2-veto ei pysy päällä.

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Antero

2-veto ei pysy päällä.

Viesti Kirjoittaja Antero »

Hei,

Aloitteleva mekaanikko ja uusi onnellinen Nivan omistaja.
Ajossa 2-veto ei pysy päällä, vaan heittää nelivetoa silmään koko ajan.
Tasaisessa ajossa kun pysyy silmässä, laatikosta kuuluu ylimääräistä rohinaa.
Auto on vm. -87 ja nelivaihteinen laatikko. Auton huoltohistoria on mysteeri, laatikko vaihdettu jossain lapin perillä kiinnityksestä päätellen. (prikkoja useampaa sorttia ja pehmusteena pakosarjan tiivistettä) :D

Kiitos
t tulppu

Re: 2-veto ei pysy päällä.

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Nivassa AINA 4 veto.... Ei ole mitään 2 veto asentoa jos et kardaania ota irti.... siinä on alennuslaatikko jossa nopea ja hidas asento ja keskustasaus lukko ja se päällä menee auto hyvin vain suoraan eli kurvin ajo vaikeaa.. käytetään yleensä pahoissa paikoissa.....ai niin neuvvoa ei saanut minua on kielletty ulkoa.
Miihkali

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

t tulppu kirjoitti:Nivassa AINA 4 veto.... Ei ole mitään 2 veto asentoa jos et kardaania ota irti.... siinä on alennuslaatikko jossa nopea ja hidas asento ja keskustasaus lukko ja se päällä menee auto hyvin vain suoraan eli kurvin ajo vaikeaa.. käytetään yleensä pahoissa paikoissa.....ai niin neuvvoa ei saanut minua on kielletty ulkoa.

No pitäisit sitten turpasi kiinni!
t tulppu

No Nyt kun Talon sisältä on tullut kielto niin voin Harkita turvanpitämistä kiinni.. Neuvvokaat sitten itse.. Mulle on sama toimiiko kenenkään Ladat.. Tai saako aloittelevat ladailijat mitään tukea.. Ostakoon palvelut Korjaamoista.Aikani katson meininkiä ja katson kannattaako täällä pyöriä. Jos nyt eroaisi kerhosta saisiko rahat takaisin.. Mutta sitten ei tulisi Lada lehteä..
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Eihän se edelleenkään kuulu vain "kerholaisille" tämä foorumi ja toisin päin, voit kuulua (tukea) kerhoa mutta olla ilman foorumia, onneksi näin ahdasmieliset tyypit ei ole siitä asiasta ollut päättämässä,mutta jos se maksettu jäsenyys nyt noin kalvaa niin voin sen erotuksen tarvittaessa sulle maksaa :shock:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu

Jos noin paljon rahaa jaella on niin maksamalla Kerholle oman liittymisen tuet enemmän kerhoa.. Kuin että minun maksujani makselet.
toktornivako

Eihän nyt ollutkaan puhe minun "jäsen maksuista" vaan siitä kuinka siellä nyt otsasuonet pullistelee kun "kerhoon" kuulumattomat saa täällä riehua/ mellestää ja jäsen maksun maksanut joutuu alakynteen "kele jos saan jäsen maksun takaisin niin eroan kerhosta jos moinen ei lopu" (luettu rivien välistä).

TsarBomba

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kirjottele vaan tulppu, minä en ole sinua häätämässä pois. Sopua toivon kaikille...
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vaikka olen lähes kaikki kirjoitukset foorumilla lukenut, niin on epäselvää kuka on kieltänyt neuvomasta??
toktornivako

Niinpä?

t tulppu

pressa kirjoitti:Vaikka olen lähes kaikki kirjoitukset foorumilla lukenut, niin on epäselvää kuka on kieltänyt neuvomasta??
Seuraava kirjoittaja. on kieltänyt kirjoittamasta Ohjeita...... Elä ole pressa huolissasi. et ole minua kieltänyt ohjeita antamasta... Se on Tuo Niinpä, mies joka kieltää.
Antero

Eli kyseessä on siis tasauspyörästön lukko, jota ei saa pois päältä. Onko tässä jotain tyypillistä vikaa, kulunutta ratasta tms.?
Neuvoo ken saa :lol:
toktornivako

Siis kerroppa nyt minkälainen se ongelma/oire on?

t tulppu

Ai nytkö pitäisi sitten neuvoa,,Ei kukkokaan käskien kuku..
Antero

Eli tasauspyörästö ei pysy pois päältä. Välillä keppi on jumissa, eikä tasauspyörästöä saa pois. Välillä keppi toimii ja lukon saa pois päältä. Se kuitenkin hyppää helposti takaisin päälle ajon aikana
Vastaa Viestiin