Moskvitch
Moskvitch
Moi,
Moskvitsch tulee tekemään paluun Venäjän automarkkinoille.
(onkohan tuossa kuvassa Mosse?)
Mikäs siinä. Tervetuloa vaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1450414051597.html
Moskvitsch tulee tekemään paluun Venäjän automarkkinoille.
(onkohan tuossa kuvassa Mosse?)
Mikäs siinä. Tervetuloa vaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1450414051597.html
Viimeksi muokannut Jouska, 18.12.2015 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Moskvitch
Venäläisiä autouutuuksia ja Jeesuksen toista tulemista on veikkailtu aika usein.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Moskvitch
Moi,
Älähän nyt masenna. Vielä kun Volga saadaan tuotantoon niin sitten kaikki on hyvin.
No korkeintaan Mossella on tulevaisuutta sähköautona.
Älähän nyt masenna. Vielä kun Volga saadaan tuotantoon niin sitten kaikki on hyvin.
No korkeintaan Mossella on tulevaisuutta sähköautona.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Moskvitch
Niin tämähän koski sitä, että Venäjällä koottavia Dacioita alettaisiin myydä Renaultin sijaan "Mosseina". Oliko se nyt VW:llä niitä Mossen nimioikeuksia joihinkin malleihin aikaisemmin hallussaan, mutta ne meni vanhaksi "käyttämättöminä" ja Renault niitä taisi nyt sitten puolestaan itselleen hankkia.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Moskvitch
Moi,
No sillä lailla tuo Mossen myynti voisi toimiakin.
Itsellä yksi karvas kokemus Mossesta: ensimmäistä kertaa pääsin kyytiin. Ajettiin varmaan 7 kilometrin taival. Mosse sammui kolmostielle virranjakajan vian takia. Varmaankin seuraavat 10 kilometriä menin liftaamalla, 7 kilometriä kävellen ja lopun 9 kilometrin matkan heitti sukulainen autollaan . Silloin ei ollut kännyköitä.
Sen jälkeen en ole Mossen kyytiin mennyt.
No sillä lailla tuo Mossen myynti voisi toimiakin.
Itsellä yksi karvas kokemus Mossesta: ensimmäistä kertaa pääsin kyytiin. Ajettiin varmaan 7 kilometrin taival. Mosse sammui kolmostielle virranjakajan vian takia. Varmaankin seuraavat 10 kilometriä menin liftaamalla, 7 kilometriä kävellen ja lopun 9 kilometrin matkan heitti sukulainen autollaan . Silloin ei ollut kännyköitä.
Sen jälkeen en ole Mossen kyytiin mennyt.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Moskvitch
Renault ku on ottamassa nyt Mosse nimeä käyttöön ja herätti henkiin Datsunin, niin hyvä. Jos puolestaan puhutaan fiiatista, niin se on lopettanut monta hyvää merkkiä, kuten Zastavan henkilöautotuotannon, Puolalaisen Fsm:män ja Intialaisen Premierin. Sitten jos siirrytään gm:ään, joka aikoinaan teki "yhteistyötä" Ladan kanssa, niin eipä siitä ollut hyötyä muuten, ku pari pisteosaa Kanttiladassa ja chevrolet niva, joka ei ollut edes Lada. Että tämmöistä.
Re: Moskvitch
Jouska jo huomasikin, että kuvassa ei varsinaisesti ole "oikea Mosse". Se on IZh 2125 eli "Izh Kombi".
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B6-2125
Talkkari kylllä vetelee mielestäni mutkia kyllä aika suoraksi "itä-autorintamalla". Renaultin halu ottaa Mossen nimi Dacialle, perustuu lähinnä siihen, että se haluaa kohottaa omaa länsituotanto-brändiänsä Venäjällä. Siellä ei jostain syystä ihmiset ilmeisesti osta Daciaa, jos siihen ruuvataan sen logo keulaan. Datsunin tulo taas perustuu paremminkin Nissanin mukana oloon yhteisessä allianssissa Renaultin kanssa.
Ja ei kai se Fiat mitään merkkejä ole lopettanut vaan vanhan talousjärjestelmän sortuessa alta sosialistinen autoteollisuus jäi nopeasti uuden talousjärjestelmän hammasrattaiden väliin kannattamattomana ja merkit hävisivät sen mukana. Oikeastaan ainoa "omin voimin" itäblokista säilynyt automerkki on DDR:n Multicar, moottoripyöristä löytyy useampi: Izh, IMZ, KMZ, ZiD , Minsk ja Jawa. Premierhän on merkkinä olemassa edelleenkin, eikä mikään "itä-automerkki" koskaan ollutkaan. GM:stä on ainakin itselle ollut pelkkää hyötyä Samarassa. Se onkin se ainoa "oikea Lada" minulle
Tästä "Mossen tulosta" ehdin toisessa teemassa parisen kk:tta sitten jo vähän juttuakin tehdä, siitä löytyy linkki uutiseen mistä tässä on kyse:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 65#p392722
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B6-2125
Talkkari kylllä vetelee mielestäni mutkia kyllä aika suoraksi "itä-autorintamalla". Renaultin halu ottaa Mossen nimi Dacialle, perustuu lähinnä siihen, että se haluaa kohottaa omaa länsituotanto-brändiänsä Venäjällä. Siellä ei jostain syystä ihmiset ilmeisesti osta Daciaa, jos siihen ruuvataan sen logo keulaan. Datsunin tulo taas perustuu paremminkin Nissanin mukana oloon yhteisessä allianssissa Renaultin kanssa.
Ja ei kai se Fiat mitään merkkejä ole lopettanut vaan vanhan talousjärjestelmän sortuessa alta sosialistinen autoteollisuus jäi nopeasti uuden talousjärjestelmän hammasrattaiden väliin kannattamattomana ja merkit hävisivät sen mukana. Oikeastaan ainoa "omin voimin" itäblokista säilynyt automerkki on DDR:n Multicar, moottoripyöristä löytyy useampi: Izh, IMZ, KMZ, ZiD , Minsk ja Jawa. Premierhän on merkkinä olemassa edelleenkin, eikä mikään "itä-automerkki" koskaan ollutkaan. GM:stä on ainakin itselle ollut pelkkää hyötyä Samarassa. Se onkin se ainoa "oikea Lada" minulle
Tästä "Mossen tulosta" ehdin toisessa teemassa parisen kk:tta sitten jo vähän juttuakin tehdä, siitä löytyy linkki uutiseen mistä tässä on kyse:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 65#p392722
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Moskvitch
Tältä näyttää ilmeisesti tuleva Mosse:
Moskovassa Renault Russia (ent. Avtoframos) on lopettanut Loganin (Mk1) tuotannon.
Lähteiden mukaan se tulisi ensi vuonna päivitettynä uudelleen Mossena markkinoille, riippuen taloustilanteesta.
http://www.rg.ru/2015/12/19/moskvitch-site-anons.html
Moskovassa Renault Russia (ent. Avtoframos) on lopettanut Loganin (Mk1) tuotannon.
Lähteiden mukaan se tulisi ensi vuonna päivitettynä uudelleen Mossena markkinoille, riippuen taloustilanteesta.
http://www.rg.ru/2015/12/19/moskvitch-site-anons.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»