Ilmailua -topic

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
stahanov
Lada kerhon jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 5.2.2016 23:40
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Fouga- pari ja VL Viima ovat tulossa myös. Toivottavasti sää suosii vanhoja lentolaitteita...
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja pressa »

Seinäjoellakin lennellään. https://airshow2017.fi/ No onneksi tuollekin "korpikentälle" laskeutuu muutakin, kuin syksyn lehdet puista...
Avatar
stahanov
Lada kerhon jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 5.2.2016 23:40
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja stahanov »

Phil Lawtonin Viima näyttää lentävän siellä. Mahtaako olla sama, joka esiintyy Helsingissä perjantaina, Viimoja kun on kaksi nykyään ilma-alusrekisterissä. Lawton toi jokunen vuosi sitten Suomeen ilmavoimien sota-aikaiseen väritykseen maalatun Hurricanen, mutta tämän hän on jo myynyt ulkomaille. Nostan hattua miehen harrastuksille, jotka eivät tosiaankaan ole halvimmasta päästä...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mikähän tässä on kyseessä? Siis tuo telineissä riippuva "möykky".

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

öö.. joku testikone?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Rakettikone?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Martin Aircraft X-24?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Jouska »


Minäkin eilen kuuuntelin noita uudelleen. Laukkanen on Suomen kokenein ex-sotilaslentäjä ja hyvä tarinan kertoja. Lentänyt lukemattomilla lentokoneilla kuten vaikka P-51D Mustang. "Miggi" mies kuitenkin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
mataha
Lada kerhon jäsen
Viestit: 140
Liittynyt: 23.5.2015 20:02
Paikkakunta: Lahti, Ahtiala

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja mataha »

Taitaa olla tuo Mig-21 kova luu hävittäjänä vielä tänäkin päivänä suorituskykynsä ja lento ominaisuuksiensa suhteen,vanhaan runkoon ei vaan sovi nykypäivän vaatimaa tekniikkaa
Aina on selvitty!!!
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Toisen maailmansodan aikainen lentokone syöksyi moottoritielle USA:ssa ja syttyi palamaan
Saksan sodanaikaisen Luftwaffen tunnuksilla maalattu lentokone putosi keskelle moottoritietä Agoura Hillsissa Kaliforniassa tiistaina iltapäivällä.

Lentäjä saatiin pelastettua palavasta koneesta vahingoittumattomana.

Läheisen Van Nuysin lentokentän lausunnon mukaan kone kuului sen antiikkikoneiden lentokerhoon. Kone oli malliltaan AT-6 Texan.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Vanha kunnon neuvostoliittolainen Antonov An-2 on päätetty Venäjällä korvata 70 vuoden! jälkeen uusitulla versiolla. Tämä "ilmojen rumilu" on ollut erinomainen yleislentokone, joka pystyy nousemaan hyvin lyhyeltä pellolta tai vastaavalta ja kykenee kantamaan kohtuullisesti kuormaakin. Konetyyppi on ollut tärkeä työjuhta Siperian harvaan asutulla alueella missä etäisyydet ovat pitkiä ja aina ei ole kunnon teitä autoille.

Vanha An-2:

Kuva


Uudessa versiossa on käytetty paljon hiilikuitua, ja sen lento-ominaisuudet lienevät vieläkin paremmat. Koneella on melkein mahdollista pysyä paikallansa, kun lennetään vastatuuleen.

Uuden mallinen:

Kuva

Vielä lentokuvaa:

https://www.youtube.com/watch?v=jgOPpf3Impw&t=95s
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja mush »

^Ilmeisestikin tähtimoottorikin on heivattu, kun moottorikoppa on sulavalinjainen kuten An-3:ssa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Ilmailua -topic

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Onko tuossa sitten joku turbaani moottori?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Vastaa Viestiin