Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Rape93

Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja Rape93 »

Elikkäs Ongelma seuraavanlainen. Ladan kun käynnistää (alkuperäinen) kierroslukumittari nousee tyhjäkäynnillä n. 3-4 tuhanteen. vähän jos hipaisee kaasua niin mittari pomppaa tappiin asti. Välillä toimii aivan normaalisti. ilmeisesti maadoituspuolen vika mutta mistä kannattaisi vikaa lähtä etsimään? itse mittarista vaiko moottoripuolen maadoituksista? mistä näissä ladoissa edes on kierroslukumittarin anturi? apua tarvitaan koska volkkarimiehellä mennyt nyt sormi melko syvälle suuhun :shock:
masamainio

Re: Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja masamainio »

Mulla sama auto -96 1.7i ja sama vika. Ollut 6 vuotta. En oo jaksanu korjata mut käytin korjaamolla aurauskulmien säädössä niin mekaanikko sanoi et on maadoitusvika mittarintakana.
KSE 1995

Re: Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Rape93 kirjoitti:Elikkäs Ongelma seuraavanlainen. Ladan kun käynnistää (alkuperäinen) kierroslukumittari nousee tyhjäkäynnillä n. 3-4 tuhanteen. vähän jos hipaisee kaasua niin mittari pomppaa tappiin asti. Välillä toimii aivan normaalisti. ilmeisesti maadoituspuolen vika mutta mistä kannattaisi vikaa lähtä etsimään? itse mittarista vaiko moottoripuolen maadoituksista? mistä näissä ladoissa edes on kierroslukumittarin anturi? apua tarvitaan koska volkkarimiehellä mennyt nyt sormi melko syvälle suuhun :shock:
Kannattaa varmaan irroittaa mittaritaulu ja kiristää mittareiden takana olevat pienet mutterit.
Vastaa Viestiin