Uusi Axtec-kaasutin
Uusi Axtec-kaasutin
Nyt on Suomessa ainakin yksi uusi ja käyttämätön axtec-kaasutin: 21083-1107010-62 eli samaran asteekkikaasutin:
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Oli helkutin kallis. 280 eur ja ebaysta löytyi. Ranskasta tuli.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Jaa sä lunastit sen sieltä. Joku aika sitten kattelinkin tuota kaasaria eepäystä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Mieki kattelin sitä muttei persekestäny sitä maksaa ja tais lukee ettei lähetä suomee.
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Juu, luki toimitus vain Ranskaan mutta ilmeisesti kun se myyjä näki että joku kaheli Suomesta osti sen niin alkoi kansainvälinen lähetys järjestyä vauhdilla.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Mitä olen kuullut/lukenut niin aika monesti myyjät lähettää kuitenkin Suomeenkin eli sen puolesta jos jotain harvinasita herkkua näkyy myynnissä olevan niin kannattaa kokeilla ostaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Taisi tuon kaasarin osalta olla tuon lähetyksen että kysy myyjältä. Tuo on usein ilmoitettu muodossa että myyjä ei ehkä lähetä suomeen. Sille on erittäin selkeä merkintä punaiusella tekstillä jos myyjä ei lähetä suomeen.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Irrotin tän kaasarin solenoidisuuttimien paikalla olevat pultit ja paljastui tällaista:
Kumpikin suutinkärki on kooltaan 50. Noiden avulla axtec ilmeisesti muuttuu "tavalliseksi" kaasariksi.
Toisekseen huomasin että ryyppy ei toimi. Se ei mene täysin päälle. Rakoa kurkun seinämän ja ryyppyläpän välille jää noin 3 mm. Syykin on selvä. Vivustot liikkuvat ongelmitta, mutta kierrejousen voima ei riitä vetämään ryyppyä päälle kokonaan kohdistusmerkkien ollessa kohdallaan. Oikein toimivassa systeemissä kuten tossa omassa kombissa jousen pää menee vapaana ollessaan huomattavasti pidemmälle "ryypyn päällemenosuuntaan" kuin tuossa uudessa kaasarissa. Jousta pitäisi siis kiristää, koska sitä ei ole tilaa säätää ollessaan paikallaan kaasarissa. Liekkö kyse jousen väsymisestä? Jotenkin tuntuu että ei. Kaikki muut vanhat jouseni ovat nimittäin edelleen voimissaan.
Jutut surkeista axtekeista lienevät lähteneet liikkeelle juuri tällaisista tapauksista.
Kumpikin suutinkärki on kooltaan 50. Noiden avulla axtec ilmeisesti muuttuu "tavalliseksi" kaasariksi.
Toisekseen huomasin että ryyppy ei toimi. Se ei mene täysin päälle. Rakoa kurkun seinämän ja ryyppyläpän välille jää noin 3 mm. Syykin on selvä. Vivustot liikkuvat ongelmitta, mutta kierrejousen voima ei riitä vetämään ryyppyä päälle kokonaan kohdistusmerkkien ollessa kohdallaan. Oikein toimivassa systeemissä kuten tossa omassa kombissa jousen pää menee vapaana ollessaan huomattavasti pidemmälle "ryypyn päällemenosuuntaan" kuin tuossa uudessa kaasarissa. Jousta pitäisi siis kiristää, koska sitä ei ole tilaa säätää ollessaan paikallaan kaasarissa. Liekkö kyse jousen väsymisestä? Jotenkin tuntuu että ei. Kaikki muut vanhat jouseni ovat nimittäin edelleen voimissaan.
Jutut surkeista axtekeista lienevät lähteneet liikkeelle juuri tällaisista tapauksista.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Sattuipa löytymään myös tuo takavetomalleihin tarkoitettu axtec-kaasutin. Jälleen täysin uusi.
Tässä ovat molemmat solenoidisuuttimet paikallaan ja kärjetkin oikean kokoiset, eli 50 ja 97,5. Ryyppy toimii tässä kunnolla ja onpahan tästäkin kadonnut kakkoskurkun lukitsinjärjestelmä, eli kakkonen avautuu aina. Myös kombissa olevasta axteekista tuo lukitusssysteemi puuttuu, mikä on hyvä asia.
Tässä ovat molemmat solenoidisuuttimet paikallaan ja kärjetkin oikean kokoiset, eli 50 ja 97,5. Ryyppy toimii tässä kunnolla ja onpahan tästäkin kadonnut kakkoskurkun lukitsinjärjestelmä, eli kakkonen avautuu aina. Myös kombissa olevasta axteekista tuo lukitusssysteemi puuttuu, mikä on hyvä asia.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Sulla on hakaristilippu seinällä?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Löysin vielä yhden uuden Axtec -kaasuttimen. Kyseessä on Samaran kaasutinmalli. Nyt minulla on näitä jumalia kolme, joten eiköhän ne riitä loppuelämäksi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Uusi Axtec-kaasutin
On onni olla kolme jumalaa
Olen kateellinen....
Olen kateellinen....
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Re: Uusi Axtec-kaasutin
Löysin Saksan ebaysta taas yhden ja oli pakko korjata talteen, koska hinta oli niin kohdallaan. Maksoi 90 eur. Kyseessä on takavetoon tarkoitettu versio.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!