VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Savukoski

VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Elikkäs 2013 ostamani axtecladan innoittamana ostin tälläisen konevikaisen 1200S :n 200 eurolla ja korilla kaljaa.
Auto on 2105 1200S vuosimallia 1987 jolla on ajettu 89tkm.

Tekniikka nostettiin pois laatikoineen päivineen ja tilalle istutettiin 1995 vuoden axtecladasta 1500 moottori ja 5-vaihteinen vaihdelaatikko.

Sylinterikansi on työstetty (imu/pakokanavat, venttiilit ja kantta laskettu)

Alakertaan on laitettu uudet laakerit, hoonattu sylinterit ja vaihdettu männänrenkaat.

Kaasaripaketiksi tulee 1100 cc gsx-r :n keihinit.

Auto juuri ajettuna meidän pihalle

Elinten luovuttaja 1500 axtec

Vois melkein tutkia onko nestettä ennenkuin lähtee ajamaan

Samalle illalle vanha 1200 tekniikka ulos

Motivaatiota alkoi satamaan taivaalta 30cm/3h

Konevikaisuuden syyksi ilmeni mutterin putoaminen nelospyttyyn

Ei se hyvää tee ylimääräinen metalli palotilassa

Lohkossa myös jälkiä mutterista

Taidetakomolla osien pesua ja kummeli V katsomista

1500 tekniikka ja 5-vaihteinen laatikko paikallaan

Keihinin kaasutinpaketti

Koko hienous edestä kuvattuna

Työkaveri toi murmanskista tuliaisia

Akka pahalla päällä kun oli neuvostoliittolainen alkupala pöydässä

Nokka-akseli ja muuta romua on vielä murmanskista tulossa tänne päin :) Imusarjan rakennus aloitettu tänään
Viimeksi muokannut Savukoski, 22.10.2014 7:45. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 1200S 1987

Viesti Kirjoittaja jta »

Linkit kehoittaa vain kirjautumaan microsoft tilille...
Savukoski

Re: Lada 1200S 1987

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

jta kirjoitti:Linkit kehoittaa vain kirjautumaan microsoft tilille...
Oho sori :D Pitääpä korjata tilanne.

Update: Muokattu miljoona kertaa. Toimiiko nytten?
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200S 1987

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Linkit toimii mulla ainaki ja hyvältä vaikuttaa, tätä jään innolla seuraamaan mitä tuleman pitää :)
Lada 21044 1700i -96
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 1200S 1987

Viesti Kirjoittaja jta »

Nyt näkyy kuvatkin. Mielenkiintosen näkönen tuo yksi sylinteri missä se mutteri on helkkassu.
Savukoski

Re: Lada 1200S 1987

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

MrKz kirjoitti:Linkit toimii mulla ainaki ja hyvältä vaikuttaa, tätä jään innolla seuraamaan mitä tuleman pitää :)
Kiitos :) Mie pyrin lisäämään kuvia ja kertomaan mitä on tehty aina kun kerkiän ja muistan
jta kirjoitti:Nyt näkyy kuvatkin. Mielenkiintosen näkönen tuo yksi sylinteri missä se mutteri on helkkassu.
Joo kyllähän tuo toimi ja kukku, mutta kauhea kilinä ja kolina kävi koneesta :D

Paikallisella ammattikoululla käytin ladan orkkis imusarjaa ja sen mukaan pojat tekivät minulle imusarjanlaipan johon pitäisi alkaa rakentamaan putket nuita kaasareita varten. Laippa on tehty vesileikkauksella.

Imusarjan laippa
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Sisusta purettu axtecista ja samalla alettu mallaileen sitä tuohon vanhempaan lataan. Sisusta oli aivan priima poislukien vänkärin ovipahvi joka oli saanut hieman kosteutta itseensä ja mennyt aivan haperoksi. Nyt pitää alkaa metsästään uus ovipahvi tuohon tilalle :)

Vänkärin ovipahvi
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Noniin ovipahvit ja muuta tavaraa haettu murmanskista. Samalla tuli myös kireä nokka, muutama metallinen kannentiiviste ja uretaanipuslapaketti.

Ovipahvit

Toisesta kuvakulmasta
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Noniin tälle päivää saatiin laitettua kansi paikalleen.

Kansi paikallaan

Tuota mietin että kun laitan uuden nokan niin vaihdan uuden nokka-akseli mikähän tuo lienee tuo kotelo missä nokka majailee. Onkohan siihen jo keksitty semmoinen missä on liukulaakerit vai vieläkö ne on nuita mitä niinkuin alunperin ovat.
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Larppaan tehty konehuoneen sähköt ja samalla vaihdettu uusi sulakerasia. Vaihdoin samalla joitakin liittimiä vesitiiviisiin versioihin. Peltiseppä ja maalarikin kävi tutustumassa larpan ruoste/kolari kohtiin. :D Mitä mieltä ootta tekiskö tuosta axtecista peräkärryn tuolle?
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Hyvää joulua kaikille Ladaboardin tyypeille :)

Pääsi ykskakkosen kansi hyötykäyttöön tänä jouluna

Joulutervehdys
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

Noniin iivanaan taas tehty kaikkea kivaa lisää.

Imusarjaan hankittiin sopivan kokoinen putki
Putken sisäreikä on juuri samaa kokoa kuin sylinterikannessa olevat reiät

Imusarjan tekoa
1200 romukanteen pultattuna kiinni ettei kovin pahasti lähde vetelemään hitsatessa

Raakasovittelua paikoilleen
Saattaa olla että pitää vielä nostaa hieman kaasareita ylöspäin

Pojat teki takomolla jäynää
Mitähän ne ois konttorilla mieltä jos laittais nuo muovit kiinni? :D

Tulipahan ostettua kaverilta samalla marteliuksen pakosarja. Kuinkas pirullinen homma se oli istuttaa lataan? Olen kuullut tarinoita että jalkatilaan pitää tehdä putken menevät kolo. Oisko jollain kuvia tms?

Samalla tulin siihen lopputulokseen että akku lähtee peräkonttiin :D
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Jos se on ladaan tarkoitettu Martelius niin voi olla heittämällä paikalleen mutta ei ole hyvä kun putken lähtö viettää alas ja maavaraa ei oo sitten, joutuu muokkaa et on hyvä. Itellä piti myös muokata toisesta kohtaa kun otti ohjausosat kääntäessä kiinni. Eli hyvä aihio se sarja on ;)

Kannattaa se sinne sovittaa kuitenkin itsellä tuntu 1700ccsä vähän tuovan vetoa lisää.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Savukoski

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja Savukoski »

No nyt on pakosarja haettu. Nyt vaan alkoi mietityttämään että, onkohan tämä martelius vai mikähän tää on kun ei oikein miltään sivuilta löydy saman näköistä. Kehtaako joku neuvoa? Ettei tuo nyt ois jonku itsetekemä?

Pakosarja

Toinen kuva

Noh ei haittaa jos onkin omatekele :) Menee kyl käyttöön!
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-21051 - 1987 - 1200S - Taidetakomon rakennelma

Viesti Kirjoittaja jta »

Hitsisaumat näyttäis siltä että olis omatekoinen mutta muuten kyllä hyvältä näyttää.
Vastaa Viestiin