Eläkeiän nosto

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Jaska HKI kirjoitti:
.....esimerkkinä Kuuba,Pohjois-Korea,Kambodsa,Vietnam,Albania :lol: :lol:
Huomenta
Tässä jatkoa siihen pureskeluun, erittäin voimakkaasti ja perusteellisesti ajateltu ja harkittu vastaus kysymyksessä olevasta asiasta. Hänen on oltava ylpeä vastauksensa korkealentoisuudesta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Jaska HKI kirjoitti:En ole kieltänyt mainitsemiasi epäkohtia.Kyllähän ne eläkeläisten määrä saadaan pudotettua kun nuoret adreaaliinia täynnä olevat nuorukaiset alkavat holtittomasti ampumaan toisiaan kuten näytät ihannoivan.Tällä menetelmällä eläkeläiset kuolevat nälkään kun vahvemmat kahmivat ruoan.PS. Pohjois Koreassa on nälänhätä,se siitä kommunismin ihanuudesta.Venäjällä Putin nosti eläkeiän korkeammaksi kuin ihmisten keskimääräinen eläkeikä.Eli Suomessa miehet 78 vuotta ja naiset 83 vuotta.
Vastaus kysymykseen josta ei ole edes ollut keskustelua, siis Eläkeläisten määrästä ja sen vähentämisestä.
Laittamalla Pohjois-Korean nälänhädän syyksi kommunismin on viimeinen vedätys. jota kamalampaa ja pahempaa syyllistä hän ei löydä.
Putin on jo monta astetta lievempi mutta hän ei muistanut Suomessakin tehtävän tälläisiä nostosuunnitelmia. Tekijänä Eläkerahojenvartijat ja Suomenhallitus.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Jokari kirjoitti:Ukin uskottavuus on minun silmissä samalla tasolla kuin sillä veteraanilla joka oli "palkattu" kutsuntoihin kertomaan kokemuksistaan ja sodan ihanuuksista. Tämä värisevää haavanlehteä muistuttava, melkein arkkuvalmis MIES kertoi ääni väristen kuinka hän oli teloittanut ainakin 100 ryssää kertaistumalta. Hän suorastaan nautti kertoa tästä saavutuksestaan. Sanallakaan ei maininnut sodan hirveyksistä kuten normaalit, täysjärkiset veteraanit joiden kanssa olen keskustellut. Hänestä suorastaan huokui himo tappaa. Näki että tämä aiheutti fyysistä tyydytystä hänelle, tälläinen ihminen turvautuu väkivaltaan myös siviilissä.

Kukaan minun tuntema, sodan aikana elänyt ihminen ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan niitä hirveyksiä, tuskaa, kauhua ja epätoivoa.

Samaraita kompaten, luulin nähneeni jo kaiken mutta taas vedettiin matto jalkojen alta. Aivan uskomatonta paskaa sitä voi suoltaa ja itse vielä uskoa siihen. Näköjään tämä onnistuu uskovaiselta, kommunismia ihailevalta kajaanilaismieheltä. Eihän se väärin toki ole, mutta ei pidä ihmetellä jos joku ei purematta näitä väitteitä niele.
Jatkuu hyökkäyksellä joka on esimerkki siitä, että tieto- ja taitotason yläraja on saavutettu, joka tämän esitetyn mielipiteen perusteella==== jokainen päätelköön itse. Tämähän olikin sitä pureskelua eläkeasiassa. Tuli lisää nimikkeitä kohottamaan pureskelijan intoa ja omaa Minää.
Lepyttely ja pehmennys yritys ja heti perään sitä puremista, josta kaikki innokkaana alkoi. Hyvä esimerkki siitä , että hän puresklee asioita mutta ei osaa sitten esittää toimenpiteitä pureskelemansa asian korjaamiseksi.
Jokainen kai yrittää olla parhaimmillaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Jusu »

No voi víttu teidän kanssanne taas...
^Repikää tästäkin sitten taas huumoria.^
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

samarai kirjoitti:Tähän tekee vielä mieli puuttua:

Ukki tuolla tuolla ensin kysyy Jaskalta "Oletko tutustunut Kommunismiin aatteena ja yhteiskuntamallina, saatikka sen esiasteeseen Sosialismiin."

Sitten hän luettelee minun kysymykseeni "missä maissa asiat on paremmin kuin Suomessa": Ruotsi Norja Tanska Saksa Itävalta Sveitsi

Mitä tekemistä noilla mailla sitten on em. kommunismin tai sosialismin kanssa sen enempää kuin Suomessakaan? Sitä en väitä, ettei se paikkaansa, tuntuu pelkästään vaan hienolta kuulla tuo kommunistilta. Kommunisti kun yleensä vetää herkästi paremminkin monista noista maista sen natsikortin esiin.

Ukki vastaa Siis yleistys Kommunististä Natsikortin vetäjänä. Jos ei vedä ei ole kunnon Kommunisti.

Ja nyt sitten se Ukin esittämä ratkaisumalli: "Valta kuuluu vallankumouksen "Aseistetulle" etujoukolle" - vesittyykin enään pelkästään toteamukseen: "valta on siellä jotka aseita määräävät". Joko alkoi Jawa hyytyä?

Ukki vastaa. Valta on sillä tai siellä, kuka tai ketkä niitä määräävät. Kaksi saman asian kertovaa erilaista lausetta. Mikä siinä on vesittynyt muu, kuin luetun ymmärtäminen.

Sen oman vastauksen jo annoin tähän kysymykseen: Suomessa valta kuuluu kansalle, jotka joka neljäs vuosi valitsevat eduskunnan. Tähän se on kommunistinkin tyytyminen, jos kunnioitetaan vapaita vaaleja ja Suomen lakeja.

Ukki vastaa. Valta kuuluu Eduskunnan enemmistölle. Ja voisi kuvata Enemmistön diktatuuria vähemmistön yli. Menikö liian vaikeaksi?

Eikä se valtiopetos ole rikos vain Suomessa, Vietnamissa sai tuomion viime kuussa 4 henkilöä väkivallattomastakin kumoustoiminnasta.

http://yle.fi/uutiset/teksti/ulkomaat/2 ... 81506.html

PS. Ja turha on Ukin itkeä tässä mistään "valikoiduista lainauksista". Minun erääseen kommenttiini puututtiin kärkkäästi jopa lyhyestä huomautuksesta sulkuviivojen välillä! Osallistuit itsekin Ukki tuohon keskusteluun sen jälkeen, mutta etpä silloin puhunut mistään "valikoidusta lainauksesta".
Ukki vastaa. Esimerkit esille kommentoitava ja kommentti.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Jusu kirjoitti:No voi víttu teidän kanssanne taas...
^Repikää tästäkin sitten taas huumoria.^
Tässähän se tuli, se ennustamani naisen sukupuolielin.

Lopuksi vastauksia esittämiini kysymyksiin
Sivistetty on henkilö jolle on kouluissa ja muultakin taholta annettu tietoja, käsityksiä ja taitoja.
Mutta hän ei ole omaksunut niitä eikä osaa käyttää yhteistoiminnassa sosiaalisenyhteisönsä kanssa.
Sivistynyt henkilö on myös saanut osansa sivistämisen annista, mutta hän omatoimisesti on hankkinut lisää tietoja ja taitoja. Hän myös osaa käyttää niitä yhteisössään. Kaikkien hyödyksi tekemättä vahinkoa ihmisille.
Hulluus js tyhmyys Kyllä hullu voi olla viisas ja viisas hullu. Hullu voi olla tyhmä mutta tyhmä ei voi olla viisas.
Epämiellyttävintä on Synnynäisen tyhmyyden tietoinen kehittäminen.
Liekkö ollut muita?
Sitten tähän sarjaan viimeinen Mikö oli Jukolan Simeonin vaimon nimi? Tai kissan nimi?
Eläkeasia on kohdaltani loppuun käsitelty.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
lola
Viestit: 344
Liittynyt: 13.8.2009 22:36
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja lola »

Ei just aiheesta mutta vierestä! Sanoisin että, jos eri ryhmien tasa-arvoisuutta, sosiaalista hyvinvointia, tulojen jakautumista ja koulutusta ja sen saatavuutta tarkastellaan eri maissa niin. Ovat pohjoismaat olleet 1970-1985 maailman sosialistisimpia valtioita. Siis ei kommunistisimpia vaan sosialistisimpia. Mielestäni nuo vuodet olivat maillemme hyviä ja osa niistä rakenteista on vielä osittain pystyssäkin tai oli kuten eläkkeet, peruskoulu jne... Kyllä rahanvalta ja liberalismi ovat ottaneet todellisen vallan vai mitä sanoisitte siitä että Yhdysvalloissa painetun sanan valta on harvemmilla kuin 8:lla henkilöllä ja he edustavat yli 90% painetusta mediasta. Onko heillä intressejä kertoa / kirjoittaa aina totuutta. Rahan ja median mahtimiehet ovat yhä useammin yksi ja sama henkilö. Kyllä meidän tavan talliaisten tulee suhtautua vallitsevaan totuuteen vähintään epäilevästi? Muistissa on vielä tottuudet joita oikeina myytiin joissain maissa 1916-1989/1932-1946 Nyt samaa tapahtunee myös eri nimikkeen pohjalta. Eläköön määräämätön yksilönvapaus ja muut minä minä asiat!

Kyllä nykymuotoiset eläkkeet tulevat katoamaan ellei yhteiskunnassa aleta kantamaan vastuuta myös muista kanssaihmisistä. Esimerkiksi onko kuntien tehtävä käyttää verovaroja vaikka golf kenttään ja samalla karsia vanhus huollosta rahaa pois? Noita esimerkkejä ja rahareikiä löytynee paljon jos joku vaan uskaltaa tonkia asioita. Samoin tarvitseeko Nokia 80milj tai enemmän tukea valtiolta tuotekehitykseen per vuosi? Samalla jaetaan moninkertaiset optiot ja bonukset! Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Lähti taas rukkasesta mutta ei hätiä mitiä otan aamulääkityksen tuplana :lol:

ps. mieluummin olen vastarannankiiski kuin höplästä vedettävä hölmö :lol:
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Aamupäivää.
Kerroin edellisessä viestissäni asian olevan osaltani ohi.
Kiitän sinua syvään kumartaen kirjoittamastasi asiasta. Asia on näin ja jotain pitäisi tehdä. Oletko miettinyt mitä sinä itse tekisit asian ratkaisemiseksi?
Minä itse siirtäisin kaikki yksityiset eläkekassat,myös ne purettujen kassojen miljardit, yhteiskunnan haltuun esim. Kela.
Eläkevakuutusyhtiöt myöskin Kelaan
Lisäksi laittaisin mietintämyssyn alle kaikkien lakisääteisten vakuutusten siirtoa. Miksi lakisääteisesti jotkut rikastuvat sijoittamalla muuta kuin omaa rahaansa.
Myös sellaien asia, kuin kunnallinen- / yksityinen terveyden- / sairauden hoito.
Yksityinen yksityistä ei veromarkkoja.
Kunnallinen kokonaan ilmainen siirretyt yksityisen puolen korvausrahat.
Mitä olet mieltä tälläisistä säästötoimenpiteistä?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
lola
Viestit: 344
Liittynyt: 13.8.2009 22:36
Paikkakunta: Kiihtelysvaara

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja lola »

Minulla olisi ainakin yksi ehdotus elävarojen käyttöön josta pankit/vakuutuslaitokset ei tykkää. Sallittaisiin eläkerahastojen tai sen valtion viraston joka olisi vastuussa eläkerahastosta myöntää vaikkapa asuntolainoja /investointi lainoja ei rahat häviäsi mihinkään. No nyt joku jo huutaa että sitä ollaan sosialisoimassa varoja!! Kyllä niin oltaisiinkin, mutta kun kyseessä on kansalaisten tulevaisuus täytyy tälläisissa asioissa voida ajaa kansalaisten etuja yksilöiden sijaan. Entä tuotto olisi varmempaa kuin arvopaperimarkkinoilla pyöriminen se on varmaa, vai oletteko nähneet asunnon hinnan romahtavan 90%? Kaiken kertoi muutaman viikon takainene MOT ohjelma MILJARDI jossa haastateltiin eläkevakuutusyhtiöissä pitkään työskennellyttä professoria. Hän sanoi että kaikki saadaan näyttämään juuri siltä miltä ne halutaankin näyttävän tehokkuudesta ja kannattavuudesta riippumatta. Tehdään niin monimutkaisia malleja ja laskelmia tuottavuudesta ettei niitä kukaan ymmärrä! Kannattaa katsoa jos löytää sen ylen arkistosta!

Mitä sairaanhoitoon tulee on vääristymä koulutuksen ja sen sitovuuden puolella! Otettakoon kalliisiin koulutuksiin mallia vaikka armeijan puolelta kuten hävittäjä lentäjät. Jos koulutus kestää esim. 5-vuotta ja yhteiskunnalle se maksaa esim. 500000€ niin koulutuksen saatuaan joutuu palvelemaan x-vuotta julkisella puolella ja mikäli siirtyy yksityiselle sektorille joutuu uusi työnantaja maksamaan x euroa yhteiskunnalle koulutuksesta! Noin toimitaan esimerkiksi hävittäjä lentäjien kohdalla. Eikä raha/sanktio tai mikään estä yrityksiä värväämästä lentäjiä reittipuolelle kaikesta huolimatta.

Ei yksityistämisellä ole säästetty mitään. Vai uskooko joku kannattamattoman muuttuvan kannattavaksi ilman että sisältöä/rakenteita muutetaan? Rakenteeseen voidaan käydä kiinni myös julkisella puolella jos on haluja, onko haluja on toinen kysymys? Halukkuus on ollut päinvastaista, jotta saadaan julkiset palvelut yksityistettyä eikö?

Joo tätä vois vääntää vaikka minne asti ja mukavahan se on miettiä asioiden oikeita oletettuja tarkoitusperiä. Vaan otanpa ne "lääkkeet" nyt ennen kun joku leimaa miut hulluksi :lol:
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja samarai »

"Ukki vastaa Siis yleistys Kommunististä Natsikortin vetäjänä. Jos ei vedä ei ole kunnon Kommunisti."

Juuri näin ja yleensä se natsikortti tulee siltä "kunnon kommunistilta" ennemmin tai myöhemmin näissä yhteyksissä. Voit pelkästään pitää kuitenkin tätä "yleistystä" pelkästään minun mielipiteenä. Annoin myös kiitosta, että valitsit omasta mielestänikin juuri oikeat maat ja olin jopa yllättynyt noista valinnoista. Iso plussa tästä ilman muuta.


"Ukki vastaa. Valta on sillä tai siellä, kuka tai ketkä niitä määräävät. Kaksi saman asian kertovaa erilaista lausetta. Mikä siinä on vesittynyt muu, kuin luetun ymmärtäminen."

Vesittynyt on se, että enää et ollut sitä laitonta vallankaappausta esittämässä ratkaisumallina eläke-ikä kysymykseen vaan tyydyit pelkkään toteamiseen "miten asia on". Tyydyt siis siihen kellä valta on - he määräävät?


"Ukki vastaa. Valta kuuluu Eduskunnan enemmistölle. Ja voisi kuvata Enemmistön diktatuuria vähemmistön yli. Menikö liian vaikeaksi?"

Sinulle ehkä on mennyt liian vaikeaksi käsittää, miksi se valta kuuluu enemmistölle koska kansa on niin halunnut - eli äänestänyt vaaleissa kelle se haluaa vallan kuuluvan. Ei alle 1% kannatuksella voi saada valtaa maassa edes diktatuurissa.


"Ukki vastaa. Esimerkit esille kommentoitava ja kommentti."

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &start=300
Tuosta kommentissani sulkujen sisällä olevasta lyhyestä lauseesta: (kuten tekee nykyisin mm. Kuuba ja P-Korea).
Josta seurasi keskustelua Kuuban taloussaarrosta ja Suomen lamaan johtavista syistä.

Itse viisana miehenä totesit kuitenkin todellisten lamaan johtavien syiden esittämisen olevan enää jälkiviisastelua.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kritisointi ja asioiden kyseenalaistaminen on aina hyvästä. Tuo minun nuorten miesten arvostelemiseni koskee vain sitä, miten agressiivisesti ja kiivaillen asiat esitetään. Nytkin minun aikaisemmin kiivailusta syyttämiltäni nuorukaisilta tuli yllättäen aivan hyvää perusteltua kritiikkiä.
Toisaalta arvostamani ikätoverin teksti sai minut ymmälleni. Tähän asti olen pitänyt noita juttuja lähinnä provosointina toisinajattelijoille, mutta enää en olekaan ihan varma.
Muistetaan kuitenkin, että puhutaan asiasta eikä henkilökohtaisuuksista. Se viimevuotinen kaksintaistelu alkoi jo sivullisestakin tuntua vähän kiusalliselta.
Viimeksi muokannut Pavlovits, 7.2.2010 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Pavlovits kirjoitti:Kritisointi ja asioiden kyseenalaistaminen on aina hyvästä. Tuo minun nuorten miesten arvostelemiseni koskee vain sitä, miten agressiivisesti ja kiivaillen asiat esitetään. Nytkin minun aikaisemmin kiivailusta syyttämiltäni nuorukaisilta tuli yllättäen aivan hyvää perusteltua kritiikkiä.
Toisaalta arvostavani ikätoverin teksti sai minut ymmälleni. Tähän asti olen pitänyt noita juttuja lähinnä provosointina toisinajattelijoille, mutta enää en olekaan ihan varma.
Muistetaan kuitenkin, että puhutaan asiasta eikä henkilökohtaisuuksista. Se viimevuotinen kaksintaistelu alkoi jo sivullisestakin tuntua vähän kiusalliselta.
Iltapäivää.
Kun asiat kyseenalaistetaan on perusteena, että asiat pureskellaan ennenkuin niellään. Sitten kun alkaa joku utelemaan pureskelun tulosta ja toimenpiteitä asian korjaamiseksi. Tai esittää yhden keinon sen korjaamiseksi joka on todettu nielemiskelvottomaksi. Tuliko siihen eläke kysymykseen pureskelijoilta yhtään korjausehdotusta. Vastauksena oli "Paskanpuhuja, Kommunisti, Valtiorikollinen." Olen jo aikoja sitten oppinut näiden ns. sivistettyjen kanssa antamaan samalla mitalla takaisin. Heti kun heille tulee lunta tupaan, eivät löydä enää muuta kuin ruveta älykkyysmittariksi, sillä Kommunisti jo tuli käytettyä. Kun sitten esittää kysymyksen eivät he vastaa.

Minkä niminen oli Jukolan Simeonin vaimo?
Minkä oli Jukolan veljesten kissan nimi?
Kuka on runoillut: "Siinä rannalla me maattiin, vaatteet riisuttuna paattiin?
Alla poltti kuuma hiekka (Synonyymi) Lemmenheinä niinkuin miekka.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kommareiden kanssa väittely on täysin turhaa, koska he ovat uskossaan täysin sokeita. Näitä riittää mm. näillä seuduilla, osa julistaa sanomaansa läpinäkyvästi ja toiset vaan hiljaa hiiskuvat mutta kyllä nekin tulee huomattua. Neuvostoliitto oli paras, Lenin on jumalani ja Lada on ainut hyväksyttävä auto. Siinä sitä "sivistystä" :lol:

Kiitos Ukki että nyt kaikki tietävät sinun olevan kommari.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jokari kirjoitti:Kommareiden kanssa väittely on täysin turhaa, koska he ovat uskossaan täysin sokeita. Näitä riittää mm. näillä seuduilla, osa julistaa sanomaansa läpinäkyvästi ja toiset vaan hiljaa hiiskuvat mutta kyllä nekin tulee huomattua. Neuvostoliitto oli paras, Lenin on jumalani ja Lada on ainut hyväksyttävä auto. Siinä sitä "sivistystä" :lol:

Kiitos Ukki että nyt kaikki tietävät sinun olevan kommari.
Täysin samaa mieltä.Viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen,mutta eihän nämä jääräpäät sitä koskaan voi tunnustaa että ovat oleet nuoruudestaan asti väärässä,elämän valuessa hukkaan.Kommunismi on yhtä kahjo järjestelmä kuin Kansallissosialismi.Ilmankos Stalin ihannoi Hitleriä.Kovaa kapitalismiakaan en kannata,sillä sehän näyttäää tulevan määäränpäähänsä USA:ssa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Eläkeiän nosto

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ukki kirjoitti: Kun sitten esittää kysymyksen eivät he vastaa.

Ja Sinäkö sen vastauksen annoit vallankaappaus esitykselläsi? Muiden kommentteja suurelta osalta pelkästään mustamaalasit, ettei ne kuulu aiheeseen. Mitenhän se minun profiilikuva-juttu liittyi tähän aiheeseen? Itse koin sen pelkästään surkeaksi yritykseksesi mennä sitä kautta henkilökohtaisuuksiin. Älähän nyt sentään kuvittele liikoja itsestäsi.


"Minkä niminen oli Jukolan Simeonin vaimo?"
Yrittääkö Ukki leikkiä "tyhmien kanssa" nokkelaa? 8)
" Minkä oli Jukolan veljesten kissan nimi?"
Juhanin kissan nimi oli Matti
"Kuka on runoillut: "Siinä rannalla me maattiin, vaatteet riisuttuna paattiin? Alla poltti kuuma hiekka (Synonyymi) Lemmenheinä niinkuin miekka."
Eino Leino, mutta ei noilla sanoilla. Tarkistappas!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin