Sivu 1/1
5000km takana -87 1200 ässällä
Lähetetty: 18.4.2004 22:50
Kirjoittaja lada 1200s
Autossa on mittarissa nyt 149tkm. Omalta osaltani siis 5000km.
Meno on ollut ihan sujuvaa kulutuksen ollessa 8-9l/100km. Öljyä ei ole juurikaan palanut. Ainoana vikana on ilmennyt välillä pitkille vaihtaessa mittarivalojen sammuminen. Moottoritie ajossa ei tee mieli juurikaan yli satasen nopeuksia tavotella, kierroksia kun alkaa olla jo ihan mukavasti.

Lähetetty: 20.4.2004 17:57
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Ei ole todennäköinen vika, mutta tarkasta varmuuden vuoksi, että monitoimikatkasijasta eli viiksipakasta ja virtalukosta lähtevät johdot on sidottu nippusiteellä kiinni ohjauspylvään muovikoteloon. Nimittäin jos ne roikkuvat vapaasti, ohjauspylvään nivel rouhii johdoista eristeet.
Mulla meinas kerran syttyä koko auto, kun startin ja ajovalojen johdoista tuli kuparit näkyviin.
Lähetetty: 20.4.2004 18:15
Kirjoittaja Boris
Säähän oot kiskonu. Paljonkos sulla on matkaa tonne opistolle, noin niinkun "työmatkana"?
Kun pitkille valoille vaihtavan viiksen kääntää sopivaan asentoon, saa kaikki ajovalot sammumaan. Tossa viime syksynä totesin tämän ominaisuuden.
Lähetetty: 20.4.2004 18:46
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mä vaihdoin toissavuonna uuden Deltasta ostetun viiksipakan -88 2107:aan. Huomasin siinä talvella uuden toiminnan. Viiksi kääntyy myös ylös, jolloin ajovalot sammuvat ja parkit jää päälle. Mulla on valoautomatiikka, eli lyhyet syttyvät auton käynnistyessä. Tuo parkkitoiminto viiksestä toimii vain silloin, kun valokatkaisija on pitkät sallivassa asennossa. En ainakaan huomannut, että alkuperäisessä viiksessä olisi ollut tätä toimintaa.
Lähetetty: 20.4.2004 18:50
Kirjoittaja Jankos
Noin toimiva viiksi on -70-lukuiseen tarkoitettu...
joo joo
Lähetetty: 20.4.2004 18:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
noita viiksi kytkimiä on kahta lajia noissa uudemmissa, sellainen missä on valoille 2 asentoa ja sellainen missä 3. vastaavasti valokytkimessä on sitten joko 2 tai kolme asentoa. Sellainen missä saa viiksestä parkillekin on vähän ikävä jos pimeässä vaihtaa lyhkäsille liian innokkaasti on pian pelkillä parkeilla. Jossain kirjallisuudessa mainittiin että 2105 malleissa olisi kyseinen vivusto muuttunut vasta joskus 1988-1989, mutta kyllä ainakin suomessa olen vanhemmissakin nähnyt uudempaa 2 asentoista valojen viiksikytkintä.
Lähetetty: 20.4.2004 19:02
Kirjoittaja Vanja-eno
Mossessa on parkit toiminnassa myös tuolla tavalla, koska päävalokatkaisija on vain 2-asentoinen
Lähetetty: 21.4.2004 13:41
Kirjoittaja lada 1200s
mulla on kaks asentoinen se valoviiksi ja kolmiasentoinen valokatkaisija.
Olkoon, täytyy kattoo vaan että ne johtojen eristeet on ehjät.[/quote]
Re: joo joo
Lähetetty: 21.4.2004 23:54
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:Sellainen missä saa viiksestä parkillekin on vähän ikävä jos pimeässä vaihtaa lyhkäsille liian innokkaasti on pian pelkillä parkeilla.
Tosi herkästi menee parkeille. Jos ajaa pappaLadaa asiaankuuluvissa talvivarusteissa, eli rukkaset kädessä, niin pimeys yllättää joka kerta, kun laittaa vilkun oikealle. Minä törmäsin ensimmäisen kerran tähän toimintaan. Ihan kätevä juttu. Voi ajaa kuutamolla pelkillä parkeilla ja sitten kun saa hivuttauduttua jonkun perän lähelle, tuikkaa pikät päälle.
