VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä Käyttis/projekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
kuronee

VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä Käyttis/projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

tulipa joulukuu -14 vihdoin ostettua pitkään haaveena ollut nappis lada, josta olisi tarkoitus rakennella venäjän only dropped tyyliin.
elikkäs tuli tilaisuus ostaa lada tuttavalta halvalla 750e hintaan jolloin sen hetkinen kanttilamppu lada äkkiä myyntiin ja eikun hakemaan nappis talliin. leimaa on vielä maaliskuuhun ja yllätykseksi pohja ehjä, ei yhtään hitsattavaa :O sisustakin on säilynyt todella hyvässä kunnossa. etuovet pitää vaihtaa ja maalata auto uudestaan jolloin auto on loistokunnossa.

http://aijaa.com/fHzHxF
http://aijaa.com/w6XIri

pitihän se heti vaihtaa ralliratti kiinni, onhan se vakioratti ihan karsea.
ensimmäisenä olisi tarkoitus talven aikana maalata ja pintaruosteet laittaa kuriin.
jonka jälkeen madaltaa reilusti ja hommata jotkut 80-90 luvun vanteet pienellä huulella.
noilla mennään varmaan kesä -15 ja talvella olis tarkoitus hommata 1.6 tai 1.7 kone jota virittää.
päivittelen sitä mukaan kun tulee autolle tehtyä jotain.
palaute ja ehdoitukset ovat tervetulleita :)
Viimeksi muokannut kuronee, 18.5.2015 5:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10561
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 1200L projekti

Viesti Kirjoittaja pressa »

Pidä puskurit paikallaan ja pienennä normaali rattia niin säilyy lähempänä alkuperäistä (ja toimii räikkä ja vilkun palautus kunnolla). Kuva
kuronee

Re: Lada 1200L projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

tottakai puskurit pysyy paikallaan. ratiksi ajattelin vaihtaa jonku vanhemman 80-90 luvun ralliratin. mietin nyt mikä on omaan mieleen paras ratkasu :)
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200L projekti

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Only Dropped-tyyli on simppeli tehdä. Kaposet 13" vanteet ja pienet renkaat. Siihen sitten lyhyet jouset. homma valmis.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
kuronee

Re: Lada 1200L projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

no ei se ihan sillon ole valmis. maski olis tarkoitus vaihtaa merkittömään ja valoluomet yms. katsoo sitten mitä kaikkee pieniä yksityiskohtia keksii :)
Koitin käyttää 15.12 Leimalla mutta hylättyhän sieltä tuli :-D ylätukivarren puslat kun vaihtaa ni saa leiman, sit voikin ajaa nappiksen talliin.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja veli samara »

vaihda uretaanipuslat joka paikkaan, jämäkkyyttä pitää kuitenkin tontituksen kanssa olla. Ja kun ylätukivarret on irti niin muokkaa niitä hieman, jotta ei ota runkoon kii reilulla madalluksella. Hommaa säädettävä panhard tanko, että saat taka-akselin keskelle. Ja kunnon madallusjouset(esim. plazasport). -90mm sarja suoraan, niitäkin joutuu lyhentämään jos oikeesti haluaa kenttään.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
kuronee

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

Joo tarkoitus oli noi uretaanipuslat ja säädettävä tanko hommata. ajattelin suoraan hommata -120mm madallusjouset jotta sais varmasti matalaksi ja varmaanki volvon iskarit taakse ja eteen sit katsois jotkuu lyhkäsemmät myös.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Volvot voit suoraan unohtaa tolla madalluksella, liian pitkät. Eteen saabit(900), ja pienet madalluspalikat alatukivarteen, toimii(kunhan poistat stopparit ja teet tilaa ylätukivarrelle). Sitten peräpäähän joutuu tekemää lisätilaa kardaanille(takapenkin alle)

Tuollasta pikkuhommaa 8)
Sen jälkeen häviää alatukivarsien puslat ku raapii kenttään, moottorin aluspalkki vääntyy, loota ottaa osumaa, Pallonivelet poksahtelee. Kannattaa hakita kuinka tonttiin haluat :D . -120mm jousituksella ei ole vielä suuria ongelmia...
Mulla oli -90mm joista 1,5 kierrosta sahattu pois. madallusta noin 130mm. plus sitten renkaitten pienuus. 165/55R13 ja 175/55R13
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
kuronee

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

Joo kiitos vinkeistä :) oliko siulla noilla muutoksilla paljonko maavaraa matalimmasta kohdasta? hakusessa olis saada mahdollisimman tonttiin jotta säästyisi kuitenkin tolta kardaanille tilan tekemisestä yms.
ensviikolla jälkitarkastus ladalle, jäi leimasta kiinni ainoastaan ylätukivarren puslasta. kaveri ajoi viikonloppuna ladansa katolleen, joten lunastin sen itselleni halvalla. Joulun tienoilla otan siitä 1.7 koneen ja 5-vaihteinen laatikon siitä ja laitan nappiksen keulille, samalla muutta kaasariksi. -15 vuoden alussa jos sais alustan osatkin haalittua kasaan.
kuronee

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

Pientä päivitystä ulkonäköön. pitäis vielä hommata matalemman profiilinkumit että sais rälläkkä alustan talven ajaksi ni tulee vähä järkevämmän näköiseksi :)


http://aijaa.com/Zut87x
http://aijaa.com/AoXe7c
http://aijaa.com/FCs2dC
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja veli samara »

koneen alla olevasta palkista maahan joku 4,5cm. mulla oli takajousina vakiot 4 kierrosta katkastuna. tuo rupee olemaan maksimi ettei tarvii tehdä tilaa kardaanille. Tolla setillä ei enää talvella ajeta, -90mm setillä voi ajaa vielä, mutta vaikeeta on välillä.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
kuronee

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

Ajattelin laittaa vaan -90mm puottavat jouset joka kulmaan, niin mitkähän iskarit olis sopivan jämäkät ja lyhkäset? ja tietysti mahdollisimman halvat :D
Hannu.k

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja Hannu.k »

Mieki meinasin laittaa nuo -90mm jouset,mistähän löytys kuvia napista missä on nämä -90mm alustasarja.
Etenkin kiinnostaa että tuleeko nappi olemaan ns:vaakassa vai jääkö perä ylemmäs,ja hyvin vissiin mahtuu pyöriin 155/13 normi peltivanteilla.
Kertokee ken tietää.
kuronee

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja kuronee »

vähän päivitystä tännekkin.
elikkäs nyt on vaihdettu 1700 moottori, sisusta 2107 mallista, laitettu kattotelineet ja vähän tyylikkäämpää rattia.
vielä olis alusta tekemättä ja maalaus viivästynyt koska ei ole löytynyt ovia tarpeeksi läheltä. yksikään myyjä ei ole suostunut lähettämään ovia matkahuollon kautta tai pyytävät aivan liian kovaa hintaa eikä huvita pelkkien ovien takia lähteä ajamaan 500km matkaa :( .

http://aijaa.com/a/bL6f3r linkin takanta löytyy kuvia, saa käyä katsomassa muittenkin autojen kuvia 8) :lol:

Jos jollain olisi tietoa etelä-karjalan alueelta tai läheltä purkunappiksen jossa olisi ehjät etuovet niin saa nakata yv :)
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappisilmä projekti

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Ei noita ovia toinna metsästellä pitkin suomea ite sillon etsin kanssa mutta yleensä kaikki märäntyneitä tai ihan solmussa. Huomattavasti helpommalla pääsee hankkimalla vaan uudet pintapellit ja vaihtelee vanhoihin runkoihin, jos vaan yhtään pysyy metallintyöstö koneet kourassa...
Ja ainakaan miula ei kuvalinkki aukee (albumi ei julkinen herjaus)
Vastaa Viestiin