Paikan nimiä Suomesta

Hauskoja kaskuja, anekdootteja ja Lada-vitsejä yms.
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Koura löytyy myös tästä Seinäjoen kupeestakin. Oli vielä muutama vuosi sitten viriili kylä jossa oli useampia kauppojakin ja vaatekauppakin jossa myös ompelutöitä tehtiin. Joskus oli keskisuomesta tulossa tännepäin joku herrasmies ja junaan noustessaan suorien housujen haarat repesi. Mies junassa kyseli konnarilta mitä voisi tehdä. Konnari kertoi Kourassa olevasta liikkeestä ja että todellakin juna olisi 5 minuuttia siinä. Pysäkiltä liikkeeseen oli 100 metrin matka jonka mies juoksi. Avasi liikkeen oven ja huusi: mä otan housut heti pois , se seisoo vain viis minuuttia...
toivomatias

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja toivomatias »

Nämä eivät ole paikannimiä vaan kadun.
Muutin aikanaan Puutteenkujalta Haarakadulle,mutta ei ne olot siitä parantuneet,
Avatar
konkelo
Viestit: 329
Liittynyt: 20.12.2008 0:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja konkelo »

Täällä päin on paskakinttu ja paskajärvi nimiset paikat :o en tiedä miksi kyseiset nimet on nuille paikoille annettu enkä ole koskaan kummassakaan käynyt vaan sattumalta olen kartassa nähnyt
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaalasta löytyy seuraavat paikannimet:
-Järvenpää
-Joensuu
-Polvijärvi
.......kuulostaako tutulta. :D
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja corona »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
En ole minäkään kuullut sellaisista kerroselimistä, mutta Kainuunmeren Paltaselällä on Mulkkusaaret, Isomulkku ja Pikkumulkku.
Että Ukki muka tietää, no kyllä ne minun kartassani on Alamulkku ja Ylämulkku. Aina silloin tällöin käymme makkaranpaistossa. Voihan toki olla, että nimitykset vaihtelevat; kuulemma lapsille aiemmin puhuttiin Ylä- ja Ala-omenasta!
PS Mitenkäs Jaska, kun kirjoittelemme molemmille tutuista paikoista, Vaalasta, niin oletko sieltä kotoisin, mökkiläinen tms?
PS 2 Kun nyt tähän vanhaan ketjuun sekaannuin, niin kerrottakoon, että tuo lähes legendaarinen "METELI SEIS" on lakkautettu, eikä kylttiä enää ole.
zapper

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja zapper »

Reuhkajärventie ja Iso-Reuhka (järvi), sijaitsevat Sotkuman nurkilla. Pielisessä on Paskalahti.
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja Ukki »

corona kirjoitti:
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
En ole minäkään kuullut sellaisista kerroselimistä, mutta Kainuunmeren Paltaselällä on Mulkkusaaret, Isomulkku ja Pikkumulkku.
Että Ukki muka tietää, no kyllä ne minun kartassani on Alamulkku ja Ylämulkku. Aina silloin tällöin käymme makkaranpaistossa. Voihan toki olla, että nimitykset vaihtelevat; kuulemma lapsille aiemmin puhuttiin Ylä- ja Ala-omenasta!
PS Mitenkäs Jaska, kun kirjoittelemme molemmille tutuista paikoista, Vaalasta, niin oletko sieltä kotoisin, mökkiläinen tms?
PS 2 Kun nyt tähän vanhaan ketjuun sekaannuin, niin kerrottakoon, että tuo lähes legendaarinen "METELI SEIS" on lakkautettu, eikä kylttiä enää ole.
Tervehdys.
Mikä Mulkku on se keskimäinen saari?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

corona kirjoitti:
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
En ole minäkään kuullut sellaisista kerroselimistä, mutta Kainuunmeren Paltaselällä on Mulkkusaaret, Isomulkku ja Pikkumulkku.
Että Ukki muka tietää, no kyllä ne minun kartassani on Alamulkku ja Ylämulkku. Aina silloin tällöin käymme makkaranpaistossa. Voihan toki olla, että nimitykset vaihtelevat; kuulemma lapsille aiemmin puhuttiin Ylä- ja Ala-omenasta!
PS Mitenkäs Jaska, kun kirjoittelemme molemmille tutuista paikoista, Vaalasta, niin oletko sieltä kotoisin, mökkiläinen tms?
PS 2 Kun nyt tähän vanhaan ketjuun sekaannuin, niin kerrottakoon, että tuo lähes legendaarinen "METELI SEIS" on lakkautettu, eikä kylttiä enää ole.
Olen kotoisin Vaalan Jaalangan kylästä,josta lähdin Helsinkiin kultaa vuolemaan noin 31 vuotta sitten,nälkä pakotti.Metelin seisakki oli Paltamon rautatieasemalta noi 2km Kajaaniin päin Kiehimäjoen penkareella.Käsittääkseni se on poistettu.Tien varresssa oli kyltti METELI SEIS
Avatar
niva1700
Viestit: 134
Liittynyt: 4.5.2012 20:37
Paikkakunta: turku

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja niva1700 »

9 tien varrelta löytyy paikka venäjänkorpi
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Eikös nuo ole erikseen, turusta mentäessä muistaakseni Venäjä vasemmalla ja Korpi oikealla? Siinä ennen humppilaa...
Saa muuten hymyn huulille joka kerta tuo risteys 8)

Hauskaahan tuossa risteyksessä on se, että kääntyipä sitten vasemmalle tai oikealle, niin päätyy aina korpeen :lol:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja START »

mäntän tieltä kääntyy ruotsinkorpi, jämsässä siis. ei ole asiat hyvin täälläkään :roll:
joskus oon myös käyny kuhmoisten puolella puukkoisilla :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
JPM
Lada kerhon jäsen
Viestit: 184
Liittynyt: 11.6.2011 21:24

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja JPM »

Haukiputaalta löytyy Hevonvitunsuo. Pahoittelen räikeää kielenkäyttöä mutta paikka on todellinen. :lol:
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Viikon verran olin töissä Kapalaukee nimisellä seudulla, Päijänteen rannalla.
warre 353w sedan,
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Paikan nimiä Suomesta

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

En tiedä onko mainittu, mutta Iisalmen ja Sonkajärven välillä on Latukka -niminen kylä.
Vastaa Viestiin