Sivu 1/1

Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Lähetetty: 21.2.2011 20:18
Kirjoittaja ladaani_
Eli onko kukaan pistänyt samaran konetta takavedon laatikkoon välilaipalla? Enkä tarkoita mitään "laita muttereita väliin"- viritystä vaan oikeasti hyvää ratkaisua, koko kytkinkopan mittaista laippaa, alhaalta saa olla auki vähän matkaa. Ihan mittatietoja kyselen tai jos esim. venäjältä saisi toimivan ratkaisun ostaa, luulisi että siellä ainakin olisi toteutettu sellainenkin konversio.

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Lähetetty: 21.2.2011 20:38
Kirjoittaja pressa
Onhan noita ratamiehet laittaneet ja ratapäivilläkin käyneet näyttämässä.
Kuva
Lopettivat liian aikaisin ja pistivät koneet kyytiin eli emme ehtineet altapäin tutkimaan...
Kuva

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Lähetetty: 24.2.2011 9:46
Kirjoittaja START
miten musta tuntus että se käy sinne melkeen kun pulttaa kiinni. mut varmaks ei pysty sanoon, se on kokeiltava

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Lähetetty: 24.2.2011 13:04
Kirjoittaja mush
Olihan tuolla projekti, jota mielenkiinnolla seurasin:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049

Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Lähetetty: 25.2.2011 19:29
Kirjoittaja jt-87
mush kirjoitti:Olihan tuolla projekti, jota mielenkiinnolla seurasin:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049

Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?
Rojekti seisoo kaksitahtivillityksen iskettyä, mutta on se tarkoitus läpi viedä...joskus...

Mutta kyllä se laatikko tosiaan suoraan käy kiinni(vain yksi pultti ei suoraan lohkoon kierteille osu, vaan tukirautaan, kierteille kuitenkin) Samaran kytkin-vauhtipyörä-yhdistelmä vain jää niin "syvälle" että kytkinhaarukassa ei liikevara riitä kytkimen käyttöön. Itse ratkaisin ongelman hitsaamalla samaran painelaakerin takavetopainelaakerin päälle. Tällöin painelaakeri yltää irroittamaan kuten kuuluukin...

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Lähetetty: 25.4.2011 21:36
Kirjoittaja apastori
jt-87 kirjoitti:
Mutta kyllä se laatikko tosiaan suoraan käy kiinni(vain yksi pultti ei suoraan lohkoon kierteille osu, vaan tukirautaan, kierteille kuitenkin) Samaran kytkin-vauhtipyörä-yhdistelmä vain jää niin "syvälle" että kytkinhaarukassa ei liikevara riitä kytkimen käyttöön. Itse ratkaisin ongelman hitsaamalla samaran painelaakerin takavetopainelaakerin päälle. Tällöin painelaakeri yltää irroittamaan kuten kuuluukin...
Ite oon tänään koettanut mittailla ja mittailla takapotkun ja 110 kytkimiä ja vauhtipyöriä ja itsellä ei tullut enempää korkeuseroa kuin 7mm kun käyttää 110:n vauhtipyörää ja siihen sopii takapotkun kytkin suoraan...

Minkäslainen se saamarin vp oikeen on, keksisiköhän joku hieman mittoja, esim:
Vp:n kytkimen tasopinnan etäisyys lohkoon?

Takapotkussa se oli jotakuinkin 47mm ja 110:ssä se oli noin 40mm....