Lada-uutisia
Re: Lada-uutisia
Joskushan keskustelussa oli, että todellinen Lada-mies ostaa autonsa käytettynä, jolloin tosiaan ainakin tähän mennessä hinta-laatu-suhde on ollut aivan lyömätön. Itselläni kokemuksia esim. että 2200 eurolla ostin 6000 km ajetun kuolinpesän myymän 2005 vuosimallin 112:sen alkuvuodesta 2012... Ja vuoden päästä taas 2700 eurolla 19000 km ajetun Kalinan farmarin vuosimallia 2009 - eli tuon Kalinan hinta oli 13 900 eurosta pudonnut reilussa 3 vuodessa 11 200! Esim. Daciat tuntuvat pitävän arvonsa paremmin ja olevan siis ei niin järkevä hankinta käytettynä, esimerkiksi se nimimerkillä mikko853 ollut nyt 101 000 km ajettu 2009 vuosimallin Dacia Sandero on Nettiautossa myynnissä hintaan 3900 euroa. Suunnillen tasan vuosi sitten ostin juuri saman verran ajetun Kalinan farmarin hintaan 1790 euroa... Toki uudempia Ladan malleja on ollut niin vähän aikaa markkinoilla, ettei käytettyjä ole ilmestynyt myyntiin. Ainoa tapaus viime vuonna oli maahantuojan esittelymalli Kalinasta, joka oli jopa täysin uutta kalliimpi, kun siihen oli juuri tehty maahantuojan ensihuolto, joka tietysti on rahanarvoinen juttu.
Tosiaan jos maahantuonti olisi alkanut vähän aiemmin, saattaisi meidän perheessäkin olla uutena ostettu Kalina2. Nyt on vaimo hoitovapaalla ja tuli talokin ostettua, mistä lainaa maksamme pois, niin ei ihan rahkeet riitä uuden ostoon. Viisaampi pitää rahaa hieman säästössä, katsotaan tilanne uudestaan sitten vaimon palatessa töihin. Nyt onneksi näyttää siltä, että autojen maahantuonti jatkuu ja on kannattavaa, vaikkei myynti vielä kovaan nousuun ole lähtenytkään.
Tosiaan jos maahantuonti olisi alkanut vähän aiemmin, saattaisi meidän perheessäkin olla uutena ostettu Kalina2. Nyt on vaimo hoitovapaalla ja tuli talokin ostettua, mistä lainaa maksamme pois, niin ei ihan rahkeet riitä uuden ostoon. Viisaampi pitää rahaa hieman säästössä, katsotaan tilanne uudestaan sitten vaimon palatessa töihin. Nyt onneksi näyttää siltä, että autojen maahantuonti jatkuu ja on kannattavaa, vaikkei myynti vielä kovaan nousuun ole lähtenytkään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada-uutisia
Itse katoin Autotalli.com palvelusta uudet autot ja Corolla perusvarustein oli jotain 23000 euroa ja vertasin sitä Vestan 21000 luxe versioon, halvempi versio on sen verran kevyemmin varusteltu, että parin tonnin lisähinta kannattaa ja on kilpailukykyisempi näiden länsiautojen kanssa.
Vestan kotimaisuusaste on kuitenkin vielä aika korkea, moottori ja vaihteisto muistaakseni molemmat perustui venäläiseen ratkaisuuun, moottori jatkojalostusta ihan Samaran moottorista lähtien, vaihteiston taas Lada modernisoi, mutta on ollut jo Grantassa ja Kalinassa käytössä. paljon varmasti yksittäisiä komponentteja käytetty Renault-Nissan osastolta. Alusta etupäästä on ihan uudenlainen, modernin vanhanaikainen apurunko, pohjalevy Ladan oma joskin sekin suunniteltu ulkomaisten toimijoiden kanssa, mutta ei Rellun pohjalevy kuten XRAY mallissa
Vestan kotimaisuusaste on kuitenkin vielä aika korkea, moottori ja vaihteisto muistaakseni molemmat perustui venäläiseen ratkaisuuun, moottori jatkojalostusta ihan Samaran moottorista lähtien, vaihteiston taas Lada modernisoi, mutta on ollut jo Grantassa ja Kalinassa käytössä. paljon varmasti yksittäisiä komponentteja käytetty Renault-Nissan osastolta. Alusta etupäästä on ihan uudenlainen, modernin vanhanaikainen apurunko, pohjalevy Ladan oma joskin sekin suunniteltu ulkomaisten toimijoiden kanssa, mutta ei Rellun pohjalevy kuten XRAY mallissa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Lada-uutisia
Kilpailuasetelma vain on vaikea. Jo Grantan ja Kalinan hintaluokassa on paljon pelureita: ranskalaiset ja korealaiset pikkuautot sekä Dacia. Dacian puolelta huippuvarustellut Sandero ja Logan ovat Vestaa paljon edullisempia. Toyotan ja muiden suomalaisen suosikkimerkkien kanssa Vestan on vaikea kilpailla, "itäautoista" suomalainen valitsee helposti Dacian tai Skodan. Erikoinen tilanne muuten, että Dacia saman konsernin merkkinä kilpailee noin vahvasti Ladan kanssa ja hinnassa sen voittaa.
Suomen autoverokin haittaa pahasti. Saksassa näyttää Dacia Sandero lähtevän alkaen 6990 euroa, Kalina alkaen 7700 ja Vesta alkaen 13150 euroa. Dacia Loganin saa alkaen 7990 eurolla. Suomen hintoihin kun vertaa, niin tosiaan Sandero 9990 euroa, Kalina 11769 euroa, Logan 10999 euroa ja Vesta 19675 euroa.
Saksassa halvin Lada on siis 10% kalliimpi kuin halvin Dacia, Suomessa taas halvin Lada on lähes 18% kalliimpi. Saksan hintatasoon verraten Suomessa siis pitäisi Kalinan maksaa 10989. Saksassa Vesta on 70% kalliimpi kuin Kalina, Suomessa 67% kalliimpi täkäläistä Kalinaa eli merkin omien mallien hinnat keskenään samassa suhteessa kuin Saksassakin. Kilpailijoihin nähden vain ongelmana on sama, mitä autolehdet kirjoittivat jo Deltan myydessä Kalinaa: jos hinta olisi alle 10 000 euroa lähes 14 000 euron sijaan, voisi ostajia löytyä enemmän. Nyt vielä kun meillä on markkinoilla tuo Halpa-Sandero, niin kilpailuasetelmaa parantaisi, jos Ladan saisi samaan hintaan tai jopa alle. Toki hintaan hyvin todennäköisesti vaikuttaa se, että pienen maahantuojan ostomäärät ovat pisara valtameressä verrattuna Ladojen tuotantomääriin ja pienien erien ollessa kyseessä autojen rahtikulutkin muodostuvat melko suuriksi / autoyksilö. Samoin tehdas ei tarjoa Suomeen kaikkia mahdollisia varustelutasoja, vaan jo perusvarustelu on korkeampi kuin Sanderossa. Kuten kirjoitin, vaikea markkinatilanne. Vaatii ostajalta todellista halua ostaa nimenomaan Lada, muuten valinta kallistuu helposti Dacian puolelle.
Suomen autoverokin haittaa pahasti. Saksassa näyttää Dacia Sandero lähtevän alkaen 6990 euroa, Kalina alkaen 7700 ja Vesta alkaen 13150 euroa. Dacia Loganin saa alkaen 7990 eurolla. Suomen hintoihin kun vertaa, niin tosiaan Sandero 9990 euroa, Kalina 11769 euroa, Logan 10999 euroa ja Vesta 19675 euroa.
Saksassa halvin Lada on siis 10% kalliimpi kuin halvin Dacia, Suomessa taas halvin Lada on lähes 18% kalliimpi. Saksan hintatasoon verraten Suomessa siis pitäisi Kalinan maksaa 10989. Saksassa Vesta on 70% kalliimpi kuin Kalina, Suomessa 67% kalliimpi täkäläistä Kalinaa eli merkin omien mallien hinnat keskenään samassa suhteessa kuin Saksassakin. Kilpailijoihin nähden vain ongelmana on sama, mitä autolehdet kirjoittivat jo Deltan myydessä Kalinaa: jos hinta olisi alle 10 000 euroa lähes 14 000 euron sijaan, voisi ostajia löytyä enemmän. Nyt vielä kun meillä on markkinoilla tuo Halpa-Sandero, niin kilpailuasetelmaa parantaisi, jos Ladan saisi samaan hintaan tai jopa alle. Toki hintaan hyvin todennäköisesti vaikuttaa se, että pienen maahantuojan ostomäärät ovat pisara valtameressä verrattuna Ladojen tuotantomääriin ja pienien erien ollessa kyseessä autojen rahtikulutkin muodostuvat melko suuriksi / autoyksilö. Samoin tehdas ei tarjoa Suomeen kaikkia mahdollisia varustelutasoja, vaan jo perusvarustelu on korkeampi kuin Sanderossa. Kuten kirjoitin, vaikea markkinatilanne. Vaatii ostajalta todellista halua ostaa nimenomaan Lada, muuten valinta kallistuu helposti Dacian puolelle.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada-uutisia
Lisää vertailua:
halvimman Dacian EU-yhdistetty kulutus on 4,9 litraa, Ladassa 6,6
Daciassa on 90 hevosvoimainen bensamoottori, tilavuus ei selvinnyt, Ladassa perusversiossa 8v 1,6l 87 hevosvoimainen...
Halvimmassa Daciassa ei ilmeisesti ole keskuslukitusta eikä ajotietokonetta saatikka sähköikkunoita, jotka Ladassa löytyy edestä. Daciasta taas löytyy sivuturvatyynyt ja moottorin start&stop-toiminto, mitkä ilmeisesti puuttuvat Kalinasta. Daciassa ei myöskään ole minkäänlaista radiota, Ladassa tulee perusversio bluetooth-hands-freellä. Muuten autojen varustelu on aika tasavertaista. Tulostin molempien autojen hinnastot, joiden perusteella tämä nopea vertailu.
halvimman Dacian EU-yhdistetty kulutus on 4,9 litraa, Ladassa 6,6
Daciassa on 90 hevosvoimainen bensamoottori, tilavuus ei selvinnyt, Ladassa perusversiossa 8v 1,6l 87 hevosvoimainen...
Halvimmassa Daciassa ei ilmeisesti ole keskuslukitusta eikä ajotietokonetta saatikka sähköikkunoita, jotka Ladassa löytyy edestä. Daciasta taas löytyy sivuturvatyynyt ja moottorin start&stop-toiminto, mitkä ilmeisesti puuttuvat Kalinasta. Daciassa ei myöskään ole minkäänlaista radiota, Ladassa tulee perusversio bluetooth-hands-freellä. Muuten autojen varustelu on aika tasavertaista. Tulostin molempien autojen hinnastot, joiden perusteella tämä nopea vertailu.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada-uutisia
Se on aika hauska juttu tällä foorumilla. Olen täällä roikkunut noin 15 vuotta. Kun maahantuonti loppui, foorumilla surkuteltiin asiaa kun ei uutta Ladaa ollut mahdollista ostaa Suomesta. Nyt kun niitä taas saa, niin ei voi ostaa kun se ei ole mahdollista.
Jouskalle:
En tiedä tarkoititko minua mutta silloin kun minulla olisi ollut uuden Ladan ostoon mahdollisuus niin sitä ei ollut saatavilla. Nyt kun sitä on saatavilla niin valitettavasti taloudellinen tilanteeni on heikentynyt ja velkaa on riittämiin. Ei kerta kaikkiaan pysty ostamaan uutta Ladaa, tai kyllä kai sen saisi rahoituksella mutta sitten ei olisi enää rahaa mihinkään. Harmillista.... jos tilanne joskus muuttuu niin ostan uuden Ladan mutta nyt se olisi taloudellinen itsemurha.
Jouskalle:
En tiedä tarkoititko minua mutta silloin kun minulla olisi ollut uuden Ladan ostoon mahdollisuus niin sitä ei ollut saatavilla. Nyt kun sitä on saatavilla niin valitettavasti taloudellinen tilanteeni on heikentynyt ja velkaa on riittämiin. Ei kerta kaikkiaan pysty ostamaan uutta Ladaa, tai kyllä kai sen saisi rahoituksella mutta sitten ei olisi enää rahaa mihinkään. Harmillista.... jos tilanne joskus muuttuu niin ostan uuden Ladan mutta nyt se olisi taloudellinen itsemurha.
Re: Lada-uutisia
Itsellä olisi mahdollista ostaa säästöjä käyttäen, mutta tosiaan ei uskalla riskeerata, kun vaimo ei ole töissä ja asuntolainaa vielä hoidettavana. Jospa ensi vuonna jo sitten onnistuisi pienemmällä taloudellisella riskillä. Tuli lähes kymppitonnin hintainen käytetty Saab ostettua 3,5 vuotta sitten, ABS-vikainen Kalinan farmari meni vaihdossa. Jos tuossa vaiheessa olisi uutta Ladaa ollut saatavilla, niin olisi todennäköisesti tullut ostettua, ei olisi ollut enää paljon Saabia suurempi investointi. Saab muuten tuli ostettua Daciaa edustavasta liikkeestä, eli uusi Dacia, jonka samaan hintaan olisi saanut, ei taas silloin innostanut yhtä paljon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada-uutisia
Moi,TsarBomba kirjoitti:Se on aika hauska juttu tällä foorumilla. Olen täällä roikkunut noin 15 vuotta. Kun maahantuonti loppui, foorumilla surkuteltiin asiaa kun ei uutta Ladaa ollut mahdollista ostaa Suomesta. Nyt kun niitä taas saa, niin ei voi ostaa kun se ei ole mahdollista.
Jouskalle:
En tiedä tarkoititko minua mutta silloin kun minulla olisi ollut uuden Ladan ostoon mahdollisuus niin sitä ei ollut saatavilla. Nyt kun sitä on saatavilla niin valitettavasti taloudellinen tilanteeni on heikentynyt ja velkaa on riittämiin. Ei kerta kaikkiaan pysty ostamaan uutta Ladaa, tai kyllä kai sen saisi rahoituksella mutta sitten ei olisi enää rahaa mihinkään. Harmillista.... jos tilanne joskus muuttuu niin ostan uuden Ladan mutta nyt se olisi taloudellinen itsemurha.
En ketään henkilöä tarkoittanut erikseen, vaan perstuntumalla mitä olen tässä taipaleellani kokenut. Ja nekin henkilöt jotka tästä asiasta ovat täällä keskustelleet vuosien mittaan, suurin osa ei ole enää foorumilla.
Ja kun sitä ikää tulee lisää ja mittarissa on vaikka se 50 vuotta, niin ei sitä enää silleen katsele millä kotterolla sitä ajaa.Itsellä lienee auton vaihto 2-3 vuoden päästä. Ei se Vesta ole tällä hetkellä pois suljettu jos siihen on saatu matkustus mukavuutta. Toisaalta sitä ei tiedä onko maahantuontia enää silloin ja mitä muita hienoja autoja on tarjolla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
Hinnoittelustahan monesti ostohalukkuus on kiinni. Itse kun en ole Vestaa päässyt näkemään ja kokemaan niin vaikea perustella lisähintaa kun vertaa Grantoihin. Auto ei ole mitenkään erityisen paljoa suurempi tai painavampi, varustelistat melko vastaavat, mutta maavaraa jostain syystä pari senttiä Vestassa enemmän. Perävaunumassat molemmissa vaatimattomia. Vestan etuna ehkä tuo automatisoitu laatikko, kun Grantassa vielä perinteinen automaatti. Näiden mallien hintaero onkin paljon vähäisempi kuin manuaalien.
Ladan maahantuonti alkoi omien autotarpeiden osalta hankalaan aikaan, kun olin juuri ehtinyt tilata Toledon. Sillä ajellaan todennäköisesti vielä pitkään, ennen kuin hintataso on sellainen että sen voi käteiskaupalla saada myytyä järkevällä hinnalla jolloin ei olisi vaihtoauto-ongelmaa Ladan hankinnan kanssa.
Parhaitenhan Grantan ja Vestan erot saisi selville jos saisi molemmat koeajoon talven kylmimpänä päivänä, niin näkisi niiden talvisoveltuvuuden omia kulkuneuvoja vastaan. Satakymppikin oli jo niin hyvä parannus Samaraan lämmöneristyksen suhteen ja voisi olettaa näiden uudempien olevan vielä parempia. Josko Vestan ilmanvaihto toimisi niin hyvin ettei takaikkunat jäätyisi?
Ladan maahantuonti alkoi omien autotarpeiden osalta hankalaan aikaan, kun olin juuri ehtinyt tilata Toledon. Sillä ajellaan todennäköisesti vielä pitkään, ennen kuin hintataso on sellainen että sen voi käteiskaupalla saada myytyä järkevällä hinnalla jolloin ei olisi vaihtoauto-ongelmaa Ladan hankinnan kanssa.
Parhaitenhan Grantan ja Vestan erot saisi selville jos saisi molemmat koeajoon talven kylmimpänä päivänä, niin näkisi niiden talvisoveltuvuuden omia kulkuneuvoja vastaan. Satakymppikin oli jo niin hyvä parannus Samaraan lämmöneristyksen suhteen ja voisi olettaa näiden uudempien olevan vielä parempia. Josko Vestan ilmanvaihto toimisi niin hyvin ettei takaikkunat jäätyisi?
Re: Lada-uutisia
Siinä on ilmastointi. Sitä kun pitää päällä kesät talvet, niin ei pitäisi huurtua.innov kirjoitti:Josko Vestan ilmanvaihto toimisi niin hyvin ettei takaikkunat jäätyisi?
Re: Lada-uutisia
Mietinpähän vain Mitenkä Moni Jättää Ladan ostamatta edelleen mitä Naapurit sanoo tai Työkaverit.. Tai miten moni Volkkaristi jättää vaihtamatta vaikka Kiaan.. vaikka Kia voisi olla parempi..ja Halvempi.. Ainakin Vesta on saanut Hyviä Arvosanoja Zr rulemin testeissä eikä nuo Kalina ja Grantakaan ole Huonosti pärjännyt..Se että on joku Auto on testeissä parempi kuin toinen. ei sano sitä onko se parempi esim minun käytössä kuin toinen... Mulle ainakin Lada kelpaa edelleenkin ja mallivalikoimaa on että kun raha ja tarve kohtaa niin luulen ettei merkki vaihdu.. Ainakin mitä eri Merkeistä olen Kuullut niin 111 on ollut oikein hyvä auto.Minulle.
Re: Lada-uutisia
Vestaan tehty ilmastointi joka toimii 30 asteen pakkasessa? (:KSE 1995 kirjoitti:Siinä on ilmastointi. Sitä kun pitää päällä kesät talvet, niin ei pitäisi huurtua.innov kirjoitti:Josko Vestan ilmanvaihto toimisi niin hyvin ettei takaikkunat jäätyisi?
Kyllähän yksin ajellessa miltei jokainen auto pysyy ettei ikkunat jäädy kovilla pakkasilla takana, mutta sitten kun on 4-5 henkeä kuskin lisäksi niin hengityksestä tuleva kosteus jäätyy puutteellisen ilmanvaihdon takia ikkunoihin. Siihen ei auta mikään maaginen ilmastointilaite vaan hyvä suunnittelu.
Re: Lada-uutisia
Tarkennetaan hieman.
- Ilman tosiaan pitää virrata hyvin.
- Raitisilmasuodattimen pitää olla puhdas / kuiva.
- Ilmastointi kuivaa ilmaa.
- -5 ⁰C lämpötilassa ilmastointi putoaa pois päältä.
- 0 ⁰C lämpötilassa ilma on kosteaa, jolloin ilmastoinnin kuivausvaikutus on huomattava.
Jos autossa on ilmastointi, se kannattaa pitää päällä kokoajan, sillä silloin kylmäaineen öljy voitelee tarvittavat stefat pienentäen vuotojen riskiä. Ilmastoinnilla kuivattaminen on hidasta, mutta sen ollessa koko ajan päällä se pystyy omalta osaltaan pitämään ilman kuivana ja pienet kosteudet kuivuvat ilmastoinnin ansiosta. Toki kannattaa estää ylimääräisen kosteuden pääsy ohjaamoon (esim. lumet pois kengistä).
Yllä olevaa tarkoitin sillä, että autossahan on ilmastointi.
Jos autossa on kosteusongelmaa, voi koettaa seuraavaa:
- Auton ovet ja ikkunat tiiviisti kiinni.
- Tehokas sisätilan lämmitin autoon ja auton lämpötila saunaksi.
- Kuuma auto ulos pakkaseen ja ovet auki.
- Auton sisällä sen jälkeen kuivaa pakkasilmaa ja märkä ilma haihtuu taivaan tuuliin.
- Ilman tosiaan pitää virrata hyvin.
- Raitisilmasuodattimen pitää olla puhdas / kuiva.
- Ilmastointi kuivaa ilmaa.
- -5 ⁰C lämpötilassa ilmastointi putoaa pois päältä.
- 0 ⁰C lämpötilassa ilma on kosteaa, jolloin ilmastoinnin kuivausvaikutus on huomattava.
Jos autossa on ilmastointi, se kannattaa pitää päällä kokoajan, sillä silloin kylmäaineen öljy voitelee tarvittavat stefat pienentäen vuotojen riskiä. Ilmastoinnilla kuivattaminen on hidasta, mutta sen ollessa koko ajan päällä se pystyy omalta osaltaan pitämään ilman kuivana ja pienet kosteudet kuivuvat ilmastoinnin ansiosta. Toki kannattaa estää ylimääräisen kosteuden pääsy ohjaamoon (esim. lumet pois kengistä).
Yllä olevaa tarkoitin sillä, että autossahan on ilmastointi.
Jos autossa on kosteusongelmaa, voi koettaa seuraavaa:
- Auton ovet ja ikkunat tiiviisti kiinni.
- Tehokas sisätilan lämmitin autoon ja auton lämpötila saunaksi.
- Kuuma auto ulos pakkaseen ja ovet auki.
- Auton sisällä sen jälkeen kuivaa pakkasilmaa ja märkä ilma haihtuu taivaan tuuliin.
Re: Lada-uutisia
Moi,
Näyttäisi Vesta olevan oiva talviauto jossa takaikkuna pysyy suht sulana.
Linkissä jokin juttu Vestasta -42 asteen pakkasessa. Sisällä vaikuttaa olevan lämmin vaikka ulkona on kylmä. Lämpötilan mittaus lämmityslaitteen suulakkeesta antaa arvon +60 astetta. Joten vaikuttaa lämmityslaite toimivan. Tämä kohta tulee noin 7:20 min videon alun jälkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=BAFwIVBaBak
Olen ymmärtänyt että tuo Vestan automatisoitu vaihteisto ei ole hyvä ruuhkissa kun pitää ajaa ryömintävauhtia jonossa. Ilmeisesti sillä on siis vaikea ajaa ryömimällä. Tähän Lada tehdas on tuomassa parannusta ilmeisesti jo tänä vuonna. Robottivaihteistoon lisätään tuo ryömintävaihde.
Näyttäisi Vesta olevan oiva talviauto jossa takaikkuna pysyy suht sulana.
Linkissä jokin juttu Vestasta -42 asteen pakkasessa. Sisällä vaikuttaa olevan lämmin vaikka ulkona on kylmä. Lämpötilan mittaus lämmityslaitteen suulakkeesta antaa arvon +60 astetta. Joten vaikuttaa lämmityslaite toimivan. Tämä kohta tulee noin 7:20 min videon alun jälkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=BAFwIVBaBak
Olen ymmärtänyt että tuo Vestan automatisoitu vaihteisto ei ole hyvä ruuhkissa kun pitää ajaa ryömintävauhtia jonossa. Ilmeisesti sillä on siis vaikea ajaa ryömimällä. Tähän Lada tehdas on tuomassa parannusta ilmeisesti jo tänä vuonna. Robottivaihteistoon lisätään tuo ryömintävaihde.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada-uutisia
EI taijja olla millään merkillä tuo Robottivaihteisto oikein 100% hyvä olla.. Väittäisin että perinteinen Automaattilaatikko helpompi eri tilanteissa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Lada-uutisia
Katselin hinnastoa, aika kapea moottorivalikoima näyttää olevan.
Paljonko kulutus vaikuttaa autoveroon?
Paljonko kulutus vaikuttaa autoveroon?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.