Samarasta satakymppiin

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
kara

Samarasta satakymppiin

Viesti Kirjoittaja kara »

Olen aikeissa vaihtaa Eurosamaran farmari 110:een. Vuosimalli voisi hintatason vuoksi olla 2000-2001. Mitä pitää tietää ja tsekata, kun kauppaa lähtee käytmään?

Uusvanha Ladan omistaja
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

- Huomaa, että uusien 110 mallien hinnat ovat pudonneet 2000 €
- Lue kokemuksia osiosta lisäkokemuksia 110:stä
- Tarkista sähkölaitteiden ja lämmityslaitteen mekanismin kunto
- Perustaltaan 110 on sama auto kuin Samara; siis moottori + vaihteensiirto.
- 110:n kytkin ottaa terävämmin kuin Eurosamarassa kiinni.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1688
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Vanhemmissa 110:ssä on sellaiset tiivisteet ovien alalaidassa, että ne keräävät lunta, vettä ja pölyä. Näistä tulee sellainen hiontatahna, että kynnyskotelon saa paikkamaalata joka kevät. Samoin, jos ei ole jälkiasennettu eturoiskeläppiä, voi helmoissa ja alustassa olla pahoja maalivaurioita. Minä olen ainakin joutunut joka kevät kömpimääm auton alle korjaamaan maalia ja suojausta.

Lisäksi mulla on ollut vikoja laturin kiinnityksessä ja säädössä, keskuslukituksessa, lämmityslaitteessa, nopeus- ja matkamittarissa, valoviiksessä, sytytyksen ohjausyksikössä, takavalossa, lasinpyyhkijöiden maadotuksessa ja kellossa. Vuosimalli on 2000.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eturoiskeläppien asennus jälkikäteen on varmaan järkevää,koska autossa on suuri maavara ja etuveto,minkä johdosta kynnyskotelot joutuvat etupyöristä ryöppyävän veden,lumen ja kuran kohteeksi.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Tarkista auto myös alta, ja esim. takaluukun maton alusta (farmarissa). Jos ruostesuojausta ei ole tehty maahantuojan ohjeen mukaan eikä lokareita asennettu, Togliattissa ruiskutettu kelvoton muovitahna putoilee pois parissa vuodessa. Käytännössä tarkoittaa pohjan hiekkapuhallusta, itse jouduin teettämään ruostesuojauksen yhteydessä (150 euroa Tampereella).

Muuten itselläni ollut todella vähän murheita käytetyn 110 STW 16V:n kanssa, normaalit huollot olen tehnyt nyt 15 000 km:n aikana, 50 tkm oli mittarissa kun hankin. Keskikonsolin "ajotietokoneen" näyttämiin kannattaa suhtautua varauksella, vääriä hälytyksiä yhtä paljon kuin oikeita...
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Vastaa Viestiin