Lada Axtec tarroja?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
jasat
Viestit: 57
Liittynyt: 18.7.2018 15:25
Paikkakunta: OULU

Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jasat »

Moi,

Onko kukaan hommannut näitä Axtec mallin ilmanputsarissa olevia Konelan tekemiä tarroja? Tarkoitus on maalata ilmanputsari ja tarrat voisi uusia samalla.
Koitan onnistunko kuvan saamaan tähän näkyviin:
http://www.imagebam.com/image/5f62f21293635144

Kävin täällä Limingassa kysäsemässä paikallisesta uudesta tarraliikkeestä tuntumaa asiaan
http://www.ostatarra.fi/

Heillä onnistuu noiden tarrojen tekeminen. Tarratiedostojen tekeminen kustantaa 35€ ja sitten päälle noin 5€/tarra ALV24 hintoina.
Jos vain itselle tarrat ottaisi, niin hintaa kertyisi 45€, joka on kyllä yläkantissa.

Onko muilla kiinnostusta noita tarroja kohtaan? Tai tietenkin tärkeimpänä, onko joku jo jostain tarratalosta noita hommannut ja tuo kiinteä aloituskulu 35€ tjsp olisi jo maksettuna?
Harrasteena Lada 2105 1500S Axtec -91
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Joskus tein itse jotain tarroja ihan cannonin mustesuihku tulostimella. https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog ... lostimille Matta kalvolle tulostin ja liimauksen jälkeen lakkasin, lakkaamalla saa kestämään eikä "tuhraannu".
Avatar
Abis
Viestit: 130
Liittynyt: 29.11.2012 10:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja Abis »

jasat kirjoitti: Onko muilla kiinnostusta noita tarroja kohtaan?
Minulla on kiinnostusta, vanhat tarrat ovat niin huonossa kunnossa. Voisin lähteä mukaan tilaukseen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
1600SL -91

Бывший студент Финско-русской школы
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2913
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Voisin olla kiinnostunut ostamaan kerhon ladashopiin kummastakin koekappaleen. Jos jostain löytyy hyväkuntoinen originaali, jonka saa tai on jo sähköisessä muodossa, sekin käy hyvin. On tarkoitus muutenkin teettää erilaisia tarroja kerholaisten käyttöön ja ostettavaksi.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
jasat
Viestit: 57
Liittynyt: 18.7.2018 15:25
Paikkakunta: OULU

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jasat »

Moi,

Mainiota! Ilman muuta mieluisin ratkaisu on kerhovetoisesti hoitaa tämä tarrahomma. Minulla ei ole tiedostoja noista tarroista. Omani ovat kuvan mukaisessa kunnossa. Niistä saa juuri ja juuri selvän, mitä niissä on lukenut. Ulkomitat tietenkin myös saa selville mittaamalla.

Tuo pitkulainen tarra (samaa materiaalia on tankin korkissa ja kojelaudassa ne lyijytön 95E tarrat) on jotain erikoista paksua materiaalia, jota ainakaan tämä paikallinen firma ei tunnistanut eikä heillä sellaista ole. Kumpikin tarra tulisi samantyyppisenä ohuena kuten se keltaiseen vivahtava kanttisempi tarra. Yrittäjä mainosti tekevänsä tarrat laminoituna, joten tekstit ei pitäisi ihan heti kulua pois konepellin äänieristeeseen hangatessa. Tarrafirmoja on suomi täynnä ja nuo tarrat eivät ole vaativia, joten kuka vain niistä suoriutuu kyllä. Ehkä tuo laminointi voi olla hyvä vaatia.

Miten asiassa voitaisiin edetä? Mitat ilman muuta voin ottaa. Värisävyasioissa en ole mitenkään hyvä. Luulen jopa, etten näe samoin sävyjä, kuin muut. Ei muuten näin puusilmä voi olla...

Oma kantani on, että noitten tarrojen kanssa ei ihan niin tarkkaa ole. Konelakaan ei varmaan ole käyttänyt paljoa aikaa noiden tekaisuun. En yhtään yllättyisi myös erilaisien erien olemassaoloa (hieman eri kokoja, sävyjä ja fontteja jne).
Harrasteena Lada 2105 1500S Axtec -91
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2913
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Täytyisi löytää mahdollisimman hyväkuntoiset originaalit. Tämä tarrahomma tulee kyllä kerhon toimesta etenemään verkkaisesti, koska on kaikenlaista muutakin. Jos tarrojen saannilla on hoppu, niin itse projektin johtamalla pääset nopeiten maaliin. Eli kovin nopeaan ei rattaat ainakaan vielä pyöri.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
jasat
Viestit: 57
Liittynyt: 18.7.2018 15:25
Paikkakunta: OULU

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jasat »

Minulla ainakaan ei ole tarrahomman kanssa kiire. Kerhon hoitelemana tuo tarrojen tekemisen aloitushinta 35eur olisi helpoin jyvittää tarroille. Kerho voisi ottaa haluamansa kertamäärän tarroja ja jyvittää kiinteät kulut niille + haluamansa katteen.

Näin yksityisenä / muutaman hengen porukallakin tarrailu onnistuu, mutta sitten se 35eur pitäisi jakaa tarroja ottavien kesken. Oletettavimmin jotkut ottaisivat niitä enemmänkin, kuin oman tarpeen ja myisivät niitä omiin nimiin tapahtumissa. Jos kerhokin myisi niitä, niin olisihan siinä soppa jo valmiina. Todennäköisimmin joku pahoittaisi mielensäkin ja sitä en missään tapauksessa halua.

Voin toimia puuhamiehenä tässä asiassa, mutta toivoisin että homma etenisi kerhon nimissä (ja lompakolla) alusta saakka. Todennäköisesti se ei mahtane olla missään muotoa mahdollista, näin niin kuin kerhon kannalta.
Harrasteena Lada 2105 1500S Axtec -91
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Noita tarroja olen nähnyt ihan myynnissäkin netissä, että ei itse tarvitse tehdä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
jasat
Viestit: 57
Liittynyt: 18.7.2018 15:25
Paikkakunta: OULU

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jasat »

Mainiota! Kiitos 'Jouska'!
Tämä myöskin on oletukseni, että ei nyt olla ensimmäistä kertaa näiden tarrojen osalta liikenteessä.

Olen itse mainittavan määrän aikaa käyttänyt netin selaamiseen löytämättä mitään merkintöjä, saati myynnissä näitä tarroja.

Toivotaan, että joku tietäisi enemmän asiasta. Informaatiota otetaan kiitollisena vastaan, kuten aina :)
Harrasteena Lada 2105 1500S Axtec -91
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

http://www.ladamoscow.com ja sieltä "more" sanan takaa löytyy "Merchandice" ja sen takaa "stickers"

Vaikka en tiedä onko ihan samanmoinen.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla pitäisi olla hyväkuntoisia originaaleja jossain, ku vaan muistaisi missä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jasat
Viestit: 57
Liittynyt: 18.7.2018 15:25
Paikkakunta: OULU

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jasat »

Kiitokset kaikille vastanneille.

Harmillisesti en tosiaan osannut laittaa tähän ketjuun kuvaa näkyviin. Se löytyy vain ensimmäisen viestini ensimmäisestä linkistä. Tästä syystä tässä ketjussa on lahjakkaasti alkanut kaksi eri asiaa sekoittumaan.

Tarkennuksena siis, etsin nimenomaan Konelan tekemiä suomenkielisiä Axtec mallin ilmanputsarissa olevia tarroja. Kuva tarroista löytyy tosiaan ensimmäisen viestini ensimmäisestä linkistä.

En siis venäläistä alkuperäistä ilmanpuhdistimen elementin vaihtovälin kertovaa tarraa, jota saa ihan meidän omasta Ladakerhon kaupastakin.
Harrasteena Lada 2105 1500S Axtec -91
jasat
Viestit: 57
Liittynyt: 18.7.2018 15:25
Paikkakunta: OULU

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jasat »

Sattuuko Axtec tarroista kiinnostuneiden joukossa olemaan henkilöä, joka pyöräyttäisi 2D kuvat noista tarroista näppärästi?
Voisin kokeilla, että irtoaako tarrat tuolla 5eur/kpl hinnalla valmiiden kuvien avulla. Siis ettei tarraliikkeen tarvitse itse alkaa piirtämään niitä.
Harrasteena Lada 2105 1500S Axtec -91
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos ei vapaaehtosia ole ilmoittautunut niin voisin kokeilla värkätä joku ilta. Tarvii vain saada tarkat mitat tarrasta tai sitten jos nuo vanhat saisi jotenkin irrotettua skannausta varten. Kuitenkin kohtuullisen yksinkertaset nuo tarrat piirrellä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada Axtec tarroja?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tuonhan saa tehtyä ihan perus peintillä, eli sieltä valitsee kirjoituksen ja oikean laisen fontin, kirjoittaa tekstit ja sitten viivat ympärille, värillä täyttö elli sitten väri kalvolle tulosta.
Vastaa Viestiin