VAZ-2101 - 1988 - Ladabishi
Lähetetty: 7.11.2014 22:44
Pitihän se alkaa tarinoimaan porukan rassista joka on pyöriny savossa millon missäkii. Ladan rakentelu alko pari syksyä sitten kännissä (niin kun monet hyvät ideat saa alkunsa). Meinattiin tehä perus turbo lada jossa kaasari imu puolella ja ajella kilvettömänä mualiman tappiin asti. Toisin kävi...
Ykkös sylinterin mäntään iski mäntä pistiäinen ekana iltana (alkoholilla ei(pä) ollu osuutta asiaan). Jo seuraavanä päivänä tehtiin päätös että moottori nostetaan keulalta ja vaihetaan männät. Männät laitettiin hakuseen ja sopivat löydettiin läheltä mutta...
Sitten huomattiin ilmoitus Venäläisistä takomännistä (toktorinivako) ja asiaa pari iltaa miettineenä semmoset tilattiin. Niitä ootettiin kun kuuta nousevaa (ja välillä laskevaa) ja viimein talvella 2011 ne saatiin. Siitä se rakentelu sitten lähti.
Tässä ollaan nyt.
Eli kaukana ollaan... Viime penkissä irtos vaijoota pari sattoo hummoo jossa vakio kytkin alko luistamaan (mitä ihmeteltiin miten se tuonne asti kesti). Sitten ajeltiin kesä ja talvi läpi ongelmitta (paitsi nyt öljynpaineet vaelti mitä sattuu). Sitten avattiin kone taas auki totaalisesti.
Moottorissa on palikka vaihtunu kun mummola kalsarit. Moottorinohjaus on rakennettu Mitsusta. Ecu on muistaakseni avuruusvankkurista, johtosarja jostain evosta, softa mitä sattuu, anturit mistä sattuu ja virranjakaja takaveto galantista.
Vekoitinhan on pensan ja kaalin suur kuluttaja. Napista vaihtuu kartat joten sama se mitä tankkaa.
Alustaa päiviteltiin viime talvi mutta ei saatu kun tuhoa aikaseks. Kuvia laitetaan lisää kunhan jaksetaan.
Toivottavasti kiinostas ees esson kahvittelijoita...
Ykkös sylinterin mäntään iski mäntä pistiäinen ekana iltana (alkoholilla ei(pä) ollu osuutta asiaan). Jo seuraavanä päivänä tehtiin päätös että moottori nostetaan keulalta ja vaihetaan männät. Männät laitettiin hakuseen ja sopivat löydettiin läheltä mutta...
Sitten huomattiin ilmoitus Venäläisistä takomännistä (toktorinivako) ja asiaa pari iltaa miettineenä semmoset tilattiin. Niitä ootettiin kun kuuta nousevaa (ja välillä laskevaa) ja viimein talvella 2011 ne saatiin. Siitä se rakentelu sitten lähti.
Tässä ollaan nyt.
Eli kaukana ollaan... Viime penkissä irtos vaijoota pari sattoo hummoo jossa vakio kytkin alko luistamaan (mitä ihmeteltiin miten se tuonne asti kesti). Sitten ajeltiin kesä ja talvi läpi ongelmitta (paitsi nyt öljynpaineet vaelti mitä sattuu). Sitten avattiin kone taas auki totaalisesti.
Moottorissa on palikka vaihtunu kun mummola kalsarit. Moottorinohjaus on rakennettu Mitsusta. Ecu on muistaakseni avuruusvankkurista, johtosarja jostain evosta, softa mitä sattuu, anturit mistä sattuu ja virranjakaja takaveto galantista.
Vekoitinhan on pensan ja kaalin suur kuluttaja. Napista vaihtuu kartat joten sama se mitä tankkaa.
Alustaa päiviteltiin viime talvi mutta ei saatu kun tuhoa aikaseks. Kuvia laitetaan lisää kunhan jaksetaan.
Toivottavasti kiinostas ees esson kahvittelijoita...