No niin. Takuuaika umpeutui ja tässä vikalista takuuajalta:
-Op. etuistuimen sälkänojan säätö ei toiminut kunnolla.
-Seuraavaksi auto mykistyi täysin. Startti kyllä pyöritti, mutta sytytys ja polttoaine järjestelmät oli mykkinä. Autoa korjattiin Malmin Delta-autossa toista viikkoa. Viaksi paljastui huonosti asennettu lambda-anturin johto, jonka eristys oli kuoriutunut läpiviennin kohdalla ja oikosulku oli pimentänyt koko sytytysjärjestelmän.
-Op. etuoven sovitus oli huono. Konepelti otti oveen kiinni ja aiheutti maalivaurion.
-Keskuslukitus reistaili useaan otteessen. Viaksi paljastui huono johtoliitos sulaketaulussa.
-Vikavalvontajärjestelmä pimputteli haamuhälytyksiä hermoromahdukseen asti. Viaksi paljastui kontaktiviat takavalopolttimoilla.
-Tuulilasin alareunassa ulkopuolella oleva ritilä halkesi. Samaten ritilän kiinnitysruuvin peitelevy puuttui.
-Molemmat jarrulevyt meni uusiksi vääntymisen tähden.
-Op. etuoven avausmekanismi ulkopuolelta hajosi.
-Molempien takaovien sähköikkunat hajosivat. Korjautuivat itsekseen.
-Moottorin vikalampun hälytysten tähden on hiilivetyjen kierrätysventtiili uusittu kolmeen kertaan ja epätasaisentien tunnistin kertaalleen.
-Takalasin pyyhin hajosi. Se ei löytänyt "kotiasentoa".
-Molemmat pissapojan pumput hajosi.
-Heijastinlevy takaluukussa, takavalojen välissä halkesi.
No, nyt on vuosi täysi ja takuuaika päättynyt. Kaikki viat on saatu korjattua ja auto on täysin kunnossa. Ladassaha takuuaika on valmistusprosessin viimeinen vaihe, joten auton on nyt viimeinkin valmis. Vuoden aikana kertyi matkamittariin 22645km. Ja menovettä kului 1691.18 litraa. Vuoden keskikulutukseksi tuli siis 7,47litraa/100km.
Vuosi täysi 110 STW 16V Festivaalilla.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Joo
Karultahan toi lista vaikuttaa, mutta ei noi vaivat niin hirveitä ole ollut. Lambdan-johtoa lukuunottamatta kokoajan ajossa.
Edellinen autoni oli Samara 1500I sedan/96. Samarassa ei uutena ollut juuri mitään vaivoja. Jos toi listani rupeaa hirvittämään jotain Samaran omistajaa, joka suunnittelee vaihtoa 110.iin, niin pelko on turhaa. Kieltämättä paljon pikkuvikoja, erityisesti sähkövikoja, mutta Samaraan verrattuna 110 on tilava ja hiljainen auto. En kadu ostostani. Se on oiva matkakumppani erityisesti matka-ajossa. Jos voisin vaikutta mallin valmistukseen, niin haluaisin roiskeläpät vakiona eteen. Hiekkasuihkut syö helmoista maaleja. Sisälokarit taakse olis kans asiaa. Sähköikkunat ja keskuslukitus taas on vimpaimia, joita en ottais jos ei olis tullu vakiona.
Polyellipsoidilähivalot on hyvät, mutta kaukovaloissa on toivomisen varaa. Pitäneen hankkia apukaukovalot.
Ja onhan tuo ihan hyvä näköinenkin. "Rakkaat" työkaveritkin sanoivat, että se on erehdyttävästi auton näköinen.
Karultahan toi lista vaikuttaa, mutta ei noi vaivat niin hirveitä ole ollut. Lambdan-johtoa lukuunottamatta kokoajan ajossa.
Edellinen autoni oli Samara 1500I sedan/96. Samarassa ei uutena ollut juuri mitään vaivoja. Jos toi listani rupeaa hirvittämään jotain Samaran omistajaa, joka suunnittelee vaihtoa 110.iin, niin pelko on turhaa. Kieltämättä paljon pikkuvikoja, erityisesti sähkövikoja, mutta Samaraan verrattuna 110 on tilava ja hiljainen auto. En kadu ostostani. Se on oiva matkakumppani erityisesti matka-ajossa. Jos voisin vaikutta mallin valmistukseen, niin haluaisin roiskeläpät vakiona eteen. Hiekkasuihkut syö helmoista maaleja. Sisälokarit taakse olis kans asiaa. Sähköikkunat ja keskuslukitus taas on vimpaimia, joita en ottais jos ei olis tullu vakiona.
Polyellipsoidilähivalot on hyvät, mutta kaukovaloissa on toivomisen varaa. Pitäneen hankkia apukaukovalot.
Ja onhan tuo ihan hyvä näköinenkin. "Rakkaat" työkaveritkin sanoivat, että se on erehdyttävästi auton näköinen.
Mielenkiintoista.....todella mielenkiintoista.....
Tuo Lamda anturin johdotusvika vaikuttaa yksittäishäiriöltä,koska vian haku kesti niin kauan.Jarrulevyistä olen hieman yllättänyt,luulin niiden oleen jo menneisyyttä.Ovien ja keskuslukkojen sähköt taas ovat kai olleet ongelma niin kauan kun niitä on valmistettu.Konepellin hankaaminen oveen on taas tehtaan täydellistä huolimattomuutta.Valvontataulun merkkiäänen soiminen on luonnollista niin kauan kun virtapiirissä,jossa on kaksi valvottavaa polttimoa on vajaa kuormaa.Yleensä tällaisten piirien ohjaamiseen käytetään reed-kytkintä.Se on lasiputki,jonka sisällä on kosketinkärjet,jonka ympärille on kääritty polttimolle menevä käämi.Käämissä oleva virta aiheuttaa magneettikentän,joka sulkee kärjet.Kahta polttimoa valvomaan tarvitaan toisenlainen rele jossa käämit on kierretty vastakkaisiin suuntiin,niiden magneettikentät kumoavat toisensa ja kärjet pysyvät auki,kunnes toinen lampuista vioittuu (tai ei saa kontaktia) ja magneettinen tasapaino häiriintyy.Tällöin kärjet sulkeutuvat ja varoitusvalo syttyy polttimovian merkkinä ja merkkiääni soi.Merkkiäänen vielä jotenkin ymmärtää,mutta olen kuunnellut kimppakyytikaverin Renault Lagunan höpöttävän kymmeniä kertoja:"Abs-jarruhäiriö...perinteiset jarrut toimivat....ota äkkiä yhteys Renault-huoltoon."Ladassa se kuulostaisi tältä:"Takavalopolttimo palanut tai löysällä-ota äkkiä yhteys Delta-autoon!" Hermothan siinä menisi-tajuaahan sitä Uunokin että sinnehän sitä otetaan yhteyttä ja varsinkin silloin kun takuu on voimassa 
On tietysti henkilökohtainen mielipide mutta minusta tuo 110 näyttää samaralta jonka sisällä olisi räjäytetty jotain että se on pullahtanut joka suuntaan. Toisaalta nykyään kaikki autot näyttää naurettavilta. Minä en ainakaan tahdo ajaa millään tila-autolla johon mahtuu 7 henkeä ja lomakamat vaikka autolla on pituutta 3m. Vaikka noissä tötteröissä on kuinka abs:t ja esp:t ne on milloin missäkin penkalla tai päättävät käydä vaikka perseelleen istumaan. Vaikka tuuli viskaa vaikka puuhun tuollaisen niin en yhtään yllättyisi. Eihän nykyään tehdä edes kunnon sedaneita, kaikki noita tilamalleja. Menee hieman skitsoilun puolelle niin paras lopettaaJone kirjoitti:Ja onhan tuo ihan hyvä näköinenkin. "Rakkaat" työkaveritkin sanoivat, että se on erehdyttävästi auton näköinen.
Kaikesta huolimatta onnea ladailuun vastaisuudessakin!
Viimeksi muokannut Stefa, 3.6.2004 9:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.