Laakeroitu simpukka, vai mikä lie nyt olikaan, mikäs se sellainen härveli on? Mihin se asennetaan ja mitä se hyödyttää? Jotain ohajus-juttua se on, mutta miten se voi ohjausta auttaa ilman tehostinta?
Härveli, josta isot pojat ovat monesti puhuneet, on kuulalaakeroitu apusimpukka. Se asennetaan alkuperäisen apusimpukan paikalle, ja koska se on kuulalaakeroitu, sen vastus on monta kertaa pienempi ja sen takia ohjaus kevenee. Tehostimethan on tarkoitettu heikkokätisille. Tekisi mieli itsekin vaihtaa.
näin niin ku asiaa sivuten, onko se oikeesti muka kuulalaakeroitu? aika ahdas tila, joten luulisi neulalaakerin olevan kätevämpi (niin kuin mulla omatekosessa versiossa)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
START kirjoitti:näin niin ku asiaa sivuten, onko se oikeesti muka kuulalaakeroitu? aika ahdas tila, joten luulisi neulalaakerin olevan kätevämpi (niin kuin mulla omatekosessa versiossa)
On se kuulalaakeroitu ja hyvin se sopii ainakin nivaan koska ei sen ulkomitat paljoo poikkee alkuperäisestä. Neulalaakeri kuullostaa hankalalta ratkaisulta, yksi hiekanjyvä sinne sekaan niin herkkyys häviää. Ja kuulalaakeri on helppo etsiä ja vaihtaa jos se joskus on ajankohtaista. Samalla vaihtuu siihen kaikki kuluva osat toisin kuin neulalaakerissa, akseli kun kuluu niin siinä on sitten vÄljää niin pitkään ennenkuin hankit uuden akselin... Jos taasen on rakenne varustettu irtoholkkiloilla niin samalla vaivalla olisi laittanut jo sen kuulalaakerin.
START kirjoitti:Ja kuulalaakeri on helppo etsiä ja vaihtaa jos se joskus on ajankohtaista. Samalla vaihtuu siihen kaikki kuluva osat toisin kuin neulalaakerissa, akseli kun kuluu niin siinä on sitten vÄljää niin pitkään ennenkuin hankit uuden akselin...
Noi apusimpukat on vaan sen verran halpoja ettei paljoa kannata alkaa remppaa tekemään. Parilla kympillä uus ja menoksi vaan.