Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Elikkäs 2013 ostamani axtecladan innoittamana ostin tälläisen konevikaisen 1200S :n 200 eurolla ja korilla kaljaa.
Auto on 2105 1200S vuosimallia 1987 jolla on ajettu 89tkm.
Tekniikka nostettiin pois laatikoineen päivineen ja tilalle istutettiin 1995 vuoden axtecladasta 1500 moottori ja 5-vaihteinen vaihdelaatikko.
Sylinterikansi on työstetty (imu/pakokanavat, venttiilit ja kantta laskettu)
Alakertaan on laitettu uudet laakerit, hoonattu sylinterit ja vaihdettu männänrenkaat.
MrKz kirjoitti:Linkit toimii mulla ainaki ja hyvältä vaikuttaa, tätä jään innolla seuraamaan mitä tuleman pitää
Kiitos Mie pyrin lisäämään kuvia ja kertomaan mitä on tehty aina kun kerkiän ja muistan
jta kirjoitti:Nyt näkyy kuvatkin. Mielenkiintosen näkönen tuo yksi sylinteri missä se mutteri on helkkassu.
Joo kyllähän tuo toimi ja kukku, mutta kauhea kilinä ja kolina kävi koneesta
Paikallisella ammattikoululla käytin ladan orkkis imusarjaa ja sen mukaan pojat tekivät minulle imusarjanlaipan johon pitäisi alkaa rakentamaan putket nuita kaasareita varten. Laippa on tehty vesileikkauksella.
Sisusta purettu axtecista ja samalla alettu mallaileen sitä tuohon vanhempaan lataan. Sisusta oli aivan priima poislukien vänkärin ovipahvi joka oli saanut hieman kosteutta itseensä ja mennyt aivan haperoksi. Nyt pitää alkaa metsästään uus ovipahvi tuohon tilalle
Tuota mietin että kun laitan uuden nokan niin vaihdan uuden nokka-akseli mikähän tuo lienee tuo kotelo missä nokka majailee. Onkohan siihen jo keksitty semmoinen missä on liukulaakerit vai vieläkö ne on nuita mitä niinkuin alunperin ovat.
Larppaan tehty konehuoneen sähköt ja samalla vaihdettu uusi sulakerasia. Vaihdoin samalla joitakin liittimiä vesitiiviisiin versioihin. Peltiseppä ja maalarikin kävi tutustumassa larpan ruoste/kolari kohtiin. Mitä mieltä ootta tekiskö tuosta axtecista peräkärryn tuolle?
Tulipahan ostettua kaverilta samalla marteliuksen pakosarja. Kuinkas pirullinen homma se oli istuttaa lataan? Olen kuullut tarinoita että jalkatilaan pitää tehdä putken menevät kolo. Oisko jollain kuvia tms?
Samalla tulin siihen lopputulokseen että akku lähtee peräkonttiin
Jos se on ladaan tarkoitettu Martelius niin voi olla heittämällä paikalleen mutta ei ole hyvä kun putken lähtö viettää alas ja maavaraa ei oo sitten, joutuu muokkaa et on hyvä. Itellä piti myös muokata toisesta kohtaa kun otti ohjausosat kääntäessä kiinni. Eli hyvä aihio se sarja on
Kannattaa se sinne sovittaa kuitenkin itsellä tuntu 1700ccsä vähän tuovan vetoa lisää.
No nyt on pakosarja haettu. Nyt vaan alkoi mietityttämään että, onkohan tämä martelius vai mikähän tää on kun ei oikein miltään sivuilta löydy saman näköistä. Kehtaako joku neuvoa? Ettei tuo nyt ois jonku itsetekemä?