Taas laatu lada....

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Taas laatu lada....

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Eli hetkellisten peugeot/hyundai sekoilujen jälkeen pääsin taas kunnon autoon käsiksi. Tänään tuli ostettua naurettavaan 400e :lol: hintaan vm.95 oleva 1500i samara 5D jolla on ajettu vain 55tkm. Helmat on aika ruosteiset ja vaatii maalausta mutta lada on 4/04 katsastettu ilman mitään huomauttamista. Tästä lisää kuvien kera kunhan ehdin siihen vähän perehtyä. :)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pööööö! Aito Lada on takaveto :lol: :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

AITO lada TULEE IDÄN MYSTISESTÄ IHMEMAASTA vetotavasta riippumatta! 8) :D :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

Onneks olkoon!
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

oh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jasulle iski Samaran kaipuu... onnittelut hyvästä valinnasta, on varmaan vähän pirteempi kuin 1300 kaasaripeli, jota saa polkea ihan tosissaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Joo täytyy sanoa että ton ruiskukoneen pirteys ja tasainen kulku yllätti,mutta omistajan käsikirjaa lukiessa rupes vähän toi tekniikka hirvittämään kun siellä "releet ja sensorit" vahtii joka asiaa. :lol: . No ensimmainen 100km on nyt takana ja hyvin tuntuu toimivan, ainoo mitä siihen on pitänyt tehdä oli kunnon pesu ja aurinko lipan kiristys. Seuraavaksi rupeekin sitten kummittelemaan toi 60tkm. huolto. :? http://fi.msnusers.com/lada/ladasamara1 ... ?Page=Last

sieltä tuoreet kuvat. Se on muuten totta mitä jussi tais joskus jossain kirjoitella näiden uudempien samaroiden peltien kestävyydestä ja sisustus materiaaleista,ne on paljon heikompia kun vanhemmissa samaroissa. :evil:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Samara

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Joo, minultakin onnittelut oikean merkin valinnasta. Itsellä on saman vuotinen mutta vaan erivärinen Samara. 8)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Tuohon hintaan 1500i noilla kilometreillä on sopiva ostajan valinta :D
Samaran kone ruiskulla on todella oivallinen paketti. 95E:tä tankkiin ja ajoa ...
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jasu35 kirjoitti:Se on muuten totta mitä jussi tais joskus jossain kirjoitella näiden uudempien samaroiden peltien kestävyydestä ja sisustus materiaaleista,ne on paljon heikompia kun vanhemmissa samaroissa. :evil:
se on hyvä että tulee ihan vertailevaa ja koettua todistetta näistä mun kommenteista, jotkut ajattelee että vaan huvikseni herjaan uudempia Lada malleja ja niiden laatua. Kyllä Neuvostoliitossa oli laatukohdallaan!!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

Onnittelut oikeesta automerkin valinnasta!
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No se on helppo vertailla kun tämä on jo 5 samara. Yhdessäkään 80-luvun samarassani ei ole ollut näin paljon pintaruostetta kun tässä 95:ssa, eikä yhdessäkään aikaisemmassa samarassa ole ollut etupenkkien verhoilut rikki niinkuin tässä on vain 56tkm. jälkeen. :? Nyt on ajettu 250km. ja ainoa mikä on tullut huomattua on että termostaatti huutaa vaihtoa eli moottorin lämmöt ei nouse tarpeeksi. :)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Voin kertoa kolmen ruiskullisen Samaran kokemuksella, ettei ne releet ja sensorit ole vaivanneet juurikaan. Itselläni oli 2001 kesällä samanlainen väriä sekä ovilukua myöten (rekisteri oli muuten CBR-222) ja siinä oli mystinen vika: auto jätti monta kertaa tielle semmoisen vian takia, ettei se jostakin kumman syystä nostanut polttoainetta. Tämän oireen tiesi koittaneen hyvin siitä, että kun alkoi käynnistää autoa ja laittoi virrat päälle,kuuluu normaalisti tankista sellainen "tsiit" ääni ja lopuksi releen naksaus hanskalokeron alta; vian sattuessa, näitä ääniä ei kuulunut ollenkaan ja edessä oli joko hinauskeikka tai auton jääminen niille sijoilleen. Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa, olisi mukava tietää näin monen vuoden jälkeen tämäm ongelman aiheuttaja. Auto herkesi kiusaamasta saman vuoden elokuulla, kun Igor sai sen omakseen tohmajärveläisen jobbarin kautta.

Kokemusta Ladoista jo vuodesta 2000, eli koko sinä aikana mitä olen omistannut ajokortin: 5 Samaraa (3 ruiskua, 2 katitonta kaasaria) ja viimeisimpänä 110 16V STW.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Joo, hyvä kuulla että nää ruisku pelit on toiminu.Mulla ei ole koskaan ollut näin uutta autoa ja sentakia sitä on vähän epäileväinen kun toi ruisku systeemi ei ole oikein tuttu,Muuten oon autoja korjaillu jo vuodesta -85 mutta tämä "tietokone" aika on menny mulla vähän "ohitse". :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo, niin se loppui multakin toi auton rassaaminen senjälkeen kun siirryin kaasari-Ladoista sähköruisku-malliin. Oikeastaan sääli, tuntuu noi remonttitaidot ruostuneen siitä lähtien, ettei kohta osaa kuin enää öljyt vaihtaa :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin