Sivu 1/1

1997 1.7i Nivan rekisterøintikatsastus Suomeen

Lähetetty: 11.12.2011 15:26
Kirjoittaja Herc-Crawler
Moi!

Omistan Nivan taalla Norjan maalla ja olen muutamassa takaisin Suomeen. Tarkoitus olisi tuoda auto mukana. Byrokratiaa tuntuu olevan aikamoinen maara, ja varsinkin tuo rekisterøintikatsastus mietityttaa.

Auton tiedot:
XTA21240T12084804
5610 VAZ
LADA NIVA 4x4 1.7 i
1997-01-30
N1
tyyppihyvaksyntanumero: 0251-01/1994

kuvia løytyy: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32110980

Avoinna olevat kysymykset:
Onnistuuko rekisterøinti Suomeen tuosta noin vaan pakettiautoksi?
Mita tarkoittaa "Ajovalojen korkeuden säätölaite" (http://www.ake.fi) - tuleeko se siis olla sahkøinen?

Kysyva ei tielta eksy... ja eksynyt paasee takas jos on Niva :D

Emil

Re: 1997 1.7i Nivan rekisterøintikatsastus Suomeen

Lähetetty: 11.12.2011 17:02
Kirjoittaja toktornivako
Kyllähän se "muutto autona" tulee aikaslailla sellaisena kuin on?

Re: 1997 1.7i Nivan rekisterøintikatsastus Suomeen

Lähetetty: 12.12.2011 10:58
Kirjoittaja Herc-Crawler
toktornivako kirjoitti:Kyllähän se "muutto autona" tulee aikaslailla sellaisena kuin on?
Tarkoitus ei olisi tuoda muuttoautona koska aion myyda sen eteenpain tultuani Suomeen. Muuttoautona tuotuna siina olisi myyntikarenssi vuosi, enka usko se verohyoty olisi montaa sataa euroa.

Lahinna askarruttaa se kasitys siita, etta joitakin Niva malleja ei ole aikoinaan tuotu Suomeen johtuen paastøista...
Mutta saatan olla vaarassa.

Myøs se etta mita vaatimuksia asetetaan pakettiautoille. Trafin sivuilla mainitaan tekniset vaatmiukset, mutta onko jokin tilavuusvaatimus? Olen kuullut jostakin kolmen kuution vaatimuksesta?

Kiitos paljon etukateen avustanne!

Re: 1997 1.7i Nivan rekisterøintikatsastus Suomeen

Lähetetty: 12.12.2011 19:04
Kirjoittaja pressa
Tuot muuttoautona, sitten jos myyt sen ennenkuin se on sinulla ollut riittävän kauan niin maksat verot. Miksi se pitäisi pakettiautoksi rekisteröidä? Verottomaksi pakettiautoksi se on liian pieni.

Re: 1997 1.7i Nivan rekisterøintikatsastus Suomeen

Lähetetty: 13.12.2011 0:44
Kirjoittaja Herc-Crawler
pressa kirjoitti: Miksi se pitäisi pakettiautoksi rekisteröidä? Verottomaksi pakettiautoksi se on liian pieni.
Se on nykyisellaankin N1 - luokassa, joten kuvittelisin sen olevan helpointa vastaavaan luokkaan? Korjaa toki jos olen vaarassa.

Onko vakuutus tai muissa maksuissa eroja henkiløauton ja pakettiauton valilla?

E

Re: 1997 1.7i Nivan rekisterøintikatsastus Suomeen

Lähetetty: 13.12.2011 9:31
Kirjoittaja lola
On silloin kun kyse on diesel autosta. Pakettiautolla on pienempi dieselvero! Bensa-autossa verot ja vakuutukset on samat oli sitten paku tai henkilöauto. Korjatkaa jos olen väärässä!