Kuinka monta löytyy?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kuinka monta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

trambler kirjoitti:TNO-318
nii joo tää on Aten juuri kilpiin palautettu, oliko montakin kymmentä vuotta seisonut
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
raul
Viestit: 655
Liittynyt: 4.6.2006 21:20
Paikkakunta: Etelä

Re: Kuinka monta löytyy?

Viesti Kirjoittaja raul »

Aten kertoman mukaan leimattu 1995, kilvet palautettu 1997.
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kuinka monta löytyy?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tuplalamppuisten mallien kaipuu oli kova facebookin Lada foorumissa, niin koostin vähän tilasto tietoa

Tuontimäärät Suomeen 1973-1982
1500s (2103) - 5802
1300s (21033) - 5843
2103 yhteensä - 11645

tuotanto 1 304 899 kpl (1972-1982)

Tuontimäärät Suomeen 1977-1985
1600 (2106) - 2305
1500SL (21061) - 1585
1300SL (21063) - ei tuotu Suomeen
2106 yhteensä - 3890

tuotanto yli 4,39 miljoonaa autoa
tuotanto togliatti yli 4 175 000 kpl (1976-2001)
tuotanto izhevsk yli 130 000 kpl (2002-2005)
tuotanto roslada sysran ja ukraina loput yli 100 000 kpl

1.10.2019 on ollut liikennekäytössä Traficomin tietojen mukaan
46 kpl 2103
25 kpl 2106

28 niistä on museorekisterissä malleittain (suluissa suomi autojen osuus):
2103 - 12 (5)
21033 - 9 (7)
yhteensä 21 (12) kpl 2103

2106 - 4 (1)
21061 - 1 (0)
21063 - 2 (0)
yhteensä 7 (1) kpl 2106

Kyllä riittäisi vielä pelastettavaa, haluan tietty muistuttaa, että vaikka näitä autoja on tehty miljoonia, niin Suomeen tuotavat mallit ovat olleet erilaisia kuin muualle myydyt, nähtävästi ainoastaan Norjaan vietiin 80-luvun vuosina vastaavanlaisia vientiversioita. Entisen Neuvostoliiton alueelta tuodut autot on pääosin noita miljoonia tuotettuja ja niitä on säästynyt Venäjälläkin runsaasti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin