Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Moro...

Kuinka sais ladan etupään toimimaan soralla...? Kuinka tuo ladan etupää pitäis säätää...?

Kyseessä ralli/crossi harrastepeli...
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Eikös sen etupalkin eteenpäin vieminen auta jonkin verran. Sitten vaan kääntövarret mulkataan sen mukaiseksi. Ja fiksummat jatkaa...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
ATS 8x13

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Ei tarvii koko palkkia siirtää, alatukivarret riittää. Omassa palkissa siirsin 15mm eteenpäin. Puslat sitten samalla polyuretaanista tai urakuulalaakereista.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja START »

siis pelkästään alatukivarsia siirretään eteenpäin? vai onko muuta tukivarsien siirtelyä mistä olisi hyötyä soralla? ja lähinnä minkälaisia pyörän kulmauksia yleensä haetaan rallipeleissä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
slade -69

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja slade -69 »

no heipä hei ! minuakin kiinnostaa ne temput millä ladan etupään saa oikeesti toimimaan.on koitettu yhtä vakaajaa kahta vakaajaa ei ollenkaan vakaajia.jäykkää jousta omaa jousta lyhyttä ja pitkää ym.ym. lyhyttä kääntövartta vakio kääntövartta ja siltä väliltä.alatukivarret siirettynä ja vakiopaikoilla! no rantasalmella koitetaan omilla jousilla , ilman vakaajia,tukivarret eessä ja pitkillä kääntövarsilla. jos joku osaa tietää tai luulee tuntevansa jonkun joka osaa auttaa nii ottaa vaan rohkeesti yhteyttä.
slade -69

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja slade -69 »

ai niin mistä löytyy vfts:n ratas kiristäjä ketjulle !muutkin vfts osaset kiinnostaa!
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

kyllähän tuota ladan etupäätä on muokattu enemmän kun 100tuntia ja mielestäni aika hyvä siitä on saatu verrattuna alkuperäseen.Jos ei hommia pelkää niin kyllä sen aika hyväksi saa.Kannattas alottaa siitä miten pyöränkulmat muuttuu kun jousitus menee pohjaan ja kun auto on ilmassa ,meillä jarrutilanteessa meni yli 5senttii haritukselle johtu katkotuista kääntövarsista,raidetanko meni väärään linjaan tukivarren kanssa.Sitten olkaakselit jos saat polskifiatista niin taas paranee kun pallonivelten väli kasvaa noin 3 sm pyörä ei keiku läheskään niinpaljon kun jouset on pohjassa tai ylhäällä.Aikasemmin tehtiin korokepaloja tukivarren ja pallonivelen väliin ajaa saman asian kun fiiatin osat.Jouset pois ja hilut kiinni sitten pyörät suoraan ja alat tunkkaamaan niin näät miten perseellään koko keulan liikkeet on.Jousen jäykkyyteen vaikuttaa vanteen ofsetti jos vanne levii ulospäin niin joutuu laittaan jäykempää jousta jos ei ole varaa iskareilla pelata.Meillä on 15 et vanne ja jousi joku mersun katkastu en muista mikä lankapaksuus mutta hyvin pelaa kun ei laita35et vanteita sitten hävii pito.Tässä vähän alkuun vinkkiä näin meitin labarussa.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Vai polskifiudessa olis nuo korkeemmat olka-akselit? onkos niissä muuta eroa ladaan? Ja tuo korokepala pallonivelen ja tukivarren (ei siis olka-akselin) välissä, EI aja samaa asiaa kuin korkeampi olka-akseli 8) Siis jos tuo asia teillä edes ole se camperkulman muutos joustoissa. Ladassa kun camper vakionavähenee joustojen myötä, mutta pidemmällä olka-akselilla sen sais pysymään suht samana, taikkapa lisääntymään.
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

Polskin olkaakselissa on paksumpi akseli eli sisimäinen laakeri on isompi ulommainen sama kun ladan ,eipä sitä kauvaa tartte kattoo sitä ladan tukivarsi hässäkkää kun huomaa mikä on pielessä ja mitä vaikuttaa kun pallonivelten väliä korottaa ,jos laittaa korokepaloja niin sillä on vaikutusta keulankorkeuteen laittaako ne palat ylä vai alapallojen väliin.Jos laittaa useamman palan niin kannattaa heppailla palikat yhteen ettei pultit ala löystymään.Toinen vaihtoehto on että laskee ylätukivarren kiinnityspistettä alemmas niin tilanne paranee sillonkin ,on ehkä hankalampi homma.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
slade -69

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja slade -69 »

kiitos tiedoista nyt ikäväkyllä jää etupää sorkkimatta enemmälti vauhtipyörä päätti irrota ja siinä on askaretta enmmän kun tarpeeksi. ps mites hammastanko ohjaus kuulin huhuja että joku jossain ja joskus on laitellu rata laitteisiin onnistuneesti :?:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja START »

eikai siinä muuta oo kun löytää sopivan hammastangon ja tekee sille korvakot ja modaa rattiakselin. kyllä niitä on tehty, itellä ei vielä ole kokemuksia mutta ei se mahoton ole. tarvii kahtoo tuleeko harraste kippoon vielä kevään/kesän aikana vai vasta joskus myöhemmin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
slade -69

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja slade -69 »

ei tunnu tulevan helepolla 6 kiireistä kilometriä vauhtipyörä pysyy nyt kiinni 2 kymppimillin tapin avustuksella ja muutenkin tuntuu toimivan suht kiireisesti niin kansipahvi päätti että nyt riittää kierrättely. onneksi pöljältä löyty tiivari ja aikaa on vielä vähä toista vuorokautta ei muuta ku kello soimaan ennen kukon pierasua :(
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

slade -69 kirjoitti:kiitos tiedoista nyt ikäväkyllä jää etupää sorkkimatta enemmälti vauhtipyörä päätti irrota ja siinä on askaretta enmmän kun tarpeeksi. ps mites hammastanko ohjaus kuulin huhuja että joku jossain ja joskus on laitellu rata laitteisiin onnistuneesti :?:
Ralliautoon jos meinaat niin laiton viritys
slade -69

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja slade -69 »

ss lada kyseessä ihan vaan sprinttiä harraste pohjalta :lol: .no nyt kuitenkin vehkeet kärryllä ja aamulla kohti rantasalmee . oli muuten aika lennokasta menoa ilman vakaajaa eli tanko takas jos ei kääntyile nii nypitään käppärillä .kiitokset vielä pöljän toverille joka luopu viimesestä kansipahvista ja tipautti sen lauantai aamuna kelli 8 kuopioon :D
slade -69

Re: Ladan etupää [RALLIMIEHET HUOM!]

Viesti Kirjoittaja slade -69 »

no nii rallit on rallailtu.siispä palataan aiheeseen fiatin navat taitaa olla aikas hakusassa elikkä pistetään pulikka pallon ja tukivarren väliin mutta mikä olis se oikee paksuus !? sitte eri ongelmaan olis tarvista nokka akselille pitäs löytää ees vähä ala vääntöö kun on nii kaameen korkeet nuo talavi pyörät ja on aika hankala kaivella ykköstä pakkilukon takaa eikä se kytkytinkään mahottomia kestä.lohjalla kuulemma hyviä nokkia liekkö yhtään ylimäärästä. ai niin luokassa 7 ja junnujen yleiskilpailussa tais olla 23 ei kuitenkaan viimenen :D
Vastaa Viestiin