Itäosien tuontiyritys
Itäosien tuontiyritys
Hei! Perustin toiminimen viime kuussa, aikomuksenani tuoda virallisesti itäautojen varaosia Venäjältä sekä Ukrainasta, toistaiseksi sivutoimisena yrittäjänä. Siispä ajattelin esitellä yritykseni täällä, jotta homma saataisiin täysipäistettyä jossakin vaiheessa.
Toimenkuvaani siis kuuluu autojen ja niiden varaosien tuonti sekä autojen ja niiden osien korjaus. Ammattikokemusta autoilusta ja korjauksesta on yhteensä kahdeksan vuotta. Haen osia viikon- kolmen välein, riippuen noudettavien varaosien määrästä.
Takavetoisten/Nivan/Samaran tavallisimmat kulutusosat pyrin pitämään aina hyllyssä, sillä käytössäni olevat tilat ja varat eivät mahdollista kovin laajan inventaarion ylläpitoa. Uudempiin malleihin en ole vielä pitänyt osia varastossa, mutta toiminnan laajetessa myös niitäkin aletaan pitämään hyllyssä.
Viritysosiakin on saatavana, näille en kuitenkaan voi myöntää minkäänlaista takuuta.
Teen myös pelti- ja maalaustöitä sekä kuljetuksia tiettyyn pisteeseen asti ja pyrin tulevaisuudessa osallistumaan ympäri Suomea järjestettäviin kokoontumisiin joissa on myyntimahdollisuus. Muina "edustaminani" merkkeinä toimivat Chrysler, Dodge, Plymouth, Jeep, Land Rover, Jaguar ja Mercedes-Benz ja BMW, joihin kaikkiin saa kauttani alkuperäisosia. Kevyen kaluston korjaushimoni sammuttajaksi olen valinnut Harley- Davidsonin.
Verkkosivuja eikä -kauppaa minulla ole, sillä yritys on melko tuore, joten parhaiten minut tavoitat numerosta 045 351 0500 tai nordbergkai@gmail.com, tai mikä jottei täältä foorumin YV- keskustelusta. Mikäli jostain syystä en ole reagoinut yhteydenottoosi, laita siitä palautetta tälle palstalle. Mikäli homma toimii, siitäkin on mukava saada palautetta tähän ketjukeskusteluun, en poista yhden yhtä saamaani palautetta.
Toivottavasti asia herättää keskustelua tai ainakin kysymyksiä.
Kai Nordberg
Y-tunnus: 2977836-9
Lappeenranta
Toimenkuvaani siis kuuluu autojen ja niiden varaosien tuonti sekä autojen ja niiden osien korjaus. Ammattikokemusta autoilusta ja korjauksesta on yhteensä kahdeksan vuotta. Haen osia viikon- kolmen välein, riippuen noudettavien varaosien määrästä.
Takavetoisten/Nivan/Samaran tavallisimmat kulutusosat pyrin pitämään aina hyllyssä, sillä käytössäni olevat tilat ja varat eivät mahdollista kovin laajan inventaarion ylläpitoa. Uudempiin malleihin en ole vielä pitänyt osia varastossa, mutta toiminnan laajetessa myös niitäkin aletaan pitämään hyllyssä.
Viritysosiakin on saatavana, näille en kuitenkaan voi myöntää minkäänlaista takuuta.
Teen myös pelti- ja maalaustöitä sekä kuljetuksia tiettyyn pisteeseen asti ja pyrin tulevaisuudessa osallistumaan ympäri Suomea järjestettäviin kokoontumisiin joissa on myyntimahdollisuus. Muina "edustaminani" merkkeinä toimivat Chrysler, Dodge, Plymouth, Jeep, Land Rover, Jaguar ja Mercedes-Benz ja BMW, joihin kaikkiin saa kauttani alkuperäisosia. Kevyen kaluston korjaushimoni sammuttajaksi olen valinnut Harley- Davidsonin.
Verkkosivuja eikä -kauppaa minulla ole, sillä yritys on melko tuore, joten parhaiten minut tavoitat numerosta 045 351 0500 tai nordbergkai@gmail.com, tai mikä jottei täältä foorumin YV- keskustelusta. Mikäli jostain syystä en ole reagoinut yhteydenottoosi, laita siitä palautetta tälle palstalle. Mikäli homma toimii, siitäkin on mukava saada palautetta tähän ketjukeskusteluun, en poista yhden yhtä saamaani palautetta.
Toivottavasti asia herättää keskustelua tai ainakin kysymyksiä.
Kai Nordberg
Y-tunnus: 2977836-9
Lappeenranta
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Itäosien tuontiyritys
Olen sivusta huutelija, mutta millä keinoin aiot kilpailla forumilla muiden toimittajien kanssa?
En tarkalleen tiedä, mutta täällä forumilla (ja faces?) lienee henkilöitä, jotka tuovat esim. Ladan osia ja tuskin siitä suurta siivua itselleen ottavat.
Tiedä sitten, miten hyvin tämä tällä hetkellä toimii.
Sitten on ManseMotors, josta saa osia, Motonetistäkin saanee jotain.
Eihän se tietenkään huono asia ole, jos uusi toimituskanava tulee.
En tarkalleen tiedä, mutta täällä forumilla (ja faces?) lienee henkilöitä, jotka tuovat esim. Ladan osia ja tuskin siitä suurta siivua itselleen ottavat.
Tiedä sitten, miten hyvin tämä tällä hetkellä toimii.
Sitten on ManseMotors, josta saa osia, Motonetistäkin saanee jotain.
Eihän se tietenkään huono asia ole, jos uusi toimituskanava tulee.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Itäosien tuontiyritys
Takarivistä huutelijat yleensä kysyy ne osuvimmat kysymykset
Mutta niin, verottaja ja tulli seuralaisenaan on tietty vaikeahko kilpailla harmaan tuonnin kanssa, uskoakseni monet muut toimittajat toimivat juurikin trokaussektorilla. Heidän pyytämistä hinnoistaan en ole perillä, mutta suurimman oikean kauppiaan kanssa uskon pärjääväni hinnoissa, mutta myös valikoiman laajuudessa, sillä tilaaminen on mahdollista muualtakin kuin "rajakylien" varaosakaupoista joista uskoisin jobbarien osansa hankkivan. En tosin tiedä miten näiden palstojen muut yrittäjätoimijat ovat toimitusketjun hoitaneet; Takuuasiat, tullit ja niin pois päin.
Kiitos lattaraudalle ensimmäisestä kommentista, toivottavasti osasin vastata tyhjentävästi ja selkeästi
Mutta niin, verottaja ja tulli seuralaisenaan on tietty vaikeahko kilpailla harmaan tuonnin kanssa, uskoakseni monet muut toimittajat toimivat juurikin trokaussektorilla. Heidän pyytämistä hinnoistaan en ole perillä, mutta suurimman oikean kauppiaan kanssa uskon pärjääväni hinnoissa, mutta myös valikoiman laajuudessa, sillä tilaaminen on mahdollista muualtakin kuin "rajakylien" varaosakaupoista joista uskoisin jobbarien osansa hankkivan. En tosin tiedä miten näiden palstojen muut yrittäjätoimijat ovat toimitusketjun hoitaneet; Takuuasiat, tullit ja niin pois päin.
Kiitos lattaraudalle ensimmäisestä kommentista, toivottavasti osasin vastata tyhjentävästi ja selkeästi
Re: Itäosien tuontiyritys
Vaikka Mansemotors onkin hyvä paikka ostaa osia niin ei siitä haittaa ole vaikka toimittajia on useampiakin. Terve kilpailu aina vähän piristää markkinoita.
Jos joskus verkkokaupan saat pykättyä vielä pystyyn niin olisi hieno asia mutta onhan siinä tietenkin aina oma hommansa viritellä kun alusta asti lähtee pykäämään.
Jos joskus verkkokaupan saat pykättyä vielä pystyyn niin olisi hieno asia mutta onhan siinä tietenkin aina oma hommansa viritellä kun alusta asti lähtee pykäämään.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Itäosien tuontiyritys
Verkkokauppa olisi kuluttajalle helpoin tapa tehdä ostoksia kun ei tarvitse soitella ja kirjoitella kuten ennen vanhaan josko sitä ensimmäisenä tulostaisi vanhanmallisen katalogin ja jakelee niitä palautuskuoren kera ladaisteille kokoontumisissa, siinähän olisi sitä nostalgiaa jota näissä autoissa on:D
Toivottavasti toiminnan selkeytyessä ja vakaantuessa pyrin ainakin osalistat hintoineen julkaisemaan tänne, ja lopuksi oikean verkkokaupan. Suuri osa tuloista pyritään tänä vuonna ohjaamaan osavalikoiman laajentamiseen ja tunnettavuuden lisäämiseen. Mikäköhän nimi tämänkaltaiselle yritykselle olisi hyvä ja ytimekäs...
- Kai Nordberg, Lappeenranta
045 351 0500
Toivottavasti toiminnan selkeytyessä ja vakaantuessa pyrin ainakin osalistat hintoineen julkaisemaan tänne, ja lopuksi oikean verkkokaupan. Suuri osa tuloista pyritään tänä vuonna ohjaamaan osavalikoiman laajentamiseen ja tunnettavuuden lisäämiseen. Mikäköhän nimi tämänkaltaiselle yritykselle olisi hyvä ja ytimekäs...
- Kai Nordberg, Lappeenranta
045 351 0500
Re: Itäosien tuontiyritys
Ja tästä olet tehnyt sopimuksen sivuston omistajan eli Lada Kerho ry:n kanssa?? Kerho myy mainostilaa ja eikö sitä kannattaisi edes kerhoon liittyä??80Kaitsu kirjoitti:toiminnan selkeytyessä ja vakaantuessa pyrin ainakin osalistat hintoineen julkaisemaan tänne
Re: Itäosien tuontiyritys
Anteeksi muotoiluvirheeni. Tarkoituksenani oli sanoa, että julkaisen hintakatalogin, mikäli saan luvan tähän sivuston ylläpitäjien duumalta. Olen ollut yhteydessä sivuston ylläpitäjiin tällä viikolla ja olemme käyneet keskustelun, jonka sisällöstä moderaattorit oman harkintansa mukaan voivat kertoa, jos näkevät sen aiheelliseksi.
- Kai Nordberg, Lappeenranta
045 351 0500
- Kai Nordberg, Lappeenranta
045 351 0500
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Itäosien tuontiyritys
Voisihan siellä kotisivuilla olla alkuun ihan vaan listaus osista, hinta, saatavuus yms. Ihan yksinkertaisesti siis. Viestilaatikko ja yhteystiedot.jta kirjoitti:Jos joskus verkkokaupan saat pykättyä vielä pystyyn niin olisi hieno asia mutta onhan siinä tietenkin aina oma hommansa viritellä kun alusta asti lähtee pykäämään.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Itäosien tuontiyritys
Käyhän se noinkin. Muistaakseni Mansemotors aloitti vastaavalla tyylillä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Itäosien tuontiyritys
Hei! Julkaisen ensimmäisen tuontieräni, joka sisältää lähinnä kulutusosia takavetoisiin Ladoihin.
- Pallonivelsarja, 4 kpl: 45 euroa
- takajarrukengät, sarja: 20 euroa
- etujarrupalat: 11 euroa
- vesipumppu: 30 euroa
- Kytkinlevysarja: 75 euroa
- Jäähdytinnesteputket, (ruiskukoneelliset takavetoiset): 12 euroa
- Jäähdytinnesteputkisarja, kaasarimallit (alusyylärille): 10 euroa
- polyuretaaniset (kelt.) vakaajan keskimmäiset helat: 7 euroa/sarja
- polyuretaaniset iskunvaimentimen helat, keltaiset: 4 euroa
- Kuulalaakeroitu apusimpukka: 15 euroa
- Raidetankosarja: 50 euroa
- Kytkimen työsylinteri: 13 euroa
- Reaktiotankosarja, taka- akselille: 65 euroa (performancemalli jossa prikat helojen päädyissä, tiedä sitten minkälainen vaikutus näillä oikeasti on)
- Moottorin kiinnityskorvakkeet: 9 euroa/kpl
- Kardaanin ristikot: 10 euroa/kpl
- Termostaatti: 18 euroa
- Kytkimen käyttökäpälä: 4 euroa
- Käsijarruvaijeri: 9 euroa
- Kytkinsylinterien välinen letku: 6 euroa
- Lämmittimen letkut: 4 euroa
- Etujarrupalojen asennussarja: 3,7 euroa
- Takajarrukenkien asennussarja+jouset+välilaatat: 10 euroa
- 21214 kytkimen pääsylinteri: 38 euroa
- 21214 jarrupääsylinteri: 36 euroa
- Pallonivelsarja, 4 kpl: 45 euroa
- takajarrukengät, sarja: 20 euroa
- etujarrupalat: 11 euroa
- vesipumppu: 30 euroa
- Kytkinlevysarja: 75 euroa
- Jäähdytinnesteputket, (ruiskukoneelliset takavetoiset): 12 euroa
- Jäähdytinnesteputkisarja, kaasarimallit (alusyylärille): 10 euroa
- polyuretaaniset (kelt.) vakaajan keskimmäiset helat: 7 euroa/sarja
- polyuretaaniset iskunvaimentimen helat, keltaiset: 4 euroa
- Kuulalaakeroitu apusimpukka: 15 euroa
- Raidetankosarja: 50 euroa
- Kytkimen työsylinteri: 13 euroa
- Reaktiotankosarja, taka- akselille: 65 euroa (performancemalli jossa prikat helojen päädyissä, tiedä sitten minkälainen vaikutus näillä oikeasti on)
- Moottorin kiinnityskorvakkeet: 9 euroa/kpl
- Kardaanin ristikot: 10 euroa/kpl
- Termostaatti: 18 euroa
- Kytkimen käyttökäpälä: 4 euroa
- Käsijarruvaijeri: 9 euroa
- Kytkinsylinterien välinen letku: 6 euroa
- Lämmittimen letkut: 4 euroa
- Etujarrupalojen asennussarja: 3,7 euroa
- Takajarrukenkien asennussarja+jouset+välilaatat: 10 euroa
- 21214 kytkimen pääsylinteri: 38 euroa
- 21214 jarrupääsylinteri: 36 euroa
Re: Itäosien tuontiyritys
Hyvin toimi kaupat kaitsun kanssa ja osat oli noin 50% halvempia kuin muilla toimittajilla ja sai erikoisosia joita muut eivät olleet halukkaita toimittamaan.
Re: Itäosien tuontiyritys
Kiitoksia LadaPapalle palautteesta ja siitä että pystyin olemaan avuksi.
Nämä listatut osat alkaa olemaan suurimmaksi osaksi myyty, mutta lisää on tietty tulossa; koitan saada viritysosia mukaan ensi kerraksi mikäli kerkeävät Toljatista tulemaan ajoissa, kannattaa kysyä mikäli jotain tiettyä on mielessä.
- Kaitsu
Nämä listatut osat alkaa olemaan suurimmaksi osaksi myyty, mutta lisää on tietty tulossa; koitan saada viritysosia mukaan ensi kerraksi mikäli kerkeävät Toljatista tulemaan ajoissa, kannattaa kysyä mikäli jotain tiettyä on mielessä.
- Kaitsu
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Itäosien tuontiyritys
Sen verta aihetta sivuten, itse teen samanlaista touhua belarusten kanssa. Varaosat, huollot, korjaukset yms.
.Verkko kaupassa vain yleiseimmät osat, muuten listaus olisi turhankin laaja.
Yksi mihin kannattaa panostaa on laatun, itä kalustoon saa kovin monelaista osaa ja itse olen halvimat kiinalaiset jättänyt valikoimasta kokonaan pois ja originaalia niin pitkälle kuin vain mahdollista.(vanhempiin joutuu tarviketta myymään)
Sen että se original osa hieman maksaa on kyllä suurin osa asiakaista ymmärtänyt. Kaupan päälle on saannut tarvitaessa, ohjeet, kuvat yms..
Osalle on vain väliä että osa on vain halpa (ei toimiva tai sopiva) niin siihen en ole käestänyt, niille on omat paikkansa.
Eli summarun summarun, kyllä minä esimerkiksi ladanki laadukaasta pallo nivelestä voin maksaa enempi kuin motonetin juuri leiman välin kestävästä
.Verkko kaupassa vain yleiseimmät osat, muuten listaus olisi turhankin laaja.
Yksi mihin kannattaa panostaa on laatun, itä kalustoon saa kovin monelaista osaa ja itse olen halvimat kiinalaiset jättänyt valikoimasta kokonaan pois ja originaalia niin pitkälle kuin vain mahdollista.(vanhempiin joutuu tarviketta myymään)
Sen että se original osa hieman maksaa on kyllä suurin osa asiakaista ymmärtänyt. Kaupan päälle on saannut tarvitaessa, ohjeet, kuvat yms..
Osalle on vain väliä että osa on vain halpa (ei toimiva tai sopiva) niin siihen en ole käestänyt, niille on omat paikkansa.
Eli summarun summarun, kyllä minä esimerkiksi ladanki laadukaasta pallo nivelestä voin maksaa enempi kuin motonetin juuri leiman välin kestävästä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Itäosien tuontiyritys
Aivan, unohdin mainita että suurin osa listatuista osista oli alkuperäislaatuisia tai alkuperäisiä.
Kiinalaista ostan vain pakon sanelemana tai asiakkaan pyynnöstä. Kiina- osat ei tunnu kestävän ainakaan käyttöautossa puolta vuotta, tämän huomasin vaihtelevista takuuajoista joita osille on myönnetty, joissain osissa ei takuuta ole ollenkaan tai sitten on kolmen vuoden takuu.
Kiinalaista ostan vain pakon sanelemana tai asiakkaan pyynnöstä. Kiina- osat ei tunnu kestävän ainakaan käyttöautossa puolta vuotta, tämän huomasin vaihtelevista takuuajoista joita osille on myönnetty, joissain osissa ei takuuta ole ollenkaan tai sitten on kolmen vuoden takuu.
Re: Itäosien tuontiyritys
Hei Kai,
Tervetuloa Ladojen ihmeelliseen maailmaan. On hienoa nähdä, että tässäkin maassa vielä joku jaksaa yrittää, huolimatta siitä, että valtio tulee tulevaisuudessa viemään suurimman osan kakusta.
Monimerkkivaraosatoimittajana toimiminen tulee ottamaan paljon aikaa, käytännössä kaiken vapaa-aikasi ja osan yöunista.
Varsinkin tässä vaiheessa, kun Suomen hallituskin on kääntänyt kuppinsa nurin, niin itelläni soi hälytyskellot, kun puhutaan yrittäjistä / yritykisistä joilla on suuret lupaukset eikä ole vielä vakiintunutta toimintaa ja patentti ja rekisterihallituksen tietokannasta ei löydy mitään tietoja y-tunnuksella. Mutta odotellaan, jospa saat keksittyä nimen firmallesi jossain vaiheessa, rekisteröidyt alvivelvolliseksi ja tutustut tullimaailman ihmeisiin.
Kannattaa varautua kuluttajan kanssa siihen, että myyjänä / maahantuojana annat vähintään 12-kuukauden takuun kaikille myymillesi osille, poislukien kilpakäyttöön tarkoitetut. Jälkimmäisen termin käytöstä löytyy hyviä ohjeita kuluttajansuojaviraston sivuilta.
Eiku lippu korkeelle ja rohkeesti päin uusia haasteita!
Tervetuloa Ladojen ihmeelliseen maailmaan. On hienoa nähdä, että tässäkin maassa vielä joku jaksaa yrittää, huolimatta siitä, että valtio tulee tulevaisuudessa viemään suurimman osan kakusta.
Monimerkkivaraosatoimittajana toimiminen tulee ottamaan paljon aikaa, käytännössä kaiken vapaa-aikasi ja osan yöunista.
Varsinkin tässä vaiheessa, kun Suomen hallituskin on kääntänyt kuppinsa nurin, niin itelläni soi hälytyskellot, kun puhutaan yrittäjistä / yritykisistä joilla on suuret lupaukset eikä ole vielä vakiintunutta toimintaa ja patentti ja rekisterihallituksen tietokannasta ei löydy mitään tietoja y-tunnuksella. Mutta odotellaan, jospa saat keksittyä nimen firmallesi jossain vaiheessa, rekisteröidyt alvivelvolliseksi ja tutustut tullimaailman ihmeisiin.
Kannattaa varautua kuluttajan kanssa siihen, että myyjänä / maahantuojana annat vähintään 12-kuukauden takuun kaikille myymillesi osille, poislukien kilpakäyttöön tarkoitetut. Jälkimmäisen termin käytöstä löytyy hyviä ohjeita kuluttajansuojaviraston sivuilta.
Eiku lippu korkeelle ja rohkeesti päin uusia haasteita!