Varoitus!! Uudempia UAZ:ja ei saa enää rekisteriin!!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Varoitus!! Uudempia UAZ:ja ei saa enää rekisteriin!!

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Täälläkin foorumilla on henkilöitä jotka mahdollisesti ovat suunnitelleet ostavansa UAZ:n huutokaupasta, VAROITUS :!: , 1.7.1987 jälkeen käyttöönotetun UAZ:n rekisteröinti on nykyään lähes mahdotonta!

Lisää juttua ja AKE:n katsastusasemille lähettämä tiedote tuolta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=21715
Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

aika noloa tollanen "taannehtiva lainsäädäntö", olleet jo tienpäällä valtion omistuksessa ja yksityisten kanssa aletaan jeesustella. Eikös toi Uazi ole Volga M24:n koneella ja kaasarilla?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

itse kyllä jo UAZia hankkiessa olin siinä olettamassa ettei tollasia voi saada siviilirekisteriin, koska monet puutteet voi jo maallikkokin huomata. itselle oli ihan ihme että noita joku on rekisteröinyt.

Elikkä rekisteriin kelpaa vain vanhemmat 469BE ja 452E mallit, ainakaan niitä ei tuossa oltu käsitelty tarkemmin, ne kyllä ovat vanhempiakin, mutta varustelultaan vielä puutteellisempia. mutta niitähän on ihan myyty siviiliinkin aikanaan.

nyt on hyvät perusteet mulla, jos joku tulee sanoo että mitä pidän uazia mätänemässä pihalla, ku pitäis olla liikenteessä :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

samarai kirjoitti:aika noloa tollanen "taannehtiva lainsäädäntö", olleet jo tienpäällä valtion omistuksessa ja yksityisten kanssa aletaan jeesustella.
Ei ole mitenkään harvinaista. Esimerkkinä tulee nyt heti mieleen Kraz, joka on siviilikäytössä liian leveä rekisteröitäväksi, mutta sotilas käytössä ok. Kapeammilla ja sisään päin levittävillä vanteilla kuulemma yksitynenkin voi sen rekisteröidä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Joo pitää paikkansa toi Kraz:n tieliikenteeseen saanti eli vanteet vaihtoon tai sitten vaan kehät irti ja hitsaa ulommas - paljostahan se ei ollut kiinni!
Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin samahan se on Uralinkin kanssa. Muistelen, että sekin oli jollain erikoisluvalla intin rekisterissä leveytensä takia. Oliko jotain 2,5 ja suurin sallittu leveys 2,4?

Toi leveys on tietysti selvä juttu mutta tuntuisi, että tosta Uazista on lähdetty oikein hakemaan "puutteita".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jallu

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Joo ja Uaz:in seisontajarrukin vaikuttaa Kardaaniin, eikös se täytyisi rakentaa erilliseksi pyöriin vaikuttavaksi? kuulin tämmösenkin pointin asiaan :?:
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Niin emmä tiiä mitenkä se kardaanikäsijarru vois esteenä olla kun niitä on käytetty monissa muissakin esim. LandCruiser ja Suzuki.
UAZ:n kardaanijarru on toteutettu samalla tavalla kuin muissakin.

Tossa mitä noi offiäijät on aikasemmin leimannu UAZ:ja niin ainoo vaatimus on ollut se rattilukko eikä sitäkään oo vaadittu joka konttorilla.

UAZ-Finland yhdistys koittaa nyt tosiaan tehdä jotain selvitystä asian eteen, onhan tossa nyt kuitenkin paljon sellasia naurettavia juttuja tossa AKE:n selvityksessä.
Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Onhan se hyvä, että AKE on tässä asiassa liikkeellä etukäteen.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Näitä "uudempia" intin Uazeja vaikka ei saisikaan rekisteriin, niin uudet muualla EU:n alueella myytävät Uazithan on pakko saada Suomenkin rekisteriinkin, koska niillä täytyy olla olemassa Euro3 vaatimuksenmukaisuustodistus. Muita omia sääntöjä ei jäsenmaat saa mielestäni asettaa auton rekisteröinnille. Eli Eu:n säädöstö menee Suomen edelle kiistatapauksissa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin tuolla näky olevan juttua kardaanikäsijarrusta. Sellainenhan on myös Volga M21:ssä. Erittäin tehokas käsijarru onkin, eikä puolla :wink: Ainoa juttu siinä Volgan kardaanijarrussa oli, että jos vaihteiston stefa vähänkin valskasi, niin se kastoi hihnat.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Mitä peliä tämä on?....Euroopan Neuvostoliitto (EU) ei hyväksy Neuvostoliitossa tehtyjä autoja :lol: :lol: :lol: .
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

no onneksi koko Euvostoliitto on jo laudoissa siihen mennessä ennenkuin Turkki on jäsenenä. :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1674
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaska HKI kirjoitti:Mitä peliä tämä on?....Euroopan Neuvostoliitto (EU) ei hyväksy Neuvostoliitossa tehtyjä autoja :lol: :lol: :lol: .
EU = Ei Uazeja
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Jemes Astronovic
Viestit: 4
Liittynyt: 14.8.2017 15:28

Re: Varoitus!! Uudempia UAZ:ja ei saa enää rekisteriin!!

Viesti Kirjoittaja Jemes Astronovic »

Olisiko yhä jossain näkyvillä tuo AKE:n kirje katsastuskonttoreille? Alkuperäinen linkki ei toimi. Mikä on se seikka, joka estää rekisteröinnin?
Vastaa Viestiin