Urbaanilegendoja
Urbaanilegendoja
Aika ajoin putkahtaa esiin juttuja, jotka ovat sattuneet työkaverin appiukolle/veljelle/langolle jossain Tampereella/Turussa/Riihimäellä. Perustarina on sama, yksityiskohdat vain vaihtelevat.
Ensimmäisenä tuli mieleen tapaus, jossa uudehkoon mallisarjan kalleimpaan Mersuun, Volvoon. Bemariin oli kulettaja tappanut itsensä pakokaasulla. Mies ja auto löytyivät vasta viikkojen kuluttua ja auto haisi niin pahalle, että minkään puhdistustoimenpiteiden jälkeenkään sitä ei saatu kaupattua millään hinnalla, vaan se piti paalata.
Ja Tapsa Rautavaaraa siteeraten: Tämä tarina on tosi.
Mitä tällaisia tarinoita tiedät?
Ensimmäisenä tuli mieleen tapaus, jossa uudehkoon mallisarjan kalleimpaan Mersuun, Volvoon. Bemariin oli kulettaja tappanut itsensä pakokaasulla. Mies ja auto löytyivät vasta viikkojen kuluttua ja auto haisi niin pahalle, että minkään puhdistustoimenpiteiden jälkeenkään sitä ei saatu kaupattua millään hinnalla, vaan se piti paalata.
Ja Tapsa Rautavaaraa siteeraten: Tämä tarina on tosi.
Mitä tällaisia tarinoita tiedät?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Urbaanilegendoja
Ei legenda mutta seuraavanlainen tapahtuma!
Oli vuosi 1985 tai 1986 kait ja yksi uimaharjun sellutehtaan yksi johtaja oli parkkeerannut autonsa pösö 505 sakoaltaiden viereen. Ei laittanut vaihdetta silmään puhumattakaan käsijarrusta. No tullessaan autolle ei näy kuin jäljet heinikossa kun pösö oli mulahtanut sakoaltaaseen. Tuo auto oli sitten halvalla myynnissä muistaakseni 1600mk ja ajettu 30 000km tuo olis ollu "helppo" korjattava jos on menettänyt hajuaistinsa
Oli vuosi 1985 tai 1986 kait ja yksi uimaharjun sellutehtaan yksi johtaja oli parkkeerannut autonsa pösö 505 sakoaltaiden viereen. Ei laittanut vaihdetta silmään puhumattakaan käsijarrusta. No tullessaan autolle ei näy kuin jäljet heinikossa kun pösö oli mulahtanut sakoaltaaseen. Tuo auto oli sitten halvalla myynnissä muistaakseni 1600mk ja ajettu 30 000km tuo olis ollu "helppo" korjattava jos on menettänyt hajuaistinsa
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
Re: Urbaanilegendoja
Onko joku käynyt tuolla sakoaltaiden luona? Ei siis minkäänlaista aitaa tai koroketta altaan reunalla?
Tuokin tarina on varmaan tosi.
Näissä uskottavuutta lisää, jos voi mainita paikkakunnan, ajankohdan tai esim. auton merkin.
Tuokin tarina on varmaan tosi.
Näissä uskottavuutta lisää, jos voi mainita paikkakunnan, ajankohdan tai esim. auton merkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Urbaanilegendoja
Älkäätten tässä hyljeksikö RuraaliLegendoja. Niitä on vielä enemmän kuin Urbaaneja veljiään
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Urbaanilegendoja
Tarina jossa junassa istuvaa,vanhempaa rouvaa vastapäätä tulee istumaan punkkari.Rouva alkaa sättimään punkkaria tämän ruokottomasta ulkonäöstä kovalla äänellä.Hetkenpäästä vaunuun saapuu lipuntarkastaja ja punkkari nappaa rouvan kädessä olleen matkalipun ja pistelee poskeensa.Lipuntarkastaja ei usko rouvan lipputtomuuden johtuvan siitä,että vastapäätä istuva henkilö on syönyt sen.Kanssamatkustajien sympatiat ovat tietysti olleet punkkarin puolella ja rouvan esittämä tarina ei saa tukea muilta.
Em. tarina tapahtunut useilla paikkakunnilla ja eri liikennevälineissä.
Em. tarina tapahtunut useilla paikkakunnilla ja eri liikennevälineissä.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: Urbaanilegendoja
Taksissa oli joku oksentanut kojetaulun päälle, ja tavaraa oli sitten mennyt lämmityslaitteen suulakkeistakin sisään. Puhdistuksen hinnat vaihtelevat kertojan mukaan. Oli jossain vaiheessa vakuutusyhtiökin tullut talkoisiin rahoinensa. Olivat Vehossa kuulema hammasharjalla puhdistelleet lämmityslaitteen haitariputkia. Hyi että.
Re: Urbaanilegendoja
Tervehdys.
Serkkupoika toimi aikoinaan ruumisaautoan kuljettajana. Sai taas kerran lähteä hakemaan vainajaa sairaalasta ruumishuonelle. He laitrtoivat vainajan normaalisti arkkuun ja kukat syliin. 200km ajettuaan hän tuli kotikunnan ruumishuoneelle ja jäitti paketin sinne. Kun he siten hautajaispävänä menivät ja avasivat arkun omaisten katseltavaksi, niin hämmästys oli suuri, Ruumis olikin vatsallaan.
Serkkupoika toimi aikoinaan ruumisaautoan kuljettajana. Sai taas kerran lähteä hakemaan vainajaa sairaalasta ruumishuonelle. He laitrtoivat vainajan normaalisti arkkuun ja kukat syliin. 200km ajettuaan hän tuli kotikunnan ruumishuoneelle ja jäitti paketin sinne. Kun he siten hautajaispävänä menivät ja avasivat arkun omaisten katseltavaksi, niin hämmästys oli suuri, Ruumis olikin vatsallaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Re: Urbaanilegendoja
Asian vierestä muutama ruumisautokokemus.
Paikallinen hautausyrittäjä ryyppäsi ajokorttinsa ja lopetti koko toimintansa. Isä-Pavel osti ruumisautona olleen IFA Framon, joka toimi meillä useita vuosia käyttöautona.
http://sovautoimport.narod.ru/framo/framo901.jpg
Seuraavalta hauturilta Pavel osti tällaisen oikealta ohjattavan 1942 Fordin. Nuo puupaneelit samoin kuin koko auto oli pensselillä mustaksi maalattu. Vähän ihmettelin sitä, että tuon vuosimallin autoja ei paljon meillä päin näkynyt, ja vielä ratti oikealla. Tämä ei meillä liikennekäytössä ollut, minkä minä noin kymmenvuotiaana Myllytiellä vähän harjoittelin.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... _RQnjdRTnw
Olin liftaamassa Joensuuhun kun tämä jälkimmäinen hautausyrittäjä pysäytti ja kysyi haluanko tulla kyytiin. Hänellä on kuitenkin asiakas mukana. Ei Haitannut. Auto oli joku hieno 60-luvun Letukka.
Olin pätkätyössä terveyskeskuksessa ja siellä oli todella monipuolisia työtehtäviä. Yksi niistä oli yhdessä hautaustoimistomiehen kanssa vainajien pukeminen, arkuttaminen ja kuljetus hautausmaan kappeliin. Autoja oli semmoinen Farkkumersu, jossa oli pahkura takaluukussa.
Paikallinen hautausyrittäjä ryyppäsi ajokorttinsa ja lopetti koko toimintansa. Isä-Pavel osti ruumisautona olleen IFA Framon, joka toimi meillä useita vuosia käyttöautona.
http://sovautoimport.narod.ru/framo/framo901.jpg
Seuraavalta hauturilta Pavel osti tällaisen oikealta ohjattavan 1942 Fordin. Nuo puupaneelit samoin kuin koko auto oli pensselillä mustaksi maalattu. Vähän ihmettelin sitä, että tuon vuosimallin autoja ei paljon meillä päin näkynyt, ja vielä ratti oikealla. Tämä ei meillä liikennekäytössä ollut, minkä minä noin kymmenvuotiaana Myllytiellä vähän harjoittelin.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... _RQnjdRTnw
Olin liftaamassa Joensuuhun kun tämä jälkimmäinen hautausyrittäjä pysäytti ja kysyi haluanko tulla kyytiin. Hänellä on kuitenkin asiakas mukana. Ei Haitannut. Auto oli joku hieno 60-luvun Letukka.
Olin pätkätyössä terveyskeskuksessa ja siellä oli todella monipuolisia työtehtäviä. Yksi niistä oli yhdessä hautaustoimistomiehen kanssa vainajien pukeminen, arkuttaminen ja kuljetus hautausmaan kappeliin. Autoja oli semmoinen Farkkumersu, jossa oli pahkura takaluukussa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Urbaanilegendoja
Tuohon ensimmäiseen viestiin liittyen:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112 ... 4_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112 ... 4_uu.shtml
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Urbaanilegendoja
Tarina kertoo että aikoinaan kun VT20:stä tehtiin nykyiselle paikalleen kymmeniä vuosia sitten Hirvisuolla Ylikiimingin ja Pudasjärven rajalla olisi suo ollut tietyömaalla niin pehmyt että yksi työmaan pillari olisi uponnut kokonaan ja pitäisi edelleen olla tien alla.
Pudasjärvellä on myös toinen vastaava kertomus. 1970-luvulla linjattiin KT78 uudestaan talottoman taipaleen läpi. Kyseisellä oikaisulla pisin taloton taival on 19 km. Kyseisellä osuudella on todella vetelä Kapustasuo. Myös Kapustasuolle on kuulemma uponnut kone muistaakseni tiekarhu. Tuokin olisi jätetty tien alle. Kyseiseen suohon on kuulemma uponnut melkolailla soraa. Kuulemma kun penkan ajo illalla lopetettiin sai monesti seuraavana aamuna aloittaa samasta paikasta ajon kuin edellisaamuna.
Pudasjärvellä on myös toinen vastaava kertomus. 1970-luvulla linjattiin KT78 uudestaan talottoman taipaleen läpi. Kyseisellä oikaisulla pisin taloton taival on 19 km. Kyseisellä osuudella on todella vetelä Kapustasuo. Myös Kapustasuolle on kuulemma uponnut kone muistaakseni tiekarhu. Tuokin olisi jätetty tien alle. Kyseiseen suohon on kuulemma uponnut melkolailla soraa. Kuulemma kun penkan ajo illalla lopetettiin sai monesti seuraavana aamuna aloittaa samasta paikasta ajon kuin edellisaamuna.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Urbaanilegendoja
Helsingissä/Turussa/Tampereella eräs hienostorouva oli talvella asiakkaana suurehkossa tavaratalossa. Ulkona oli kova pakkanen ja ihmisillä tuhdit talvivaatteet päällänsä. Kun tämä hienostorouva pääsi kassalle asti maksamaan ostamaansa pastillirasiaa, hän kaatui elottomana maahan. Kaatuessaan hänen tyylikäs karvalakkinsa putosi päästä ja sen alta vierähti lattialle pakastettu kana, joka oli pitkän kassajonon aikana jäädyttänyt turkislakin alla erityksissä hienostorouvan aivot.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Urbaanilegendoja
Tuon olen minäkin kuullut niin monelta taivalkoskelaiselta ja täytenä totena, että kai siinä jotain totta on. Caterpillari oli jätetty yöksi yksin seisomaan ja aamulla se oli kadonnut suon uumeniin.Tarina kertoo että aikoinaan kun VT20:stä tehtiin nykyiselle paikalleen kymmeniä vuosia sitten Hirvisuolla Ylikiimingin ja Pudasjärven rajalla olisi suo ollut tietyömaalla niin pehmyt että yksi työmaan pillari olisi uponnut kokonaan ja pitäisi edelleen olla tien alla.
Re: Urbaanilegendoja
Joo tuota itsekin pidän mahdollisesti totena ja epäilen että tuo tarina on levinnyt sitten tuonne Kapustaankin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Urbaanilegendoja
se tarina puskukoneesta tai kaivurista mitä ei seuraavana aamuna suolta löytynytkään on kyllä ihan yleinen lekenda, että hyvin paljon mahdollista että se on jostain saanut alkunsa.
ruumisautoista on myös se yleinen lekenda että se itärajan pinnassa ollut paikallinen ruumisauto salakuljetti pirtua rajan yli ruumisarkussa, mistä eivät tullissa koskaan tutkineet.
tosi tarina on taas se että upm:n kaipolan tehtaan työntekijöiden parkkipaikalla olleen auton penkiltä löytyi pään kokoinen kiven murikka, kun louhivat jotain hallin pohjaa.
oli räjäytys töissä tullut joku vahinko ja yks murikka sattu putoomaan satojen metrien päässä olleen auton katosta läpi
ruumisautoista on myös se yleinen lekenda että se itärajan pinnassa ollut paikallinen ruumisauto salakuljetti pirtua rajan yli ruumisarkussa, mistä eivät tullissa koskaan tutkineet.
tosi tarina on taas se että upm:n kaipolan tehtaan työntekijöiden parkkipaikalla olleen auton penkiltä löytyi pään kokoinen kiven murikka, kun louhivat jotain hallin pohjaa.
oli räjäytys töissä tullut joku vahinko ja yks murikka sattu putoomaan satojen metrien päässä olleen auton katosta läpi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Urbaanilegendoja
Nämä on muuten kaikesta ihmetyksestä huolimatta ihan tosi tapauksia. Siihen aikaan kun ei ollut niin järeitä nostureita/kaivureita joilla olisi voinut pelastaa uppeluksiin painuneen pökkäkoneen. Halvemmaksi tuli ostaa kaupasta uusi kuin pelastaa vanha.Uitukki kirjoitti:Tarina kertoo että aikoinaan kun VT20:stä tehtiin nykyiselle paikalleen kymmeniä vuosia sitten Hirvisuolla Ylikiimingin ja Pudasjärven rajalla olisi suo ollut tietyömaalla niin pehmyt että yksi työmaan pillari olisi uponnut kokonaan ja pitäisi edelleen olla tien alla.
Pudasjärvellä on myös toinen vastaava kertomus. 1970-luvulla linjattiin KT78 uudestaan talottoman taipaleen läpi. Kyseisellä oikaisulla pisin taloton taival on 19 km. Kyseisellä osuudella on todella vetelä Kapustasuo. Myös Kapustasuolle on kuulemma uponnut kone muistaakseni tiekarhu. Tuokin olisi jätetty tien alle. Kyseiseen suohon on kuulemma uponnut melkolailla soraa. Kuulemma kun penkan ajo illalla lopetettiin sai monesti seuraavana aamuna aloittaa samasta paikasta ajon kuin edellisaamuna.
Ja tähänkin lisäyksenä, Siilinjärvellä Kemiran aikaan on sattunut valitettava kuoleman tapaus tehtaan parkkipaikalla aikoinaan. Kaivoksella ollut räjäytys päivä ja siihen aikaan ulkona liikkumiskieltoa ei ollut. Tehtaan parkkipaikalla sitten olikin maannut mies reporankana.START kirjoitti:tosi tarina on taas se että upm:n kaipolan tehtaan työntekijöiden parkkipaikalla olleen auton penkiltä löytyi pään kokoinen kiven murikka, kun louhivat jotain hallin pohjaa.
oli räjäytys töissä tullut joku vahinko ja yks murikka sattu putoomaan satojen metrien päässä olleen auton katosta läpi
Onhan noita tarinoita monia kymmeniä.