Nivu ja 5-v laatikon öljyt
Nivu ja 5-v laatikon öljyt
Varmistusta kaivataan.
Mikä öljy sopii/kuuluu Nivan 5-v laatikkoon? Mulla on 1600 malli. Laatikko on kolmisen vuotta vanha, ostettu uutena Venäjältä. En tiedä vaikuttaako mitään vai onko sama kun "muutkin" lootat :O
Mikä öljy sopii/kuuluu Nivan 5-v laatikkoon? Mulla on 1600 malli. Laatikko on kolmisen vuotta vanha, ostettu uutena Venäjältä. En tiedä vaikuttaako mitään vai onko sama kun "muutkin" lootat :O
Re: Nivu ja 5-v laatikon öljyt
Sama laatikko on. Siis siinä käytetään samaa vaihteisto öljyä kuin kaikissa muissakin Nivoissa ja takavetoisissa (koska on sama laatikko).
Iso kiitos!!
Toinen kys. tuli mieleen. Tasauspyörästönlukko. Mitä oilia siinä on?
Meinaan vaihtaa kaikki oilit ni pääsee taas "jonnin" matkaa
Nam!
Kiitos!
Toinen kys. tuli mieleen. Tasauspyörästönlukko. Mitä oilia siinä on?
Meinaan vaihtaa kaikki oilit ni pääsee taas "jonnin" matkaa
Nam!
Kiitos!
Tää on viel ajankohtainen.
Tuleeko tasauspyörästönlukitukseen mitään öljyy vai?
Mites etuperä?
:O
Tuleeko tasauspyörästönlukitukseen mitään öljyy vai?
Mites etuperä?
API GL-5, SAE 80W-90 tai 85W-90, etuperä, jakolaatikko, vaihteisto ja takaperä. Samaa öljyä kaikkiin.
Kiitoksia!
Hyvät joulun odotukset!
Hyvät joulun odotukset!
Ö!
Ostin kerpele! API GL-4, käykö se vai vaihto?
Mie urpo!
Ostin kerpele! API GL-4, käykö se vai vaihto?
Mie urpo!
UseinKysytytKysymykset kirjoitti:21.1.1970 1:24 Ladan vaihdelaatikko ei ole kovin tarkka käytetystä öljystä mutta itse suosittelen ehdottomasti täyssynteettistä GL-4 luokan öljyä. Se on talvellakin notkeaa mutta ei liian liukasta niinkuin GL-5 luokan öljyt. GL-5 luokan öljyä kannattaa välttää koska ladan vanhanaikainen synkronoiti toimi kunnolla sillä ja lyhentää sen ikää..
Hyvä ja kiitos! Sillä mennään!
paljonko suurinpiirtein pitää varata öljyä jos vaihtaa etu/taka ja jakolaatikon öljyt, ettei osta liikaa tai liian vähän?