Metallikannentiiviste!
Metallikannentiiviste!
Noniin, metallikannentiivistettä takavetomalliin olen yrittänyt hakea!
Venäjältä ei löydy, kuin yhtä mallia ja sekin on johonkin kalinaan!
Kävin eilen alihankintamessuilla ja siitä se ajatus sitten lähti, mitä jos teettäis Suomalaisessa yrityksessä metallikannentiivisteitä klassikkoladaan?
Onko mahdollista, että metallitiivisteellä voisi jopa ladassa korvata liekkirenkaat? Omakohtaiseen kokemukseen perustuva mielipide metallikannentiivisteistä on erittäin positiivinen, muutamaan japskiin on tullut laitettua ja kesti niissä painetta ihan hyvin 2,8bar/ 8700rpm.
Kyse onkin enimmäkseen tiivisteen hinnasta, joka muodostuu verrannollisesti valmistettavasta kappalemäärästä! Venäjällehän näitä menis varmasti muutama..
Entä Suomessa? Kuinka moni sellaisia haluaisi ja mikä olisi se maaginen hintahaarukka johon tuollaisen tiivisteen kuuluisi mielestänne sopia?
Mielipiteitä!
Venäjältä ei löydy, kuin yhtä mallia ja sekin on johonkin kalinaan!
Kävin eilen alihankintamessuilla ja siitä se ajatus sitten lähti, mitä jos teettäis Suomalaisessa yrityksessä metallikannentiivisteitä klassikkoladaan?
Onko mahdollista, että metallitiivisteellä voisi jopa ladassa korvata liekkirenkaat? Omakohtaiseen kokemukseen perustuva mielipide metallikannentiivisteistä on erittäin positiivinen, muutamaan japskiin on tullut laitettua ja kesti niissä painetta ihan hyvin 2,8bar/ 8700rpm.
Kyse onkin enimmäkseen tiivisteen hinnasta, joka muodostuu verrannollisesti valmistettavasta kappalemäärästä! Venäjällehän näitä menis varmasti muutama..
Entä Suomessa? Kuinka moni sellaisia haluaisi ja mikä olisi se maaginen hintahaarukka johon tuollaisen tiivisteen kuuluisi mielestänne sopia?
Mielipiteitä!
Re: Metallikannentiiviste!
Siis tuollainen tiivistehän saa maksaa postikuluineen jonkun kolmekymppiä, mukaan pitää tulla kolmenvuoden takuu ja melkeimpä asennuskin. Varmasti saat nopeasti kymmenen "ostajaa" ja saat tiivisteet tilaukseen, valmistumiseen menee sitten se pari-kolme viikkoa jonka jälkeen puolet "ostajista" on jo ladailun lopettanut tai auto hajonnut. Kolmasosa ilmoittaa kun tavara on valmiina ettei opintotuki/kelan raha ole vielä sapunut että katsotaan ensikuussa, siitä seuraa kohta yksi eli hajonnut tai loppunut harrastus muuten. Tämä on paskamaiselta kuulostavaa juttua mutta surullisen usein lähentelee totuutta. Erikoisosien valmistaminen on aina oma henkilökohtainen riski ja siksi enää harvemmin osia kukaan sarjana valmistuttaakaan. Sama tilannehan on pako/&imusarja laippojen kanssa, aina sitä yhteystilaus hommaa joku alka järkkäämään ja sitten hetkenpäästä myydään osastolla yksin yrittää niitä myydä. Toki melkein joka kylässä tuonkin laipan on yksittäin joku tettänyt/valmistanut. Omaa riskiään pystyy pienentämään jos vaika puolet hinnasta kerää etumaksuna, ja mikäli osaa ei lunasteta ei sitä palauteta. Tässä tapauksessa toki taas tippuu puolet halukkaista pois koska kaikenmaailman xenonvalo kimppatilaus huijaukset on ihmiset saaneet varovaisiksi.
Toivon onnea ja menestystä kunnon kestäville turbo tiivisteille.
Toivon onnea ja menestystä kunnon kestäville turbo tiivisteille.
Re: Metallikannentiiviste!
Tottahan tuokin!
Varsinaisena kohderyhmänä pitäisin enemmänkin ralli harrastajia, satunnaisesti käyttöautoon moottorirempaa tekevät jätän suosista kohderyhmän ulkopuolelle! Lohko ja kansipintahan pitää hioa erittäin tasaiseksi ennen metallitiivisteen asennusta!
Suomen markkinat on toki pieni osa-alue, takavetolada on kuitenkin koht. harrastettu peli vielä entisen Neuvostoliiton maissa.
Vertailupohjana vois käyttää esim. supran tai selican kannentiivisteitä, niiden hinnat liikkuu 100€:n molemmin puolin. Tästä kun ottaa automerkin aiheuttaman "arvonalennuksen" pois, niin tiivisteelle vois ajatella noin 60-75€:n hintahaarukkaa. Liekkirenkaiden urien koneistus maksaa jo enempi, joten tiiviste tulee paljon halvemmaksi ja olisi kaikkien saatavilla, puhumattakaan siitä, että metallitiivisteen voi katuautossa käyttää useammankin kerran...
Varsinaisena kohderyhmänä pitäisin enemmänkin ralli harrastajia, satunnaisesti käyttöautoon moottorirempaa tekevät jätän suosista kohderyhmän ulkopuolelle! Lohko ja kansipintahan pitää hioa erittäin tasaiseksi ennen metallitiivisteen asennusta!
Suomen markkinat on toki pieni osa-alue, takavetolada on kuitenkin koht. harrastettu peli vielä entisen Neuvostoliiton maissa.
Vertailupohjana vois käyttää esim. supran tai selican kannentiivisteitä, niiden hinnat liikkuu 100€:n molemmin puolin. Tästä kun ottaa automerkin aiheuttaman "arvonalennuksen" pois, niin tiivisteelle vois ajatella noin 60-75€:n hintahaarukkaa. Liekkirenkaiden urien koneistus maksaa jo enempi, joten tiiviste tulee paljon halvemmaksi ja olisi kaikkien saatavilla, puhumattakaan siitä, että metallitiivisteen voi katuautossa käyttää useammankin kerran...
Re: Metallikannentiiviste!
Helppo juttu toteuttaa:
1. Hankit viisumin Venäjälle
2. Ajat Viipuriin
3. Menet Viipurissa "Kellari" nimiseen varaosaliikkeeseen
4. Ostat metallisen kannentiivisteen.
Unohtukohan jotain????
Ai niin: Kohdan 2 ja 3 välissä pitää vaihtaa rahaa Euroista Rubliin (kas kun eivät Euroja siellä kelpuuta).
Ja sitten kun tuot noita tiivisteitä "takakontillisen" Suomeen niin.... Lue Pressan juttu taas uudelleen.
1. Hankit viisumin Venäjälle
2. Ajat Viipuriin
3. Menet Viipurissa "Kellari" nimiseen varaosaliikkeeseen
4. Ostat metallisen kannentiivisteen.
Unohtukohan jotain????
Ai niin: Kohdan 2 ja 3 välissä pitää vaihtaa rahaa Euroista Rubliin (kas kun eivät Euroja siellä kelpuuta).
Ja sitten kun tuot noita tiivisteitä "takakontillisen" Suomeen niin.... Lue Pressan juttu taas uudelleen.
Lada rules
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Metallikannentiiviste!
Juu ja jos haluaa niin voi ajella aina Pietariin saakka!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Metallikannentiiviste!
Mahtavaa!!
Pitääkin tarkastaa The kellari..
Uudelleen..
Jännä juttu, kun olen niitä kannentiivisteitä jopa Pietaristakin etsinyt, eikä ole vieläkään löytynyt.. Hmmm.. Venäjänkielen taitonikin on koht. hyvä, ainakin omasta mielestäni..
Niin ja kyse oli nimenomaan takavetoisen koneen kannentiivisteestä!! Ei minkään kalinakolinan..
Pitääkin tarkastaa The kellari..
Jännä juttu, kun olen niitä kannentiivisteitä jopa Pietaristakin etsinyt, eikä ole vieläkään löytynyt.. Hmmm.. Venäjänkielen taitonikin on koht. hyvä, ainakin omasta mielestäni..
Niin ja kyse oli nimenomaan takavetoisen koneen kannentiivisteestä!! Ei minkään kalinakolinan..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Metallikannentiiviste!
meinaatko nyt sitten teräs vai kupari tiivistettä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Metallikannentiiviste!
Ja millasta tiivistettä mietitään...juuri asiasta tuli tossa yhden keskusteluun kantaa ottaneen kanssa jutusteltua.
elikkä jos puhutaan MLS metallitiivisteesta niin se on ihan käypä ratkaisu. ja toisena ja suorastaan parhaana vaihtoehtona ne liekkirenkaat.
mutta unohtakaa ne kuparilevyt ja muut metallitiivisteet.
kilpakäytössä kuparinen menee, mutta siihen se sitten jääkin.
elikkä jos puhutaan MLS metallitiivisteesta niin se on ihan käypä ratkaisu. ja toisena ja suorastaan parhaana vaihtoehtona ne liekkirenkaat.
mutta unohtakaa ne kuparilevyt ja muut metallitiivisteet.
kilpakäytössä kuparinen menee, mutta siihen se sitten jääkin.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Metallikannentiiviste!
juu teräksinen on aika jees, siis semmonen monikerroksinen.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: Metallikannentiiviste!
miten mahtanee edes toimia kokokupari alu kannen ja valulohkon kanssa kuulin kerran että olisivat kokeilleet starlettiin ja ei oikein pitäny joutuvat tekemään urat ja kuparirenkaat sitten oli toiminu,ittekkin olen muutaman mosan kasannu kuparirenkaiden kanssa ja eipä ole ollu ongelmia sen jälkeen.Urien teko maksaa hiukan enemmän mutta eipä ole ilmasta raahata kalustoa satoja kilometrejä ja keskeyttää ekapätkälle kun tiiviste pettää.Mutta jokainen tekee tyylillään
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Re: Metallikannentiiviste!
Mielessä on edelleen sellainen monilamellimetallitiiviste, laittamalla väliin paksumpaa levyä (esi. alumiini) sais tiivisteen vahvuuttakin säädettyä! (tyyliin titanmotorssport, hks, greddy, yms.)
Nyt on kysely käynnissä Venäjällä,
-1 innostuuko ne siellä tekemään/ markkinoimaan, vai
-2 tehdäänkö Suomessa ja markkinoidaan suurin osa Venäjälle, vai
-3 unohdetaanko koko juttu kysynnän puuttuessa..
Selvinnee ensimmäinen tämän viikon aikana!
Lisää ajatuksia, mielipiteitä ja keskustelua ko. aiheesta!
Nyt on kysely käynnissä Venäjällä,
-1 innostuuko ne siellä tekemään/ markkinoimaan, vai
-2 tehdäänkö Suomessa ja markkinoidaan suurin osa Venäjälle, vai
-3 unohdetaanko koko juttu kysynnän puuttuessa..
Selvinnee ensimmäinen tämän viikon aikana!
Lisää ajatuksia, mielipiteitä ja keskustelua ko. aiheesta!
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Metallikannentiiviste!
Ongelmaksi tullut ainakin kun pojat diisselibemareihin tilaillu, että suomessa ei kukaan rupea tekemään.
jos venäjältä saa niin hyvä juttu, thaimaasta pojat on ainakin saanu jopa yksittäiskappaleena tilattua mallin kanssa.
itse tyydyn liekkirenkaisiin.
jos venäjältä saa niin hyvä juttu, thaimaasta pojat on ainakin saanu jopa yksittäiskappaleena tilattua mallin kanssa.
itse tyydyn liekkirenkaisiin.
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: Metallikannentiiviste!
Noniin..
Neukkulassa on kyllä tehdas joka valmistaa metallikannentiivisteitä!
Minun yhteydet ei riitä tehtaaseen asti. Ainakaan vielä.
Venäläiset povasi 30-50kpl:n menekkiä..
Aika outoo.. Selityksenä oli, ettei takapotku ole enää Venäjällä niin in.
Ehdottivat myös, kääntymistä kiinalaisten puoleen.
Tiedustelen seuraavaksi asiaa Suomesta!
Neukkulassa on kyllä tehdas joka valmistaa metallikannentiivisteitä!
Minun yhteydet ei riitä tehtaaseen asti. Ainakaan vielä.
Venäläiset povasi 30-50kpl:n menekkiä..
Ehdottivat myös, kääntymistä kiinalaisten puoleen.
Tiedustelen seuraavaksi asiaa Suomesta!
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Metallikannentiiviste!
??? Hetkinen tuliko muka yllätyksenä Takapotkun Tuningi harrastuksen vähentyminen Venäjällä! Olen huomannut sen jo n:5 Vuotta sitten kuinka "viriosien" saatavuus/kehitys on siirtynyt Saranoihin ja 110:peihin!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Metallikannentiiviste!
Ei sinällään tullut, luulis kuitenkin niinkin suuressa maassa vielä markkinoita löytyvän 1000:lle tiivisteelle, mutt, ei vaan näy löytyvän.
Katotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
Katotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan!