Sivu 1/2
Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motissa?
Lähetetty: 8.8.2013 22:34
Kirjoittaja RSTommi
Elikkä Laaksosen hioma nokka-akseli oottais asennusta pieneen rojektiin.
Elikkäs Burton BF63 tyyppinen nokka-akseli tuli hommattua ketjukoneeseen.
Sitte vähän enemmän tietoo nokasta:
-Asteet 305.
-Nosto nokalla 7,8mm.
-Nokkienvälinen kulma 105.
Kansi on avarrettu ja kanavan kattoa korotettu osaavalla velholla mut vakio venttiili koko.
Ja mihinkäs se sit tulee:
-1500cc ketjumotti.
-Porattu 76,6mm männille.
-Jyrsitty -2,2mm lohkon tasosta pois joten mäntä tulee 0,2mm yli tason.
-Teräsvauhtipyörä joka on -2kg kevyempi ku omansa.
-Nivan kytkinlevy.
-Koko alakerta tasapainotettu (hihnaratas, kampi-akseli, vauhtipyörä ja asetelma).
Vähän joutuu tekee venttiilitaskua mäntiin
"Keppisarja" Marteliukselta hommattu ja bensapuolen hoitaa Jokutoinen.fi:stä hommatut 2x44IDF pystyimut.
Uusi ladan käretön jakaja, puola ja "boxi" löytyy joten pientä vinkkiä perusennakosta ja kokonaisennakosta näille "palikoille" jos sais kans?
Tässä nyt vähän infoo rojektista. Jos muutkin vaivautuu tänne jakamaan omia kokemuksiaan vastaavista säädöistä ni olisin kiitollinen.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 8.8.2013 23:33
Kirjoittaja jaketech racinteam
RSTommi kirjoitti:Elikkä Laaksosen hioma nokka-akseli oottais asennusta pieneen rojektiin.
Elikkäs Burton BF63 tyyppinen nokka-akseli tuli hommattua ketjukoneeseen.
Sitte vähän enemmän tietoo nokasta:
-Asteet 305.
-Nosto nokalla 7,8mm.
-Nokkienvälinen kulma 105.
voortin oharin nokkaprofiili?
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 9:12
Kirjoittaja RSTommi
Niinpä. Joutuuko nyt varanokkaa pitämään varalla takakontissa niinku sierra kuskit ennen vanhaan

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 11:41
Kirjoittaja toktornivako
Minkä takia siellä sierran kontissa se nokka olis ollut? Ei siitä ainakaan painox olis!
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 12:04
Kirjoittaja RSTommi
OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle

Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 12:24
Kirjoittaja RSTommi
toktornivako kirjoitti:Minkä takia siellä sierran konissa se nokka olis ollut? Ei siitä ainakaan painox olis!
http://hikipedia.info/wiki/Ford#Ford_Sierra

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 15:19
Kirjoittaja 'aatee'
Kyllä nuo foortin OHC:t tosiaanki nuita nokkia ja keinuja syödä tahtoo.
Laita kone läjään vain ja kovaa ajoa, sitten jaa kokemuksesi täällä, varmaan ihan soiva peli tulee

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 15:58
Kirjoittaja toktornivako
RSTommi kirjoitti:OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle

Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu

Niin mutta mitä se akseli siellä kontissa teki? Ei sitä ainakaan tienpäällä kannattanut alkaa vaihtaan!
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 17:20
Kirjoittaja RSTommi
toktornivako kirjoitti:RSTommi kirjoitti:OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle

Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu

Niin mutta mitä se akseli siellä kontissa teki? Ei sitä ainakaan tienpäällä kannattanut alkaa vaihtaan!
Kyllä se vaan totta on että se oli niin helppo vaihtaa

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 18:35
Kirjoittaja toktornivako
Oletko monta kertaa vaihtanut?
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 21:35
Kirjoittaja RSTommi
No ei nyt tien päällä mut pari ohc:tä on kansirempannu ja jakopäärempan tehny pihalla talvipakkasella

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 21:47
Kirjoittaja toktornivako
Niin ei sitä nokkaa ilman kannen irroitusta vaihda! Paitsi jos on lämmityslaitteeseen reijän tehnyt

Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 9.8.2013 23:21
Kirjoittaja jaketech racinteam
RSTommi kirjoitti:OHC:llähän oli tapana kuluttaa nokka-akseleita ja vähän väliä sai välyksiä säätää ku oli aika olematon se roiskevoitelu yläkerrassa. Yksi öljyputki valutti öljyä nokan päälle

Näytästäs että Ladassa se voitelu on paremmin toteutettu

kyllä se kestää ku käyttää aikaa venojen korkeuden säätämiseen, pitää jokainen vena mittoa kohilee ja kattoa että nokka pysyy liukupinnalla keinuun nähen.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 10.8.2013 13:19
Kirjoittaja Veltto
Hyviä "kokemuksia" porukoilla...
Itellä nyt tän kesän ollu kyseinen nokka 1700 motissa
männät kolottu ja lohkosta otettu niin että jäivät -0,2 alle kansitason
kanavia vähän avattu vakio palotilat ja venat
dgv
vakio pakosarja
2 tuuman putki 2lla läpivirtauspöntöllä
jakaja muokattu 15 perusennako ja 35 maksimi
Tyhjäkäyntiä rokaten käy sen 1000, vetää normiajossa kyllä ihan yhtä alhaalta kun entinen vakio 1500
mitattu 108,9hv/5900 ja 146,8nm/4300 iltapäivän +25c kuumuudessa.
Ens vuodelle tuplat ja peltisarja nyt ainakin...
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Lähetetty: 13.8.2013 9:43
Kirjoittaja RSTommi
Noniih. Kiva kuulla. Tämä oli sitä asiaa mitä alunperin tänne foorumille tulin hakemaan
