työn osuudestakin, niiden keskiarvon roimasti ylittävien osalta. Eduskuntamme enemmistö piutpaut välittää, kunhan vain omat edut on turvattu.
Ei ole sen kummempaa jos vaikka ns. Työväenluokan edustajat ovat määräävässä asemassa puukottavat he kannattajiaan selkään, kuten Isovaaleen esityksestä poistettiin Kansaneläkkeen perusosa. Kohta ei huono-osaisia auta muut, kuin ne kaduilla keräyslipas kädessä kulkevat Kaupunkiseurakuntalaiset.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja samarai »

Asiallinen kommentti sinänsä Ukilta, mutta se pieni juttu vielä puuttuu - mikä on ratkaisu muutokseen käytännön tasolla?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin