Taas laatu lada....
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Taas laatu lada....
Eli hetkellisten peugeot/hyundai sekoilujen jälkeen pääsin taas kunnon autoon käsiksi. Tänään tuli ostettua naurettavaan 400e
hintaan vm.95 oleva 1500i samara 5D jolla on ajettu vain 55tkm. Helmat on aika ruosteiset ja vaatii maalausta mutta lada on 4/04 katsastettu ilman mitään huomauttamista. Tästä lisää kuvien kera kunhan ehdin siihen vähän perehtyä. 
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
oh
jasulle iski Samaran kaipuu... onnittelut hyvästä valinnasta, on varmaan vähän pirteempi kuin 1300 kaasaripeli, jota saa polkea ihan tosissaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Joo täytyy sanoa että ton ruiskukoneen pirteys ja tasainen kulku yllätti,mutta omistajan käsikirjaa lukiessa rupes vähän toi tekniikka hirvittämään kun siellä "releet ja sensorit" vahtii joka asiaa.
. No ensimmainen 100km on nyt takana ja hyvin tuntuu toimivan, ainoo mitä siihen on pitänyt tehdä oli kunnon pesu ja aurinko lipan kiristys. Seuraavaksi rupeekin sitten kummittelemaan toi 60tkm. huolto.
http://fi.msnusers.com/lada/ladasamara1 ... ?Page=Last
sieltä tuoreet kuvat. Se on muuten totta mitä jussi tais joskus jossain kirjoitella näiden uudempien samaroiden peltien kestävyydestä ja sisustus materiaaleista,ne on paljon heikompia kun vanhemmissa samaroissa.
sieltä tuoreet kuvat. Se on muuten totta mitä jussi tais joskus jossain kirjoitella näiden uudempien samaroiden peltien kestävyydestä ja sisustus materiaaleista,ne on paljon heikompia kun vanhemmissa samaroissa.
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
se on hyvä että tulee ihan vertailevaa ja koettua todistetta näistä mun kommenteista, jotkut ajattelee että vaan huvikseni herjaan uudempia Lada malleja ja niiden laatua. Kyllä Neuvostoliitossa oli laatukohdallaan!!!jasu35 kirjoitti:Se on muuten totta mitä jussi tais joskus jossain kirjoitella näiden uudempien samaroiden peltien kestävyydestä ja sisustus materiaaleista,ne on paljon heikompia kun vanhemmissa samaroissa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)No se on helppo vertailla kun tämä on jo 5 samara. Yhdessäkään 80-luvun samarassani ei ole ollut näin paljon pintaruostetta kun tässä 95:ssa, eikä yhdessäkään aikaisemmassa samarassa ole ollut etupenkkien verhoilut rikki niinkuin tässä on vain 56tkm. jälkeen.
Nyt on ajettu 250km. ja ainoa mikä on tullut huomattua on että termostaatti huutaa vaihtoa eli moottorin lämmöt ei nouse tarpeeksi. 
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Voin kertoa kolmen ruiskullisen Samaran kokemuksella, ettei ne releet ja sensorit ole vaivanneet juurikaan. Itselläni oli 2001 kesällä samanlainen väriä sekä ovilukua myöten (rekisteri oli muuten CBR-222) ja siinä oli mystinen vika: auto jätti monta kertaa tielle semmoisen vian takia, ettei se jostakin kumman syystä nostanut polttoainetta. Tämän oireen tiesi koittaneen hyvin siitä, että kun alkoi käynnistää autoa ja laittoi virrat päälle,kuuluu normaalisti tankista sellainen "tsiit" ääni ja lopuksi releen naksaus hanskalokeron alta; vian sattuessa, näitä ääniä ei kuulunut ollenkaan ja edessä oli joko hinauskeikka tai auton jääminen niille sijoilleen. Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa, olisi mukava tietää näin monen vuoden jälkeen tämäm ongelman aiheuttaja. Auto herkesi kiusaamasta saman vuoden elokuulla, kun Igor sai sen omakseen tohmajärveläisen jobbarin kautta.
Kokemusta Ladoista jo vuodesta 2000, eli koko sinä aikana mitä olen omistannut ajokortin: 5 Samaraa (3 ruiskua, 2 katitonta kaasaria) ja viimeisimpänä 110 16V STW.
Kokemusta Ladoista jo vuodesta 2000, eli koko sinä aikana mitä olen omistannut ajokortin: 5 Samaraa (3 ruiskua, 2 katitonta kaasaria) ja viimeisimpänä 110 16V STW.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Joo, hyvä kuulla että nää ruisku pelit on toiminu.Mulla ei ole koskaan ollut näin uutta autoa ja sentakia sitä on vähän epäileväinen kun toi ruisku systeemi ei ole oikein tuttu,Muuten oon autoja korjaillu jo vuodesta -85 mutta tämä "tietokone" aika on menny mulla vähän "ohitse". 
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
joo, niin se loppui multakin toi auton rassaaminen senjälkeen kun siirryin kaasari-Ladoista sähköruisku-malliin. Oikeastaan sääli, tuntuu noi remonttitaidot ruostuneen siitä lähtien, ettei kohta osaa kuin enää öljyt vaihtaa 
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»