Lada 119 huolto-ohjelma

LUE NÄMÄ ENNENKUIN KYSYT MITÄÄN TEKNISTÄ TAI KERHOON/FOORUMIIN LIITTYVÄÄ.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Lada 119 huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Skannasin 119 huolto-ohjelman, kun ei näytä kerhon sivuilta löytyvän. Ehkä tämän perusteella joku sen joskus sinnekin lisää.

http://i1147.photobucket.com/albums/o54 ... hjelma.jpg
Lada 119 huolto-ohjelma
Lada 119 huolto-ohjelma
Viimeksi muokannut paavon, 6.1.2015 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siiretty usein kysytyt kysymykset alueelle ja lisätty linkki. Lisätään joskus myöhemmin ladainfoon/vastaavaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kiitokset huolto-ohjelmasta.

Sytytystulppien vaihtovälinä 30.000 km edustaa kyllä vanhaa aikaa. Nykytulpilla kaikkien etuvetojen moottorit toimivat taatusti 60.000 km; itse olen käyttänyt niin Samaroissani kuin 110-sarjalaisissa 100.000 km:n vaihtoväliä.

Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.
Toisaalta 119-sarjassa on hydraulikäyttöinen kytkin, kun vanhemmissa etuvetoisissa vaijerikytkin. Vaikuttaisikohan tämä asiaan?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.

Asiasta lisää vaikkapa googlaamalla Сцепление ваз 1119.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.
Voi hyvinkin olla. Jossain testiartikkelissa väitettiin hydrauliseksi, mutta ehkä ei sitten pidäkään tieto paikkaansa, en nyt suoraan muista, mistä tuon luin. No, nopeastihan tämä on tarkistettu, pitää huomenna valoisan aikaan tukia.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuo "hydraulikäyttöinen kytkin" mainittiin ainakin Delta-Auton kotisivulla silloisissa myyntiin tulleen 117 mallin tiedoissa. :)

Muistelin itsekin, että jossain siitä tosiaan mainittiin ja tässä sitä itse juuri ihmettelen:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p246452

Näkyy olevan myös jo tuossa 119:n esitteessäkin:
http://lada1970.1g.fi/esite/esite_2008_lada119_3.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Asia tarkistettu: vaijerilla on kytkin, kuten vanhemmissakin etuvetoisissa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen
Mitä ilmeisemmin on Kalinassa sitten nimenomaan kytkinpolkimen konstruktiossa jokin ero, vaikka Deltan mainoksista huolimatta vaijerivälitteisyys on pysynyt. Nimittäin perjantaina, kun tuli ajeltua koko päivä liikenteessä (480 km reissu yhteensä), muuttui noin puolessa matkassa kytkinpoljin hieman oudon tuntuiseksi. Parkkipaikalla kun tutkin, niin polkimeen oli tullut useamman senttimetrin välys (poljinta nousi normiasennosta ylöspäin arviolta 2-3 senttiä). Ajamiseen tämä ei vaikuttanut ja ihme kyllä tämä välys hävisi itsekseen, pitää tutkia tarkemmin jossain vaiheessa, kun ehdin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Jouska kirjoitti: Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.
En usko, että se on normaalia, että poljin yhtäkkiä nousee vain 21 000 km ajetussa autossa kerralla 2-3 senttiä normaalia ylemmäksi (selvästi ylemmäksi kuin jarrupoljin). Ja tuon 2-3 sentin matkan poljin "liikkuu kuin tyhjää", tuosta alaspäin alkaa vasta "vetämään vaijeria". Ajossa myös tuntui oudolta ja kuului semmoinen pieni napsahdus aina poljinta nostettaessa. Vähän vaikea selittää. Ihmeellistä on, että tuo "tyhjäliike" hävisi ajoreissulla itsekseen samoin kuin oli tullutkin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Tosiaan. Katso nyt ensimmäiseksi ettei se kytkinvaijeri ole irtoamassa sieltä konehuoneen puolelta siitä kytkimen käyttötangosta. Eikös se näissä joissain uudemmissa malleissa ole irronnut sieltä jostain??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin