Metsien hiljaisin saha

Hauskoja kaskuja, anekdootteja ja Lada-vitsejä yms.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Metsien hiljaisin saha

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kun olin nuori poika oli markkinoilla paljon moottorisahamerkkejä:Mac Cullogh (Kulloppi),Stihl (Tiili),Raket(Raketti),Husgvarna(Huski),Solo,Jonsered(Jonseretti),Partner ja Homelite.Koska turvalaitteet,tärinä ja ääni oli sitä sun tätä yrittivät valmistajat parannella niiden ominaisuuksia.Viimeksimainittua Homeliteä mainostettiin mainoslauseella:"Metsien hiljaisin saha.",mikä herätti suurta hilpeyttä kansan piirissä.Asian ymmärtää parhaiten se,joka on yrittänyt hikipäissään nykiä sahaa käyntiin kuusen juurella!
Myös Fiattia on mainostettu:"Euroopan levinnein auto."
Avatar
Kamaz
Viestit: 335
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Käsittääkseni ammoisina aikoina myös Ford Traderin mainoslauseessa kerrottiin sen olevan Suomen eniten teille levinnyt kuorma-auto.

Muistaakseni seuraavanlainen kahvimainoskin oli aikoinaan: "Päättäkää päivänne Kulta Katriinalla"
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Ite en Traderin kohalta tommosta muista, tosin oon nuo voortit tais olla tiellä 60-luvulla ?
Porukoitten paatissa sattuu oleen Traderin-kiesseli moottorina. Taitaa olla luotettavin moottori mihin oon veneissä törmänny. 5 kesää takana (n. 120h/kesä) ja mitää vikoja ei oo ollu. Laakista käyntiin lähteny aina. Kerran tosin jäin keskelle järvee, löpö loppu. Saavutus sekin tankkien koot huomioiden. Ikunen peli taitaa olla tuolla käyttömäärällä ja kuormituksella (vajaa 7 tn). Elokuussa tuli testattua 12 tn paaluveto, tutun paattissa oli vulva penta tehny tenät...

Mutta ihan topicciin liittyen, eräästä huskista tuli mettätöissä varmasti mettän hiljasin saha. Palo täysin. Täytyypä ettii se kuva ja skannata.

Fiatin (hiivatti) mainoslausehan oli myös "Fiat - Petojen sukua"
Johon tietty lisättiin "...- Susi jo syntyessään"
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ensimmäinen autoni oli Fiat 128,joka oli aika laho.Laitoin takalasiin tekstin: MATOJEN SUKUA.Näytti herättävän joissakin hilpeyttä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tuo lausahdus -petojen sukua herättää minussa hilpeyttä, sillä italian kielen sana "peto" tarkoittaa pierua :lol:

Samoiten minua hymyilyttää kaikki Mitsubishi Pajerolla ajavat, sillä espanjan kielen sana "pajero" tarkoittaa runkkaria...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Fiat tosiaan on PETOjen sukua, mutta ei se välttämättä itse Fiatia paranna... samaan firmaanhan kuuluu mm. Alfa-Romeo ja Ferrari ja lisäksi Fiatista on saaneet alkunsa mm. Lada, Polski-Fiat ja Zastava, eli kyllä varsinaisia petoja löytyy Fiatin lähipiiristä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin