Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee
Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee
Elikkäs Ongelma seuraavanlainen. Ladan kun käynnistää (alkuperäinen) kierroslukumittari nousee tyhjäkäynnillä n. 3-4 tuhanteen. vähän jos hipaisee kaasua niin mittari pomppaa tappiin asti. Välillä toimii aivan normaalisti. ilmeisesti maadoituspuolen vika mutta mistä kannattaisi vikaa lähtä etsimään? itse mittarista vaiko moottoripuolen maadoituksista? mistä näissä ladoissa edes on kierroslukumittarin anturi? apua tarvitaan koska volkkarimiehellä mennyt nyt sormi melko syvälle suuhun 

Re: Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee
Mulla sama auto -96 1.7i ja sama vika. Ollut 6 vuotta. En oo jaksanu korjata mut käytin korjaamolla aurauskulmien säädössä niin mekaanikko sanoi et on maadoitusvika mittarintakana.
Re: Lada 2107 -96 kierroslukumittari sekoilee
Kannattaa varmaan irroittaa mittaritaulu ja kiristää mittareiden takana olevat pienet mutterit.Rape93 kirjoitti:Elikkäs Ongelma seuraavanlainen. Ladan kun käynnistää (alkuperäinen) kierroslukumittari nousee tyhjäkäynnillä n. 3-4 tuhanteen. vähän jos hipaisee kaasua niin mittari pomppaa tappiin asti. Välillä toimii aivan normaalisti. ilmeisesti maadoituspuolen vika mutta mistä kannattaisi vikaa lähtä etsimään? itse mittarista vaiko moottoripuolen maadoituksista? mistä näissä ladoissa edes on kierroslukumittarin anturi? apua tarvitaan koska volkkarimiehellä mennyt nyt sormi melko syvälle suuhun